מצעד הפארקים המבאסים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: מירב לוי דיאמנט ● 13/9/2024 02:10 ● ערב ערב 3189
הפארק ברחוב עין נטפים שהפך למשטח חול שומם לחתולים ● הגן המוזנח שמישהו שכח ברחוב האבנון במערב 7 ● הגן הסתמי והלא ברור שמישהו תקע כנראה כי לא היה לו משהו אחר לשים 6 ברחוב ששת הימים פינת נחל חיון ● הפארק הענק אך הדל במשחקים במערב 6 ● הפארק שיכול היה להיות מוצלח הרבה יותר בשכונת גנים א' ● הפארק האומלל מאחורי בניין 1133 ● קבלו את מצעד הפארקים המבאסים של אילת
מצעד הפארקים המבאסים
תגיות:

אז נכון שעיריית אילת טורחת אחת לכמה שנים לצאת בשדרוג מאסיבי של הפארקים וגני השעשועים בעיר. יש לציין כי אזור השחמון התברך בשנים האחרונות בשורה של פארקים ראויים ומושקעים, ולא רק בשחמון. יותר ויותר פארקים מושקעים הופכים להיות נחלתם של תושבי השכונות באילת, כשבעיריית אילת ואת זה חשוב לציין, מנסים שלא לקפח שום שכונה. אלא שלצד הניסיונות האלו, נדמה כי יש לא מעט פארקים ברחבי העיר שעל פני השטח נראה כאילו מישהו תקע אותם בעיקר כדי לסתום פיות ואת הדיירים שמתגוררים בסמוך לפארקים האלו זה מכעיס. כי איך אפשר להסביר את זה שכבר מכשירים שטח ענק, בחלק מהמקרים טורחים למקם סככת צל ענקית וצבעונית ואפילו משטח ספוגי מתאים, אלא שבמקום למלא את השטח הענק במשחקי ילדים, ממקמים על כל השטח שניים- שלושה מתקני שעשועים ודי ועדיין לא דיברנו על פארקים בהם היו מתקני שעשועים שהוצאו ועכשיו הם משמשים בעיקר על תקן מגרשי חול גדולים שחתולים אוהבים. מצויידים בטענות הדיירים ובמצלמה יצאנו לתעד את הפארקים המבאסים שיש לאילת להציע.


 

 מי שכח את הפארק במשעול אבנון

 

מיהרו לנקות בזכות הפוסט. מערב 7


אם להודות על האמת, אני מתגוררת בסמוך למשעול המדובר. רק בתקופת הקורונה גילתי שיש כאן פארק. עמוק בתוך המשעול וצופה מלמעלה על הכביש הראשי. בתכל'ס נדמה שזה אחד הפארקים שבעיריית אילת לא ממש זוכרים את קיומו. אם עד לפני מספר שנים היו כאן מתקני שעשועים, הרי שביום בהיר אחד הגיעו ופרקו אותם, משאירים במקום גינת דקלים, כמה ספסלים ופרגולת מתכת שלא ברור כיום עד כמה היא יציבה. עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שמהר מאוד ההזנחה, החושך והפינתיות הפכה את הפארק למוקד משיכה למיני צעירים שאיך לומר בעדינות לא התקבלו באהבה על ידי השכנים שפירקו את הספסלים במקום. מאז הוא נשאר נטוש. קצת מים, הרבה לכלוך ושלכת של העצים שלא נוקתה חודשים ארוכים עד שבפוסט שהעלתי מישהי הזכירה את המקום וראה איזה פלא תוך כמה ימים טרחה עיריית אילת לשלוח למקום צוות ניקיון שניקה את השלכת אבל לא את שקיות הניילון מתחת לצמחייה. טוב יהיה אם עיריית אילת תשכיל לנצל את השטח הזה במיקום המצויין הזה למשהו אטרקטיבי ובעיקר פחות מוזנח.


 

יאללה חתולים

 

במקום מתקנים, חול לחתולים. עין נטפים

 

ברחוב עין נטפים, קצת מעל בית הכנסת נצח ישראל היה ממוקם עד לפני כמה שנים פארק קטן וחביב. אלא שביום מן הימים מישהו בעיריית אילת החליט שטוב יהיה אם מתקני השעשועים יוצאו מהמקום אלא שבזמן שהדיירים שמתגוררים בסביבה שמחו וחשבו כי בעירייה מתכוונים להחליף בחדש, עד היום הם ממתינים שמשהו יקרה עם גינת החול הזו שנשארה מאחור והפכה מוקד משיכה למיני חתולים שמוצאים כאן ארגז חול גדול ונוח לעשיית הצרכים. אם מישהו שכח את המקום, הנה הזכרנו.


 

זה גן זה?

 

למה התכוון המשורר? ששת הימים פינת נחל חיון

 

אם תגיעו לגן השעשועים המינימאלי שממוקם ברחוב ששת הימים פינת נחל חיון, לא תוכלו שלא לתהות למה התכוון המשורר כשתקע כאן את מתקן השעשועים הלא ברור הזה. לא תיחום, לא סככת צל, לא חזון, פשוט מתקן שעשועים קטן, שלא לומר מיותר באמצע שטח שיכול היה לקבל קצת יותר התייחסות. תשאלו את השכנים שגרים בסמוך מה הם חושבים על הניסיון הלא ברור הזה לייצר כאן משהו. הם עדיין לא מבינים מה בדיוק.


 

ביצוע כושל לפוטנציאל ענק

 

תוסיפו מתקני שעשועים. מערב 6

 

אין משהו שילדים אוהבים יותר מאשר לסיים יום לימודים בגן ולהישאר עם החברים בפארק הקרוב. אלא שבמקרה של הילדים שלומדים בגנים סיגלית ואביב במערב 6, יש אמנם הרבה רצון וגם יש פארק ענק ורחב ידיים ביציאה מהגנים אלא שלמרות ההשקעה הענקית במקום- המשטח, הצילייה ולמרות השטח הענק, אין כאן כמעט מתקני משחקים. "אחרי 2 דקות כבר אין לילדים מה לעשות כאן יותר", מספרת אמא של אחת הבנות שלומדות בגן הסמוך. "את מסתכלת על השטח העצום הזה, על ההשקעה שהעירייה כבר השקיעה בהכשרת המקום ולא יכולה שלא לשאול את עצמך למה זה היה טוב". אומרת האם וגם אנחנו מצטרפים לשאלה. למה ככה?


 

העיקר ששמו פארק

 

הרבה שטח קצת מתקנים. 1133

 

שאלה זהה לזו של הפארק במערב 6 שואלים את עצמם גם הורים לילדים המתגוררים באזור האלפים. כאן אמנם עיריית אילת הקימה פארק רחב ידיים מאחורי בניין 1133, שנושק לגב של בית הספר הסמוך אלא שבדיוק כמו במקרה של הפארק במערב 7, שטח הגן עצום אך תמצאו בו 2-3 מתקני שעשועים אומללים בלבד. "מי עושה כזה מתחם שעשועים ענק ולא שם בו מתקנים?", אומרת השבוע אמא מאוכזבת שמבהירה לי: "עיריית אילת נכנסה לשכונות והוכיחה שהיא לא דואגת רק לילדי השחמון, אבל למה ככה? למה לא להשקיע עוד קצת ולעשות פארק שעשועים כמו שצריך להיות. שלושה מתקנים קטנים על שטח כזה גדול לא מספיקים לכלום. המטרה התפספסה בגדול".


 

בשם הטינופת

 

אבל מה עם התחזוקה? פארק שעשועים מול בניין 617

 

שאפו לעיריית אילת שהביאה את בשורת גן השעשועים גם לשכונת איזידור. מול בניין 617 שופץ לפני מספר חודשים גן השעשועים הישן. אלא שמאז זרמו הרבה מים בים סוף. המתקנים מטונפים, יד אלמונית דאגה לקשקש כאן על המתקנים, השטיח בתחתית מטונף ולא מעלה את הרצון לשחק עליו. בדיוק המקרה שמעלה את שאלת התחזוקה. אם כבר שיפצתם, למה לא לנקות? למה לא לתחזק? למה שלא יהיה ראוי לשימוש?


 

מי שכח את גנים א'?

 

פארק אחד אומלל בכל השכונה. גנים א’

 

אם תעשו סיבוב בכל שכונת גנים א' תמצאו רק גן שעשועים אחד אומלל ולא ראוי מול הגנים האלה והברוש. רק לכאן יכולים להגיע ילדי השכונה אם הם רוצים גן שעשועים, אלא שלמורת רוחם של ההורים זה מענה עלוב לפעילות הילדים בשעות אחר הצהריים. "לא יכול להיות שיש כאן פארק גדול שמשתרע על פני כמה מפלסים, וזה כל מה שיש לעיריית אילת להציע לנו", אומרת השבוע אמא לילד שלומד בגן הסמוך. גם במקרה הזה כשהילדים יוצאים מהגן ורוצים להישאר בחברותא בגן השעשועים הסמוך, מהר מאוד כבר אין להם מה לעשות כי הפארק קטן וסתמי. "שטח לא חסר לנו כאן, צריך רק רצון של העירייה והבנה שאי אפשר לרכז את כל הפארקים הטובים בשחמון ובשאר השכונות רק לתקוע מתקן שעשועים אחד או שניים וככה לסתום פיות. אין סיבה שלא יהיה לנו פארק ראוי קרוב לבית ובכל האזור הזה אין. ראש העירייה מוזמן להגיע ולבדוק בעצמו".


 

הפנינו את טענות התושבים בעניין הפארקים המבאסים לעיריית אילת שהגיבה כך: בשנים האחרונות עוברים גני המשחקים והפארקים מהפכה של ממש לרבות התקנת משחקים חדשים, הצללות, מתחמי דשא סינתטי ועוד. כל הפארקים וגני המשחקים עוברים טיפול ושדרוג במסגרת תכנית רב שנתית ובהתאם לגודל הגן. בכל גני המשחקים עומדים המתקנים בתו תקן וכמעט בכל שכונה בעיר הוקמו גני משחקים ופארקים חדשים ושודרגו קיימים. ברשימת הגנים שהעברת, רובם גנים פרטיים. אלה שלא, מטופלים בהתאם, כאשר יש לזכור ששדרוג גן נעשה בהתאם לתנאים הפיזיים שלו.■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת