האם כוכבת הטיקטוק לרה גרינסס תשנה את מאזן הנרשמים ללימודים גבוהים באילת?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 13/9/2024 02:17 ● ערב ערב 3189
בהתאחדות בתי המלון באילת לא מוותרים זו השנה השנייה על הקמפיין שמבטיח תואר ראשון בחינם באילת לצעירים שיעבדו בבתי המלון בעיר ● נהפוך הוא, כדי לנסות ולהעלות עוד יותר את מודעות הצעירים אחרי הצבא לרעיון המהפכני, גייסה ההתאחדות לטובת הקמפיין את כוכבת הטיקטוק לרה גרינסס בת ה- 18 (4.2 מיליון עוקבים) ● למרות הרעיון, המשאבים הכספיים והמאמצים, בפועל, הצעירים עדיין לא מצביעים ברגליים בעד ● מנכ"ל התאחדות בתי המלון איתמר אליצור: "גם העלאת המודעות בקרב צעירים שאפשר לשלב באילת בין עבודה ללימודים זה משהו. אולי נקטוף את פירות הקמפיין בעתיד"
האם כוכבת הטיקטוק לרה גרינסס תשנה  את מאזן הנרשמים ללימודים גבוהים באילת?
פונה לקהל הצעיר. גרינסס ● צילום: באדיבות התאחדות בתי המלון אילת
תגיות:

אם היו מציעים לכם להשתלב בעבודה קבועה באחד מבתי המלון בעיר ועל הדרך לקבל מילגת לימודים מלאה לתואר ראשון, לא הייתם חוטפים את ההצעה בשתי ידיים? הייתם חוטפים, אלא שכשמדובר בעיר אילת, הריחוק ממרכז הארץ ומהמשפחות והעובדה שהצעירים צריכים לקבל החלטה משמעותית שתשנה להם מן הסתם את מהלך החיים, הופכת את הרעיון, מוצלח ככל שיהיה, למשהו שלא מחליטים עליו בין רגע. את זה הבינו גם בהתאחדות בתי המלון באילת בניצוחו של המנכ"ל, איתמר אליצור, האיש שהגה את הרעיון המוצלח כבר לפני שנה.
אלא שלמרות שהרעיון מצויין ולמרות שמדובר כאן בוין וין סיטיואיישן הן מצד המוסדות ללימודים גבוהים באילת שאמורים להרוויח מהקמפיין עוד סטודנטים והן מצד בתי המלון שאמורים להרוויח עובדים לפחות למשך כל שנות הוצאת התואר הראשון, למרות כל אלו, בשנתו השניה של הקמפיין, הקורא לצעירים אחרי צבא לרדת לעבוד בבתי המלון באילת ועל הדרך לקבל מילגה מלאה ללימודי תואר ראשון, עדיין לא תמצאו תורים ארוכים של סטודנטים מידפקים על דלתות המוסדות ללימודים גבוהים בעיר.
בשנה שעברה אמנם הקמפיין יצא לדרך קצת באיחור יחסי, כשמרבית הסטודנטים כבר היו מסודרים לקראת שנת הלימודים, אלא שהשנה, למרות שהקמפיין יצא בזמן ואמור היה לעשות גלים, בפועל לא מורגשת כתוצאה ממנו, תכונה מיוחדת במוסדות ללימודים גבוהים בעיר.
אבל איתמר אליצור, מנכ"ל התאחדות בתי המלון באילת, לא מרים ידיים. נהפוך הוא. בימים אלו ממש גוייסה לטובת הקמפיין כוכבת הטיקטוק המדוברת בת ה – 18 לרה גרינסס על כל ה – 4.2 מיליון עוקבים שלה, בתקווה שהיא תצליח לעורר מודעות לקמפיין המצויין הזה במקום בו לא הצליחו אחרים. כך או כך, השבוע מזכיר אליצור שיש עוד חודשיים עד לפתיחת שנת הלימודים האקדמאית והתקווה היא שגרינסס תצליח לשפר את התהודה לשילוב המנצח שבין עבודה באחד מבתי המלון בעיר לבין לימודים גבוהים באילת. "אנחנו מרגישים בימים אלו התעוררות קלה, אבל שלא יובן לא נכון זו משימה לא פשוטה", אומר השבוע אליצור. "להעתיק חיים של בחור או בחורה צעירים לאילת מצריך קבלת החלטות לא פשוטות. יש מתעניינים אבל יש גם סינונים שכל מוסד לימודים אקדמאי עושה וזה בסדר. מבחינתנו אנחנו ממשיכים לדחוף את הרעיון וגם אם הגדלנו את התהודה בקרב הצעירים לרדת לאילת לטובת עבודה ולימודים וגם אם הצלחנו לגרום לצעירים לחשוב על אילת בעיר בה אפשר לא רק לבלות אלא גם ללמוד, עשינו את שלנו. מה שלא תופס עכשיו אולי יתפוס בשנים הבאות", אומר אליצור.

 

הצעירים לא מתרגשים


אם היינו מצפים שדווקא במקום בו מציעים לצעירים שילוב מנצח של עבודה בבתי מלון באילת ותואר ראשון חינם אין כסף, יהיו על ההצעה קופצים רבים, בפועל העלתה בדיקה שעשה השבוע ערב ערב באילת בקרב מוסדות ללימודים גבוהים בעיר, שהצעירים לא מתרגשים מהמבצע. באוניברסיטת בן גוריון באילת הבהירו כי אמנם יש לא מעט מתעניינים בעקבות הקמפיין אלא שבאוניברסיטה כמו באוינברסיטה, יש תנאי קבלה וסינונים ולאחר כל אלו נשארה נכון לשבוע זה רק מועמדת אחת רלוונטית. "אצלנו עדיין צריך לעמוד בדרישות הקבלה כך שאצלנו הנתונים לא מצביעים על הצלחה גדולה של הרעיון", אומרת מנהלת יחסי הציבור של אוניברסיטת בן גוריון באילת וממהרת לציין: "ועדיין, בראייה שיווקית, כל עוד אנחנו בכותרות ונושא הלימודים הגבוהים באילת עולה על הפרק, זה כבר טוב תדמיתית".
ד"ר דניאלה מנזין, מנהלת קמפוס אילת במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט הזכירה השבוע בהיבט זה: "לעשות את המעבר מהמרכז לאילת זו לא החלטה שמקבלים בין לילה. אנחנו נמצאים עכשיו בתחילתו של חודש ספטמבר בו מתקבלות בדרך כלל יותר החלטות לקראת הלימודים ואני בטוחה שיש לא מעט אנשים בהתלבטויות. התהליך עליו אנחנו מדברות הוא תהליך שלוקח זמן ומודעות. נקווה שלאט לאט נצליח לסגור את כל הקצוות. בסופו של יום אנחנו צריכים שכמה שיותר אנשים יגיעו ויכירו. גם אם בפועל נכון להיום אין תור של סטודנטים במוסדות ללימודים גבוהים באילת, עדיין, הקמפיין מעיר את אילת כפוטנציאל למשהו אפשרי, מעלה בקרב הצעירים ובכלל את המודעות לזה שיש אקדמיה באילת ומעודד את הצעירים להדרים לטובת עבודה מועדפת. אני מאמינה שהמדד האמיתי להצלחת הקמפיין יהיה רק עם תחילת שנת הלימודים האקדמית במלך חודש אוקטובר", אומרת ד"ר מנזין.
לעומת מיעוט הנרשמים בקמפוס בן גוריון ובלוינסקי, באוניברסיטה הפתוחה יש דווקא יותר מתעניינים אצלם הבירורים מבשילים לרישום ללימודים. עד כה נרשמו ללימודים באוניברסיטה הפתוחה באילת, כתוצאה מהקמפיין המדובר כעשרה סטודנטים והיד עוד נטוייה. "עד היום קיבלנו כ - 200 לידים ופניות מאנשים שנחשפו לקמפיין וגילו עניין", מעדכנת השבוע מנהלת האוניברסיטה הפתוחה באילת, רבקה זלדיס. "אנחנו מפעילים סביב הקמפיין מערך גדול של אנשים שבודקים התאמות וכיוונים. אחת הבעיות הגדולות של העיר היא בהיצע תחומי הלימוד ולא פעם צעירים מוותרים על לימודים באילת מאחר ולא מצאו את תחום העניין שלהם. בעייה אחרת נעוצה בתנאי הקבלה, מה שאצלנו, באוניברסיטה הפתוחה, המכשלה הזו לא קיימת. הנוחות בכך שאצלינו אין חובת נוכחות מוכיחה את עצמה אצל צעירים שרוצים לשלב בין עבודה ללימודים ולכן במקום הזה אנחנו אטרקטיבים יותר עבורם. הקמפיין מציע קו מאוד נכון כי כשמישהו 'נלכד' לשלוש שנים במקום עבודה, זה מצויין למקום העבודה ולעיר אילת בכלל. אמנם אנשים לא תמיד מגיבים לקמפיינים במהירות, אבל הרעיון שאפשר לשלב באילת בין עבודה לבין לימודים חינמיים נשתל אצלם. לקידום התדמית של אילת כעיר שמציעה גם אקדמיה הקמפיין מצויין. לאחר השנה שעברה למדנו מה צריך לשנות בקמפיין והוא עובד ממש יפה. הרעיון הזה של מנכ"ל התאחדות בתי המלון הוא רעיון מבריק ואין לי ספק שעוד נקצור את פירותיו אם לא בשנת הלימודים הקרובה, בטוח שבעתיד", מסכמת זלדיס.■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש