"תוכנית הרובע הפתוח תרים את אזור התעשייה לגבהים חדשים”

מאת: ● 13/9/2024 02:58 ● ערב ערב 3189
לא בכל יום מוסיפה עירית אילת זכויות בניה נוספות על אזור שלם, עם פיתוח מואץ ועירוב שימושים ● לצד המוסכים ועסקי המלאכה השונים, יתווספו בקרוב מלונות בוטיק, מגורים, עסקיי מסחר מגוונים, ואפילו עמדות יציאה לסיורים קולינריים ● מנהלת פיתוח אזורי התעשיה והתעסוקה בחברה הכלכלית אילת, הופקדה על ביצוע ומימוש התוכנית הגרנדיוזית ● לפניכם ראיון ראשון עם ראש המנהלת, עו"ד מורן הראל, בשיחה על הפיתוח הצפוי באזור התעשייה, מה המשמעות של עירוב שימושים ואיך דווקא אזור התעשייה הישן יהיה האזור הכי מבוקש בעיר.
''תוכנית הרובע הפתוח תרים את אזור התעשייה לגבהים חדשים”
הדמיית רחוב המסגר  ● צילום: יבגני יאמין Yam3D בשיתוף חברת Build
תגיות:

מאת: אהוד שוחט  

 

שלום מורן, ראשית ספרי קצת על המנהלת שאת עומדת בראשה
"מינהלת פתוח אזורי תעשיה ותעסוקה, הוקמה בחכ"א, בכדי לממש את חזון הפיתוח של עיריית אילת בתחום אזורי התעשייה והתעסוקה בעיר. בין הפרויקטים שעליהם אנחנו אחראים ניתן למצוא את התחדשות אזור התעשייה הישן, ניהול תפעול והרחבת פארק התעשייה שחורת, פיתוח מרחבים ציבוריים במוקדים שונים באזורי התעשיה והתעסוקה. וכמובן,  פיתוח פרויקט הדגל אותו מקדם אלי לנקרי ראש העיריה - פארק חקלאות ימית וביוטכנולוגיה".

אני רוצה להתמקד הפעם בתוכנית 'הרובע הפתוח' לחידוש אזור התעשייה
"מדובר בתוכנית חדשנית ופורצת דרך. תכנית 'הרובע הפתוח', אכן מייצרת 'באז' גדול בעיר ומחוצה לה. משקיעים ויזמים זריזים, מאילת וגם צפוניים, מיהרו בשנים האחרונות ועדיין ממהרים לרכוש שטחים ועסקים באזור התעשייה לקראת מימוש החזון ומתן זכויות הבנייה הנוספות, כמו גם היכולת לשנות ייעוד בעירוב שימושים. אזור התעשיה האילתי הוותיק והטוב, יקבל בקרוב חיים חדשים בדומה לאזורי תעשייה ששינו כיוון והתחדשו בערים המובילות והמתקדמות בעולם. אזור התעשיה יתרומם בקרוב לגבהים חדשים".

 

מימין: קסניה דירצו, באמצע עו"ד מורן הראל, משמאל, אור איתן טופז ● צילום: לירן בן שושן יוחאי

 

מה הכוונה לעירוב שימושים?
"זה אומר שבאזור התעשייה יותר שימוש למגורים, מלונאות, תעסוקה ומסחר בשילוב עם מרחב ציבורי- עירוני מפותח וחדיש".

בעל מוסך לדוגמא, או מסגריה, מה יעשה בתוכנית החדשה?
"יהיו לו כמה אופציות. או להמשיך בעסק הרגיל שלו, או לשנות ייעוד לקרקע עליה יושב העסק, או לעבור לשחורת עם העסק ואת הקרקע לנצל לפיתוח אחר לפי מדיניות הרובע הפתוח. אני חייבת להבהיר, אין כאן ניוד בכוח לאף עסק. אנחנו רוצים לחדש, לשדרג ולאוורר את אזור התעשיה. אזור שיש בו בית קפה, חנות פרחים, מוסך, מאפייה, חנות יין ומלון קונספט צמוד, זה החזון. יש מקום לכולם ובהרמוניה. כולם גם ניזונים זה מזה".

יש שיגידו שאזור התעשייה גם כך עמוס תחבורתית..
" זה נכון והתוכנית נותנת מענה גם לזה. יפותחו כבישים ודרכים חדשות, יש דגש על מקומות חניה נוספים ומעבר לזה, כבר עתה אנחנו מפתחים 4 מרחבים ציבוריים שיהיה נעים ונוח לשהות בהם, מה שכיום לא קיים באזור התעשייה. אנחנו שואפים להפוך את הרובע לעירוני והליכתי שגם תומך בהתניידות באמצעות אופניים. אנחנו עושים הכל על מנת שהמרחב הציבורי יתמוך בכך. להערכתנו, תהיה הרבה יותר תנועה רגלית באזור. אפשר להגיד שאזור התעשייה מתפתח עם השכונות שקמו סביבו והוא בעצם הופך להיות מרכז העיר". 

 

הדמיית רחוב הבורסקאי ● צילום: יבגני יאמין Yam3D בשיתוף חברת Build 

 

איפה בא לידי ביטוי הקשר בינכם לבין העיריה?
"כאן טמונה הצלחת הפרויקט. יש לנו שיתוף פעולה מעולה עם אגף ההנדסה ואנחנו משמשים ככלי מחבר בין היזמים והמיזמים השונים לבין אגף ההנדסה. מתקיים בינינו קשר ישיר, ישיבות קבועות ויש כאן רצון של כל המערכת העירונית להגשים את החזון.  אני יכולה לציין בסיפוק שיש כבר כ- 17 מיזמים שונים שכבר מקודמים, בשלבים שונים, על פי מדיניות הרובע הפתוח".

איך מתבצעת התקשורת עם היזמים?
"בכל הדרכים האפשרויות. מזום ועד פרונטלי, מפגישות קבוצתיות ועד אישיות. יש לנו מיזם של 'בואו לקפה', ואנחנו באות עם כל המידע והידע הדרוש להעביר ליזמים. לעיתים הפגישות נערכות אפילו בבתי קפה. באזור התעשייה כמובן. בנוסף, השבוע התקיים כנס עם כל השאלות והתשובות לבעלי העניין. 
מבעלי מגרשים, עד בעלי עסקים באזור, אדריכלים, עורכי דין, קבלנים, יזמים וכמובן כל הגורמים העירוניים הקשורים לתוכנית הרובע הפתוח ".

 

הדמיית רחוב המסגר ● צילום: יבגני יאמין Yam3D בשיתוף חברת Build 
הדמיית פינת רחוב המסגר והאומן ● אדריכלית” טלי דינור - “נחלת הכלל”  

 

שמתי לב שהמנהלת עצמה, שאת בראשה, מורכבת מנשים
" במדיניות אותה מקדם מנכ"ל חכ"א אבי כהן, אין תקרת זכוכית לנשים. להיפך, 75% מעובדי החברה הן נשים. באופן אישי אני מגיעה מבית של מסחר ויזמות, יצאתי ללימודים למספר שנים וחזרתי לאילת בעקבות התעסוקה שעיקרה קידום העיר בה גדלתי ובה אני מגדלת את ילדי. לצידי במנהלת יש את אור איתן טופז, מ"מ מנהלת קשרי קהילה, גם היא תוצרת העיר אילת. יחד איתנו, האחראית האדמיניסטרטיבית, קסניה דירצו. וכמובן, יש לנו את הגב הרחב והעמוק של כל העובדים והמנהלים בחכ"א. כולנו חדורות רצון להוביל את המנהלת ואת העיר להצלחה. אילת היא הבית שלנו". 

לפרטים נוספים אודות תכנית ההתחדשות ניתן למצוא באתר המינהלת: minhelet.eec.co.il


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש