דריסת רגל ראשונה למכבי אילת בכדורסל בליגה הלאומית

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 03:10 ● ערב ערב 3178
שלוש שנים אחרי שנפתחה באילת מוכיחה אגודת מכבי אילת בכדורסל פעם נוספת שהיא בדרך הנכונה ● השבוע העפילה קבוצת ילדים א' באגודה לליגה הלאומית ותקעה יתד יציבה למחזור שיעלה אחריה ● תוסיפו לזה עוד שתי קבוצות שזכו באליפות וקבוצה אחת שסיימה במקום השני בליגה, אז מה הפלא שבמכבי מחייכים כל הדרך להצלחות ● אבל יותר מההישגים, מרוצה המנהל המקצועי ערן יצחק מהדרך ● בחודש הבא הם סוף סוף ייכנסו לוועדת התמיכות ומקווים לקבל בדיוק את מה שמגיע להם, עם כל הכבוד לאגודה הנוספת ● "היום עוד יותר מתמיד אין ספק שפתיחת אגודת כדורסל נוספת באילת עשתה רק טוב. מספר הצעירים שמשחקים כדורסל בעיר גדל, יש אפשרות נוספת לילדי אילת ובכלל, זה יצר תחרות טובה ובריאה", אומר יצחק
דריסת רגל ראשונה למכבי אילת בכדורסל  בליגה הלאומית
ילדים א׳ - לא בכל יום מצליחה קבוצה אילתית לעלות לליגת העל אחרי שנה אחת בלבד

   חגיגת העלייה לליגה הלאומית של קבוצת ילדים א' לא הייתה מביישת קבוצת בוגרים שעלתה לליגת העל. האולם הוחשך והואר בפרוג'קטורים, הייתה מוזיקה של כוכבים, הרשתות נגזרו, מדליות חולקו לשחקני האלופה וכולם היו מאושרים. אחרי הכל, לא בכל יום מצליחה קבוצה אילתית אחרי שנה אחת בלבד בליגה מחוזית תחרותית לעלות לליגת העל. שלוש שנים עברו מאז השתנתה מפת הכדורסל באילת ואל אגודת הפועל אילת הצטרפה מכבי אילת, פועל יוצא של פילוג באגודת האם, שכולם יסכימו היום שעשה רק טוב יותר למאמנים ובעיקר עבור לילדים שיכולים היום לבחור לעצמם את המאמנים הרצויים, את האגודה ואת הדרך. ולראיה, בשתי האגודות יחד משחקים היום קרוב ל-500 מילדי אילת. ולא משנה איך קוראים לזה - הכדורסל הוא העיקר ומה שהוא תורם לילד.
   למעשה מדובר בקבוצה הבכירה של מכבי אילת הצעירה. אותה קבוצה שהייתה חלוצה בתחילת הדרך, אומנה על ידי ערן יצחק בהווה המנהל המקצועי של האגודה ובשנתיים האחרונות הובלה על ידי המאמן משה אבני, שגם חתם השבוע על עליית הליגה בשמחה רבה. בשנה שעברה, אותה קבוצה ממש סיימה במקום הראשון בליגת ילדים ב' אלא שבליגה הזו עדיין אין עליות. השנה הם הצליחו לשמור על ההישג ולמרות שספגו 2 הפסדים לדימונה (בית וחוץ), בפלייאוף העליון הם הצליחו לנצח את הר חברון שסיימו במקום הראשון במחוז השני וחתמו על עלייה מרגשת. "זו השנה הראשונה שקבוצה שלנו משחקת בליגה ממנה עולים ליגה וכבר עלינו", אומר בגאווה המאמן המקצועי ערן יצחק שמבהיר: "אני הקצתי לזה שנתיים - שלוש והופתעתי לטובה שהצלחנו בעיקר לנוכח העובדה שזו הייתה עונה לגמרי לא פשוטה. למרות המצב הביטחוני הרעוע, לא הפסדנו טכנית בשום משחק והתייצבנו לכל המשחקים, למרות החשש של ההורים. כך קרה שקבוצת השחקנים בגילאי 14-15 באגודה שנחשבת לקבוצה הבוגרת ביותר עד כה באגודה הצומחת עשתה את זה ובגדול.

 

 ילדים ב' - קטפה זו העונה השלישית ברציפות את האליפות

 

הצלחות לכל ארבע הקבוצות


   אבל לא רק קבוצת ילדים א' חתמה על הצלחה אלא גם שלוש הקבוצות התחרותיות הנוספות באגודה. קבוצת קט סל א' (כתות ו') בניצוחו של המאמן עדי סובל, שבשנה שעברה לא ספגו אפילו הפסד אחד, שמרו גם השנה על מאה אחוזי ניצחונות. ולמרות שבגיל הזה אין עליות ואין ירידות, עדיין הקבוצה האילתית סיימה ראשונה כשהיא מציגה לאורך כל העונה כדורסל יפה ורמה גבוהה של משחק.
   קבוצת ילדים ב' באימונו של ערן יצחק קטפה זו העונה השלישית ברציפות את האליפות כשלאורך כל שלוש השנים לא הפסידה למעט במשחק האחרון העונה בחוץ, מאחר ומרבית שחקני הקבוצה נקראו לסייע לקבוצה אחרת של האגודה. "הקבוצה סגרה מאזן מטורף של 76 ניצחונות בשלוש שנים עם הפסד אחד בלבד", מתגאה ערן יצחק בילדי טיפוחיו.
   שחקני קבוצת קטסל ב׳ בניצוחו של המאמן עידו מלול, הפגינו גם הם יכולות מצויינות במהלך העונה. שחקני הקבוצה אמנם הפסידו 3 משחקים בחוץ ועדיין חתמו על המקום השני והמצוין בטבלה כשהם מנחילים לאלופה מירוחם את ההפסד היחיד לאורך העונה כולה.
   עם כאלו הישגים ועם כ – 250 שחקנים באגודה כולה, חלקם בבית הספר לכדורסל וחלקם בארבע הקבוצות התחרותיות, אין פלא שמאמני מכבי אילת יכולים לחייך ובגדול ואין פלא שבאגודת מכבי הארצית גאים בבת הטיפוחים הצעירה יחסית. "יותר מכל הניצחונות, אני מרוצה מהדרך שלנו שהיא טובה ונכונה. אנחנו בונים את עצמנו מלמטה, לאט ובטוח. אחרי שלוש שנים סיימנו את העונה עם כ – 250 חניכים מהם שחקנים בבית הספר לכדורסל, בקבוצות התחרותיות ובחינוך המיוחד ו- 7 מאמנים. 3 שנים של אגודה נוספת בעיר שלטעמי עשתה רק טוב. היא פתחה אפשרויות נוספות לילדים, בחירה ותחרות טובה ובריאה. בסך הכל כמות הילדים שמשחקים היום כדורסל בעיר גדלה והרווח הוא של כולנו".

 

קט סל א' -  שמרו גם השנה על מאה אחוזי ניצחונות

 

עם הפנים לוועדת התמיכות


   אחרי שלוש שנים ללא תמיכה עירונית כמו שקורה לאגודות חדשות, בחודש הבא סוף סוף אמורה אגודת מכבי בכדורסל לעמוד בפני ועדת התמיכות. "הוכחנו במשך התקופה הנדרשת מנהל תקין, ללא כל גרעונות או חובות, הכל מסודר", אומר ערן יצחק. "הגשנו לעיריית אילת את כל מה שצריך. אנחנו לגמרי מבינים שיש עוד מועדון כדורסל בעיר אבל אנחנו מצפים שגם הילדים שלנו יקבלו את מה שמגיע להם מבלי שיחסירו מהם כלום".

מה מבחינתכם תהייה תמיכה הולמת?
   "אנחנו מצפים לתמיכה עירונית בסדר גודל של כחצי מיליון ש"ח למרות שהאגודה השנייה מקבלת יותר. עיננו לא צרות באף אחד, אנחנו רק רוצים לקבל את מה שמגיע לנו. הילדים שלנו צריכים לקבל את אותו מענה. לשמחתנו בזכות ספונסרים רבים ונאמנים הצלחנו לפעול במשך כל השנים האלו ללא תמיכה עירונית, אבל הגיע הזמן להתקדם ולקבל את מה שמגיע גם לנו".

מה נאחל לכם?
   "שתהייה לכולנו שנה ספורטיבית טובה עם למידה ושיהיה רק טוב. שנמשיך לעבוד בשקט, לעשות את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר וכל זאת בלי יוהרה". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש