שובם של המגרשים הפתוחים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/7/2024 10:45 ● ערב ערב 3179
כדורגל, פוצ'יוולי, כדורסל, טניס שולחן, טקבול ועוד, כל אלו ממתינים לילדי אילת, החל מיום שלישי ועד אמצע חודש אוגוסט במתחם הספורט של בית הספר רבין ● פעילות ספורט לבנים, פעילות ספורט לבנות, פעילות מיוחדת לאימהות ובנות, מדריכים מקצועיים, שומר בכניסה, משחקי קופסא וזמן רגיעה בחברת חיילות - והכל בחינם ● אז מה הפלא שבמרוצת השנים הפך פרויקט הקיץ של המגרשים הפתוחים למשהו שכל הילדים מחכים לו ולא פחות מזה גם ההורים
שובם של המגרשים הפתוחים
פעילות אימהות ובנות עם גלית פרידמן מנהלת בית הספר להורים

   אם תשאלו את ילדי אילת, בעיקר את אלו שחובבים פעילות גופנית, לאיזה פרויקט הם הכי מחכים בקיץ, הם יענו לכם בפה מלא - לפרויקט המגרשים הפתוחים, ולא בכדי. איפה עוד תמצאו פרויקט שמאפשר לילדים לפרוק מרץ והרבה, במתחם שהוא לא רק מותאם מקצועית לכל פעילויות הספורט, אלא ניתן בליווי מדריכים מקצועיים ואבטחה בכניסה וכל זאת בשעות אחר הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות (בחלוקה לגילאים) בחינם. ואם זה נשמע לכם יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, כדאי שתפנימו, במקרה הזה, זה אמיתי.

   השנה יציין פרויקט המגרשים הפתוחים את שנתו ה – 19 בעיר. ואם במשך כל השנים שעברו ריכז את הפרויקט ביד רמה מאמן הכדורגל יניב קראדי, הרי שהשנה ירכז את הפרויקט המאמן דנאל דוק, שמביא איתו למגרשים הפתוחים ידע, ניסיון ורוח חדשה. יחד עם עוד 10 אנשי צוות ושומר בכניסה, יהפכו כל אלו את מתחם הספורט של בית הספר רבין למתחם הכי מבוקש גם בקיץ הזה על הילדים. 

   גם השנה יפעל המתחם בימים נפרדים לבנים ולבנות. פעילות הבנים תתקיים בימים א, ג, ה' בין השעות 18:30 ועד השעה 01:30 בחלוקה לגילאים שונים, כשהגילאים הצעירים יתאמנו מוקדם יותר והגילאים הבוגרים יוזמנו להעביר כאן את שעות הלילה במתחם מסודר ומפוקח. פעילות הבנות שתתקיים בניצוחה של המורה לחינוך גופני טל, תתקיים בימים שני ורביעי באותו מתחם ספורט של בית הספר רבין, במקרה הזה יושם דגש על פעילות שמדברת יותר לבנות כמו כדורשת, כדורעף, כדורסל, ועוד, פעילות שתתקיים בעיקר באולם הספורט. "אין משהו חשוב יותר, במיוחד בימים אלו של חופש גדול, כשהילדים לא כולם נמצאים בפעילות ומחפשים תעסוקה בשעות אחר הצהריים והערב מאשר לשמור אותם בפעילות מסודרת ובטוחה", מסביר השבוע דנאל דוק את חשיבותם של המגרשים הפתוחים, פרויקט משותף של רשת המתנ"סים בעיר ועיריית אילת. "אין משהו טוב יותר מאשר לאפשר להם לשמור על כושר ועל החברותא במקום שמעניק להם תחת קורת גג אחת שורה של פעילויות ספורט והכל בליווי מדריכים מוסמכים ושמירה בכניסה. כל הורה יכול להיות רגוע ובטוח שבמקום הזה הילד שלו בידיים הכי טובות שיש ואם לא די בזה, הרי שמדובר בפעילות חינמית שנמשכת כמעט לאורך כל ימי החופש הגדול". דנאל מספר כי רתם השנה לטובת הפרויקט כוח אדם צעיר ורענן שילווה את הילדים וינחה אותם. "בכל תחנה יש שני מדריכים שלא רק מכוונים את הילדים ומארגנים אותם אלא גם דואגים שלא יהיו מקרי אלימות ודברים לא רצויים. במקום שילדים משועממים ישוטטו בשעות הלילה בפארקים ויחפשו מה לעשות, המגרשים הפתוחים נותנים להם תוכן מעניין והפגה בטוחה של השעמום", אומר דנאל שמספר כי במרוצת השנים הפך המתחם בבית הספר רבין למוקד עלייה לרגל לילדים שגם אם הם לא מגיעים להתאמן הם מגיעים להיות בחברותה. "יש גם בנות שמגיעות לחכות לחברים שלהן וזה הפך מוקד משיכה טוב ובריא לילדים", הוא אומר וקורא לכמה שיותר בני נוער להצטרף לפעילות המבורכת.

 

הבנות לא מקופחות

 

   לאחר הצלחת פעילות אימהות ובנות שהתחילה בקיץ שעבר, גם השנה יוכלו אימהות לבנות בכיתות ג'-ה' ליהנות מפעילות אימהות ובנות שתתקיים בכל יום רביעי במהלך חודש יולי. פעילות שמשלבת בין שעת אימון חווייתית משותפת של האימהות והבנות, לאחריה מוזמנות הילדות להישאר להמשך פעילות ספורטיבית באולם והאימהות מוזמנות לקפה, עוגה והרצאה באולם הסמוך של המתנ"ס המשמש לבית הספר להורים. את הפעילות המיוחדת הזו הגתה ומרכזת גם השנה גלית פרידמן, מנהלת בית הספר להורים במתנ"ס. אגב, גם אבות מוזמנים לקחת חלק בהרצאות המעניינות וגם אימהות שמעדיפות לוותר על החלק של הפעילות הגופנית. ורק כדי לנסות ולהפוך את המפגשים האלו למשהו מחייב, עלות כל מפגש שכזה הוא 10 ש"ח בלבד. ניתן לשלם מראש באתר רשת המתנ"סים או במפגש עצמו. בין המפגשים המתכוננים: מהו הסוד הגדול בהורות? יחסים בין הורים לילדים עם גלית פרידמן, יחסי אחים עם לאה זלוטניק, מפגש בנושא קשב וריכוז עם עדי טסלר, איך לגדל ילדים עם ביטחון עצמי עם גלית פרידמן וכמה פעמים ספרתי עד 10 וכלום לא קרה עם לאה זלוטניק. "ההרצאות פתוחות ומתאימות לכל הורה שהנושאים מדברים אליו ללא קשר לגיל הילד", אומרת השבוע גלית פרידמן, מנהלת בית הספר להורים ברשת המתנ"סים שמזמינה את ההורים ליהנות מהפעילות המיוחדת ומההרצאות. "בשנה שעברה המפגשים האלו היו מוצלחים מאוד ואין לי ספק שגם השנה הם יזכו לאהדה בקרב ההורים. מה יכול להיות טוב יותר מאשר זמן איכות של אמא ובת ולאחר מכן הרצאה על קפה ועוגה והכל ב10 ש"ח בלבד".

   עוד במסגרת פרויקט המגרשים הפתוחים תתקיים בכל יום שני בשבוע שחייה לילית בבריכה העירונית בין השעות 19:00-22:30 ומתחם נינג'ה במתנ"ס קולייר בימי רביעי בין השעות 18:30-21:00.

 

המאמן דנאל דוק תופס פיקוד

 הפרויקט שהפך למוקד משיכה טוב ובריא לילדים

 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<