ההורים מתוסכלים: המחיר למסע לפולין זינק ל- 7000 ש"ח

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 03:07 ● ערב ערב 3178
ארבע שנים לא יצא לפועל המסע החשוב כל כך של תלמידי כיתות י'ב מאילת אל פולין ● זה התחיל בקורונה, המשיך בשביתת ההסתדרות, עבר אל ימי מלחמת חרבות הברזל ועכשיו מבינים ההורים כי באם ירצו לשלוח את ילדיהם למסע החשוב כל כך, הם יצטרכו לשלוח יד עמוק עמוק לכיס ולהיפרד מסכום של כ-7000 שקל כולל שלב ההכנה המקדים ● משה סעדון, המתכלל העירוני של מסעות התלמידים מאילת לפולין מבהיר: "עלות המחייה בפולין זינקה ולכן כל המחירים עלו. אם לא יהיה מי שיסייע להורים באופן גורף פחות ופחות תלמידים יצאו למסע" ● בסוף השבוע תתקיים ישיבת מנהלי התיכונים בעיר שיקבלו החלטות באיזה דרך אם בכלל, ייצא השנה המסע מאילת לפולין
ההורים מתוסכלים: המחיר למסע לפולין זינק ל- 7000 ש''ח
המסע האחרון של תלמידי י'ב מאילת לפולין יצא ב-2019

   הורים לתלמידים בעיר שעולים בשנת הלימודים הבאה לכיתות י'ב, נחרדו לגלות כי עלות המסע לפולין בחודש נובמבר הקרוב צפוייה לעמוד על סכום של כ – 7000 ש"ח כולל ימי ההכנה המקדימים למסע. "זה מחיר מטורף", מחו ההורים השבוע בקבוצות הווטסאפ והבהירו: "שוב הפך המסע החשוב כל כך לאדמת פולין למסע לבעלי אמצעים בלבד".
   בשנת 2019 יצא המסע האחרון של תלמידי י'ב מאילת לפולין. אז נדרשו התלמידים לשלם סכום של 5200 ש"ח וקודם לכן אף פחות (בסביבות ה – 4200 ש"ח), בימים בהם השכילו במשרד החינוך להבין כי עליהם לסייע לכל תלמיד שרוצה לצאת למסע החשוב כל כך לבוגרי י'ב. אלא שמאז זרמו הרבה מים בים סוף, במשרד החינוך קיזזו שוב ושוב את הסבסוד שניתן לתלמידים שיצאו למסע ומאז ימי הקורונה המחירים רק הולכים ומטפסים. חשוב לציין כי בשנים האחרונות לא יצאו מאילת משלחות לפולין. זה התחיל בשנתיים של הקורונה, המשיך בשנה השלישית בעיצומי המורים שלא יצאו למסעות ומשלחות ובשנה שעברה עד שסוף סוף הכל כבר היה מוכן לקראת יציאת משלחת בחודש נובמבר, פרצה מלחמת חרבות ברזל והתוכניות נשארו במגירה.
   השנה, כך מקווים באילת, תצא סוף סוף משלחת לפולין, למרות המחירים הגבוהים. "זה לא ממש תלוי בנו", מבהיר השבוע משה סעדון מתכלל משלחות התלמידים מאילת לפולין. "חשוב להבין שמאז ימי הקורונה כל המחירים בפולין הרקיעו שחקים ואני מדבר על לינות בבתי מלון, כלכלה, נסיעות באוטובוסים ועדיין לא דיברו על הטיסות שהתייקרו מאוד בכל העולם. תוסיפי לזה את העובדה שכבר שנים משרד החינוך לא מסבסד עוד את המשלחות וזה ההסבר למחירים הגבוהים כל כך".
   כפועל יוצא מהמחירים שקפצו, הולכת ומתמעטת בשנים האחרונות כמות התלמידים מאילת שמביעים עניין ויכולת לצאת למסע. עד כדי כך, שבשנה שעברה, כבר הייתה כוונה לא להוציא עוד משלחות בית ספריות אלא משלחת אחת עירונית. "בימים בהם היו יוצאים מאות תלמידים מכל בית ספר, רק טבעי היה שהיו משלחות בית ספריות. כל אחת מהמשלחות הייתה בונה לעצמה מסלול שונה, כשכולן יחד היו יוצאות וחוזרות לאילת. כיום כשכל כמות התלמידים עומדת אולי על כ – 200 ילד, בלתי אפשרי להוציא משלחות בית ספריות אלא עירוניות וגם זה מצויין", אומר סעדון שמבהיר כי נכון להיום מדובר על כ- 200 תלמידים משלושת בתי הספר התיכוניים באילת שהביעו רצון לצאת למסע הבא. "קחי בחשבון שאם לא די בעלויות יש גם את החשש מהמצב הביטחוני הרגיש והלא ברור. אמנם יש החזרי כספים במקרה של ביטול הנסיעה, ועדיין, במצב של אי בהירות ביטחונית ואנטישמיות גואה בעולם, לא כל ההורים מוכנים לשלוח את ילדיהם בלעדיהם לחו"ל".
   כך או כך, בסוף השבוע הקרוב אמור להתכנס פורום המנהלים של שלושת בתי הספר התיכוניים בעיר כדי לגבש החלטות לקראת המסע הבא לפולין.

   הורים איתם דיברנו השבוע הבהירו: "חבל שהמסע החשוב כל כך הופל שוב, כמו בעבר, לנחלת בעלי האמצעים בלבד. חבל שעיריית אילת לא רואה את חשיבות הנושא ולא מסייעת בסבסוד גורף של המסע. לא רק לבעלי יכולת נמוכה אלא לכולם. סבסוד של 1000 ש"ח לתלמיד הוא משמעותי מאוד עבור ההורים. מה זה סכום של 200 אלף ש"ח עבור עירייה ששמה לה למטרה לקדם את זיכרון השואה אצל בוגריה?". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש