על רקע האיום הביטחוני: הערכת מצב באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 1/8/2024 19:09 ● ערב ערב 3182
על רקע המתיחות הביטחונית ועל אף שאין כל שינוי במדיניות ההתגוננות, קיים היום (ה׳) ראש העירייה - אלי לנקרי הערכת מצב רחבה עם גורמי הביטחון, החירום וההצלה במרחב אילת, ביניהם מפקד משטרת המרחב, קצין אג״מ אוגדה מרחבית, פיקוד העורף, נציגי מד״א, כב״ה וגורמי עירייה
על רקע האיום הביטחוני: הערכת מצב באילת
תגיות:

ראש העירייה פתח ואמר שעל אף המתיחות הביטחונית, העיר אילת בטוחה ולשמחתנו פוקדים אותה המוני בית ישראל שנופשים באילת בזכות מעטפת הגנה רחבה בים, באוויר וביבשה. יחד עם זאת הציבור נדרש לשמור על ערנות ולפעול בהתאם להנחיות. בהנחיית ראש העירייה בוצע סיור נוסף במקלטים הציבוריים ובשבוע הבא תחל התקנה של דלתות, שיאפשרו פתיחה וסגירה מרחוק במקלטים הציבוריים. 

מפקד משטרת מרחב אילת ציין, כי המרחב שומר על כוננות ומוכנות גבוהה מתחילת המלחמה כולל עיבוי כוחות בימי הקיץ בכלל ובאירועים בפרט. עוד ציין הממ״ר, כי המרחב נמצא בכשירות מבצעית גבוהה. 

קצין אג״מ במרחב ציין, כי על רקע המתיחות הביטחונית, רמת הדריכות גבוהה. עוד ציין קצין האג״מ, כי אין איום קונקרטי ועדיין המוכנות כמו הדריכות גבוהה. מבחינת ההגנה על העיר אילת, הכוחות מתוגברים בכל הגזרות ושיתופי הפעולה הם נקודת חוזק משמעותית לעיר אילת. 

נציג פקע״ר הדגיש, כי אין כל שינוי במדיניות ההתגוננות. מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה עדכן, כי המקלטים הציבוריים פתוחים ומתבצעים בהם סיורים תכופים. בשבוע הבא כפי שציין ראש העירייה תחל התקנת דלתות מיוחדות במקלטים הציבוריים. עוד עדכן כי בוצעו פעולות פינוי וניקיון בלמעלה מ 420 מקלטים פרטיים כולל חלוקת תאורת חירום לוועדים. זה המקום להדגיש את החשיבות בשמירה על ניקיון המקלטים. 

כב״ה ומד״א עדכנו גם הם על מוכנות ודריכות גבוהה כולל סירת אמבולנס שהחלה לפעול במפרץ בשיתוף פעולה בין מד״א לבין העירייה.

גורמי העירייה המנהלים את המכלולים בחירום ציינו גם הם את המוכנות וההיערכות לחירום גם בשגרה. ראש העירייה ציין לשבח את שיתופי הפעולה והודה לכל הגורמים, בתקווה לסוף שבוע שקט ולימים טובים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש