לא הגעת - שילמת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 13/9/2024 02:31 ● ערב ערב 3189
אחרי שנים בהן קבוצות כדורגל מכל חלקי הארץ היו 'מבריזות' ממשחקי החוץ שלהן באילת בשלל טענות רק כדי לחסוך את עלות הנסיעה לאילת, לראשונה קנס בית הדין המשמעתי של התאחדות הכדורגל את מכבי קריית גת מליגה ב' בסכום של 5000 ש"ח בגין אי התייצבות למשחק הגביע באילת ● באגודת בני אילת מברכים על השינוי במגמה ועל הקנס הכספי הגבוה שנקבע לראשונה נגד הקבוצה שלא הגיעה ● "לאורך שנים שהשחקנים שלנו חווים אכזבות מביטולי משחקים", אומר השבוע תותי נופי, חבר הנהלת בני אילת "אולי העונש הגבוה והמרתיע ישנה את פני הדברים ובדיוק כמו שאנחנו מקפידים לצאת לכל משחקי החוץ ומוציאים אלפי שקלים בשנה רק על הנסיעות, כל הקבוצות יגיעו גם אלינו למשחקי הבית”
לא הגעת - שילמת
מפרגן להתאחדות לכדורגל על ההחמרה בענישה, נופי
תגיות:

אין שחקן כדורגל בהווה ובעבר באילת שלא מכיר את התופעה שקבוצות מבריזות ממשחקי הבית באילת בשלל טענות. "אנחנו חווים את הסבל הזה כבר שנים", אומר השבוע חבר הנהלת בני אילת, תותי נופי, לאורך שנים שילדים ונערים, נערות ובוגרים מתכוננים למשחקים בכובד ראש כל השבוע ולפתע יום לפני המשחק ולפעמים גם ביום המשחק עצמו, קבוצות מודיעות לנו שלא יגיעו כי לא הסתדר להם. פעם האוטובוס לא פעל, פעם אחרת אין להם מספיק שחקנים, ההורים לא אישרו או שהמאמן לא יכל, בכל פעם תירוץ אחר כשבשורה התחתונה הסיבה האמיתית לאי ההגעה הזו היא הרצון שלהם לחסוך את הכסף של הנסיעה לאילת ובזבוז יום הנסיעה", אומר תותי שהוא ואגודת בני אילת בכלל ברכו השבוע על הקנס הגבוה שקבע בית הדין המשמעתי של התאחדות הכדורגל על מכבי קריית גת שלא הגיעה למשחק הגביע באילת.


ביום חמישי שעבר אמור היה להתקיים משחקה הראשון של קבוצת הבוגרים של בני אילת המשחקת בליגה ב' במסגרת השלב המוקדם של הגביע נגד מכבי קריית גת, גם היא מליגה ב' שמתיימרת לעלות בעונה הקרובה ליגה. גם במקרה הזה הודיעה קריית גת להנהלת אילת ולהתאחדות כי לא תופיע למשחק בטענה כי אין בקבוצה עדיין מספיק שחקנים רשומים ובשל כך אין טעם להגיע למשחק.
בעקבות החלטה זו של הקבוצה עמדה קריית גת בפני  בית הדין המשמעתי של התאחדות הכדורגל שם קבע הדיין עו"ד נעם ליובין קנס גבוה במיוחד על סך 5000 ש"ח וניצחון טכני לבני אילת שתעלה לשלב הבא במשחקי הגביע. עד היום לא נקבע עונש לקבוצה שלא הגיעה לאילת בסכום שכזה. "מאחר ובעיית אי ההופעה למשחקים הינה בעייה קשה הפוגעת השיוויוניות ובהוגנות המשחק, ומאחר ונראה כי תופעה זו יש לעקור מהשורש, הרי שבמקרה זה ולאור בקשת האגף, החלטתי כי על הנאשמת ייגזר עונש של קנס כספי בפועל בסך 5000 ש"ח. כמו כן תוצאת המשחק תעודכן ל- 3:0 לטובת אילת", כתב הדיין ליובין בהחלטתו.


באגודת בני אילת ברכו השבוע על הפסיקה והביעו תקווה כי מעתה ואילך קבוצות יבינו כי מי שלא מגיע למשחק חוץ באילת במטרה לחסוך עלויות עלול להיקנס אף בסכום גבוה יותר. בתגובה להחלטה התקדימית שהתקבלה מסר תותי נופי, חבר הנהלת בני אילת: "זו פעם ראשונה שניתן קנס שהוא יותר מגובה עלות האוטובוס. זו פעם ראשונה שהתאחדות הכדורגל מתייחסת  בכזו רצינות וחומרה לאירוע של אי הופעה של קבוצה. במשך 18 שנים, אנחנו מוציאים מאילת קבוצות למשחקי חוץ, בכל שבוע 2-3 קבוצות באוטובוסים ומיניבוסים לכל רחבי הארץ ואפילו עד חיפה הגענו. אנחנו הכי רציניים והכי מקצוענים. אין פעם אחת שבני אילת לא הופיעו למשחק. לאורך כל השנים ביקשנו מההתאחדות להחמיר את הענישה. אחת ההבטחות שניתנו לנו מההנהלה החדשה שנבחרה (דרך אגב הייתי חלק מהרשימה שלה), לטפל בנושא בכובד ראש. אני שמח שסוף סוף עשו את זה".

בתגובה להחלטת בית הדין של התאחדות הכדורגל מסר השבוע משה סבג לאתר ONE בשם מכבי קריית גת: "תמוה בעיני שמעלים אותנו לוועדת משמעת לפני התאריך בו היה אמור להתקיים המשחק מול אילת. אנחנו לא מבינים את ההתאחדות לכדורגל. אולי יש שם מישהו שרוצה להתנכל לנו. אנחנו הולכים להשקיע העונה לא מעט כספים ובנקודת הזמן הזו לא יכולנו להעמיד סגל מבחינה כמותית היות ובית"ר קריית גת, היריבה העירונית, לא שיחררה לנו שישה שחקנים ושלחה אותם בכוח לבוררות. אנחנו מועדון ספורטיבי והיינו מגיעים לכל מקום שהיו דורשים מאיתנו. זה המייל שהועבר להתאחדות ויש מי שבחר להעמיד אותנו לדין לפני המשחק. נגיש ערעור בנושא".

 

בני אילת יוצאים לדרך


היום יום חמישי (12/9) תפתח קבוצת הבוגרים של בני אילת בניצוחם של המאמן שבתאי טסל ועוזר המאמן יובל בונן את העונה במשחק ליגה ראשון בחוץ מול בית"ר קריית גת. בקבוצה מקווים לחזור הביתה לאחר המשחק הראשון עם ניצחון חוץ ראשון וטעם טוב.■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש