יוסי שלי בביקור באילת: יפעל לקידום החלטת ממשלה ייחודית לעיר

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/11/2023 16:51 ● ערב ערב 3143
מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הגיע היום (ד׳) יחד עם צוות משרדו לביקור בעיר אילת, העיר שקלטה את מספר המפונים הגדול ביותר במדינה. מנכ״ל המשרד שהיה בין הראשונים להעניק סיוע תקציבי לעיר אילת לטובת קליטת תושבים מפונים ומתפנים, הקים צוות מיוחד באילת וציין, כי יפעל להעמיק את הסיוע באמצעות קידום החלטת ממשלה ייחודית לעיר אילת
יוסי שלי בביקור באילת: יפעל לקידום החלטת ממשלה ייחודית לעיר
תגיות:

ראש הממשלה - בנימין נתניהו עלה בשיחה טלפונית בדיון שקיים המנכ״ל עם ראש העירייה - אלי לנקרי הצוותים המקצועיים והודה לעיר אילת ולתושביה על ההתגייסות האדירה והמאמץ העירוני הרחב. 

בין הנושאים בדיון העלה ראש העירייה את נושא המיגון והתקבלה החלטה של מנכ״ל משרד רה"מ מול מנכ״ל חברת חשמל לחיבור המקלטים הפרטיים לחשמל. 

עוד בדיון קיבל המנכ״ל סקירה ביטחונית ממח״ט יואב ומפקד משטרת מרחב אילת על המוכנות המבצעית בגזרת אילת וכן סקירה על ההתגייסות העירונית בדגש על המענים בתחום החינוך והרווחה. בסקירה קיבל המנכ״ל פרטים על מוקדי הסיוע שהקימה עיריית אילת בעזרת הצוותים המקצועיים של העירייה, ביניהם מוקד סיוע עירוני שקלט את אלפי הפניות של המפונים והמתפנים כאחד, מוקד סיוע רגשי ונפשי שגדל ל- 30 מוקדים, 10 מוקדי חינוך שגדלו ל 62 מוקדים, מרכזי הפוגה של החינוך הבלתי פורמלי כולל אוהל ענק שהוקם בטיילת אילת לטובת בני הנוער, מרכזים עירוניים לאיסוף וחלוקה ועוד. 

לצד הסיוע ל 60,000 תושבי הדרום והצפון השוהים באילת, הדגיש ראש העירייה בפני המנכ״ל את השלכות המלחמה על העיר אילת כעיר שתהיה הראשונה להיפגע, כיוון שתיירות היא הראשונה לעצור והאחרונה לחזור והדגיש את החשיבות בקידום החלטת ממשלה ייחודית לאילת. 

מנכ״ל משרד רה״מ ציין את המענים הניתנים ממשרדי הממשלה שנועדו להבטיח רציפות תפקודית בכל התחומים והדגיש את חשיבות החינוך כחלק משמירה על השגרה. בעניין זה, קיבל המנכ״ל סקירה מגורמי החינוך בעירייה שהפעילו את התחום מהשבוע הראשון למלחמה וברך את צוותי החינוך בעיריית אילת שיצרו תשתית חינוך איכותית ומענים בהתאם. בנוסף קיבל סקירה ממנהל מחוז דרום משרד החינוך על עבודת החינוך המתבצעת כיום על ידי מינהלת החינוך שהוקמה בעיר. 

מנכ״ל משרד ראש הממשלה שיבח את כל הצוותים על ההיערכות וההתגייסות העירונית ושיבח את ראש עיריית אילת אלי לנקרי על המנהיגות והתושיה שגילה בניהול מערך הקליטה כבר מיומה הראשון של הלחימה.

עוד במהלך הביקור סייר המנכ״ל יחד עם ראש העירייה בבתי המלון ובמוקדי הסיוע העירוניים ונפגש עם נציגים מעיריית שדרות ומועצה אזורית חבל אשכול.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת