דיירי רחוב האלמוגים: “נמאס לנו לחיות באתר בנייה''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: מירב לוי דיאמנט ● 5/7/2024 04:02 ● ערב ערב 3179
למעלה משמונה חודשים כבר נמשכות עבודות חידוש התשתיות ברחוב האלמוגים ובשטח נדמה שהסוף עוד רחוק ● הבטחות גדולות להפוך את הרחוב הישן באילת לפנינת חמד חדישה יש, אלא שבפועל אפילו את פחי האשפה טרם הטמינו ועדיין לא דיברנו על המדרכות, ערימות החול והאבק ● אז מה הפלא שבעלי העסקים ורוכשי הדירות החדשות ברחוב כבר מאבדים את הסבלנות ● ''עבודות תשתית נרחבות ברחובות ותיקים נמשכות לעיתים קצת יותר מהמתוכנן. הצורך לחבר בין תשתיות חדשות לשטח בו יש ריבוי תשתיות קיימות וישנות הוא אירוע מורכב'', מבהירים בחכ''א המבצעת את העבודות בשטח ומבטיחים: ''אנו פועלים כל העת על מנת לקצר הליכים ובקרוב פרויקט ההתחדשות הענק ברחוב האלמוגים וסביבתו יזכה לתשתיות חדשות ומחודשות לשנים הבאות''
דיירי רחוב האלמוגים:  “נמאס לנו לחיות באתר בנייה''
מעל שמונה חודשים שעבודות השדרוג נמשכות ולא רואים את הסוף

מי שינסה להגיע לרחוב האלמוגים באילת, אחד מהרחובות הוותיקים והמרכזיים בעיר, יבין מהר שהגיע לאתר בנייה אחד גדול. הבטחות להפוך את המתחם העירוני הזה ששמו נקשר עד לפני כמה שנים בעיקר למחוזות הפשע בעיר יש ובגדול, אלא שלצד הקמת הבניינים החדישים ולצד הבטחות ודיבורים, בפועל כבר מעל שמונה חודשים שעבודות שדרוג התשתיות במקום נמשכות ולמרות שלטענת דיירי הרחוב, על פי ההבטחות, העבודות היו אמורות להסתיים כבר בחודש אפריל האחרון, אך באילת כמו באילת, תאריכי סיום עבודות תשתית הם בגדר המלצות בלבד. עובדה, שלושה חודשים כבר עברו מאז תאריך היעד ובשטח לא רואים את הסוף.

   כבר בכניסה לרחוב האלמוגים, במקום בו הכביש משתלב עם רחוב שדרות התמרים המרכזי, ברור שהגעתם לאתר בנייה אחד גדול ועזבו את עבודות הקמת הבניינים שדווקא הן לקראת סיום. לצידי הכביש, המדרכות אינן מדרכות אלא ערימות של עפר, קוצי ברזל, תשתיות חשמל חשופות, פסולות והרבה לכלוך ואבק. "אם את מנסה להגיע לאחד מבתי העסק ברחוב, זה לא נוח אבל זה זמני", אומר השבוע משה בר, שביתו שקוע בלב העבודות. "כשאת גרה כאן, בלב הבלגן זה בלתי נסבל". אבל גם בעלי העסקים במרכז האלמוגים אינם שבעי רצון, בלשון עדינה מהמצב סביבם. "יש גבול לכל תעלול", אומר השבוע בעל עסק שמבהיר כי מזה חודשים שפרנסתו נפגעת ולאף אחד לא ממש אכפת. "אז נכון שבגדול מדובר בירידה לצורך עלייה והכוונות טובות, אבל היי, לא ייתכן שיש כאן בעלי בתים, רוכשי דירות חדשות בבניינים חדשים ובעלי עסקים שנפגעים רק כי נדמה שכולם סביבנו לוקחים את הזמן ולא ממהרים לכל מקום. לא ייתכן שיש כאן פיגור בסיום העבודות ובשטח העניינים מתנהלים בעצלתיים. היום אף אחד לא יכול לומר שאין כוח אדם, כי העובדים הירדנים כאן, אבל כולם לוקחים את הזמן. תסתכלי סביבך, אמצע שבוע, העבודה כאן אמורה להיות בשיאה וכמה עובדים את רואה במקום? בקושי. אם לא די במדרכות שאינן מדרכות, בערימות העפר והאבק, החניות שמרביתן עדיין אינן מוגדרות הפכו ברחוב לבגדר המלצה בלבד, וכשכל אחד מחנה את רכבו איפה שהוא רק רוצה, לא פעם נתקעת כאן התנועה. "יש לנו פגיעה רצינית בהכנסות כי למה שבן אדם יגיע להתפנק במקום מלא אבק שהוא אתר בנייה?", אומר אחד מבעלי העסקים שלא מבין  על מה ולמה העיכובים. "אפילו הפחים המוטמנים של הבניינים שהוקמו כאן וכבר קיבלו זה מכבר טפסי אכלוס, עדיין לא הוטמנו. הכל גדרות, פסולת בניין, רשתות תיחום שמסכנות את העוברים והשבים והבעיה הגדולה היא שאין את מי לשאול עוד כמה זמן זה ימשך ככה? הגיע הזמן שמישהו יגיע לכאן אל בעלי העסקים ואל הדיירים יסביר וייתן תשובות. לחיות שמונה חודשים באתר בנייה והיד עוד נטויה זה לגמרי לא פשוט וקל", אומרים הדיירים.

 

 "יש לנו פגיעה רצינית בהכנסות כי למה שבן אדם יגיע להתפנק במקום מלא אבק שהוא אתר בנייה?”

 

   מחכ"א המנצחת על העבודות במקום נמסר בתגובה: "אנו גאים להוביל את יצירת התשתיות לפרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב האלמוגים. עבודות תשתית נרחבות ברחובות ותיקים נמשכות לעיתים קצת יותר מהמתוכנן. הצורך לחבר בין תשתיות חדשות לשטח בו יש ריבוי תשתיות קיימות וישנות הוא אירוע מורכב. נזכיר כי מהות העבודות כוללת העתקת קווי מים, ביוב, הנחת קווי חשמל, תאורה, מבנה כביש, הוספת חניות ופיתוח נופי.
   כבר עם תחילת הביצוע נמצא חוסר התאמה בחלק ממגרשי היזמים אל מול תוכנית הפיתוח המאושרת ונדרשנו למצוא פתרונות בשטח ועדכוני תכנון. נוסיף גם כי יש יזמים אשר ביקשו שינוי כזה או אחר וצוות התכנון נדרש לשנות ולתת מענה לשינויים ובעיות בשטח, כמו גם בקשות להוספת מפרצי חניה, שינוי רדיוסים בכניסות לצמתים ועוד. כל שינוי בשטח, דורש עצירת עבודה, עדכון תוכניות ואישורם מחדש מול גופי התכנון ומול מכבי האש מטעמי בטיחות.
   אנו פועלים כל העת על מנת לקצר הליכים ובקרוב פרויקט ההתחדשות הענק ברחוב האלמוגים וסביבתו יזכה לתשתיות חדשות ומחודשות לשנים הבאות”. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

<