החוקר האילתי שזכה בתערוכת צילומים יוקרתית

מאת: רותם נועם ● 5/7/2024 04:14 ● ערב ערב 3179
תמונה שצילם ד''ר תום שלזינגר מאילת, זכתה השבוע באחד מפרסי הצילום הבינלאומיים החשובים בעולם
החוקר האילתי שזכה  בתערוכת צילומים יוקרתית
''היו לי שני פנסים שהיו מכוונים מעל האלמוגים כדי ללכוד את הרגע הזה''. ד''ר תום שלזינגר
תגיות:

תמונה של אלמוגים במפרץ אילת, שצולמה על ידי ד"ר תום שלזינגר, זיכתה אותו בפרס היוקרתי בתחרות צילום בינלאומית שנערכה על ידי Ocean Geographic Society. מדובר בתחרות הנחשבת לאחד מאירועי הצילום התת-ימיים החשובים בעולם.
   ד"ר שלזינגר הינו חוקר בבית הספר לזואולוגיה ומוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט של אוניברסיטת תל אביב, והמכון הבינאוניברסיטאי למדעי הים באילת. את התמונה הזוכה הוא צילם ביוני 2023, באחת ממאות הצלילות והשנירקולים הליליים שביצע במפרץ אילת והיא נערכה כחלק ממיזם מדעי תיעודי המתעד לאורך זמן את חיי הלילה במפרץ אילת וכן את חיי הרבייה של דרי השונית. תקופת הרבייה של האלמוגים נפרשת בין החודשים מאי לספטמבר. בתקופה זו נוהג ד"ר שלזינגר לבלות לילות רבים בצלילה, בעת שהוא מתחקה אחר פעולות הרבייה של האלמוגים. 

 

הצילום הזוכה בתחרות ● צילום: ד''ר תום שלזינגר


   בין שופטי התחרות בה זכה ד"ר שלזינגר ניתן למצוא כמה מהצלמים התת-ימיים הגדולים והמפורסמים ביותר, לצד מדענים ימיים מובילים. 
   בתמונה הזוכה ניתן לראות את אלמוגי האבן משחררים צברי ביציות-תאי זרע אדמדמים זוהרים. ד"ר שלזינגר סיפר על התמונה הזוכה לאילנה קוריאל מאתר YNET: "כמעט בכל שנה אני מנסה להתעלות על עצמי ולייצר תמונות קצת יותר מיוחדות. כמעט בכל שנה יש לי תמונות של רביית אלמוגים שזוכות בתחרויות ומוצגים בתערוכות. התמונה הזוכה היא תמונה רחבה, ורואים שכל הצברים הוורדרדים מקבלים מעין מריחה בתמונה. רואים את התנועה. זה דורש צילום בחשיפה ארוכה, שזה דבר מאתגר. חיכיתי יחסית בחושך ליד האלמוגים, כדי לא להפריע להם. וברגע שזה קרה - היו לי שני פנסים שהיו מכוונים מעל האלמוגים כדי ללכוד את הרגע הזה. זה אירוע שקורה לילה אחד בשנה. צריך לארוב שם כמעט מדי לילה כדי לתפוס את זה". 
   על עתיד שונית האלמוגים, אמר ד"ר שלזינגר כי "העתיד לא מעודד במיוחד, לאור כל מה שאנחנו רואים באופן כללי בעולם. וגם אצלנו בפינה הקטנה שלנו". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<