דיירי שכונת מערב 7 נגד פארק הכלבים החדש

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/9/2024 03:32 ● ערב ערב 3188
שלושה חודשים עברו מאז גילו דיירי שכונת מערב 7 שבעיריית אילת החליטו להגביל את הנאת הכלבים בפארק קנדה רחב הידיים ולתחום אותם לתוך פארק כלבים חדש ● אלא שבפועל פארק הכלבים החדש לא מזכיר אפילו את מה שאמור להיות פארק כלבים ● ''הם לקחו גדרות, תחמו שטח וזהו'', מתלוננים דיירי השכונה שמוחים ומבהירים: ''הכלבים שלנו לא נכנסים למתחם האומלל הזה” ● עיריית אילת: ''הפארק עדיין בשלבי הקמה, צוות הזירה הפועל בעירייה ביצע סקר תושבים שבחן את הצרכים בשטח והמענים יינתנו בהתאם כמו פינות ישיבה בפארקי הכלבים, הצללות, מתקני משחק ועוד''
דיירי שכונת מערב 7 נגד פארק הכלבים החדש
פארק שומם בלי צלייה ובלי כלום

   תקראו לזה חזית, תקראו לזה התנגדות, דבר אחד בטוח, כשלושה חודשים מאז הקימה עיריית אילת את פארק הכלבים החדש בפארק קנדה, בצמוד לבית הספר מצפה ים, דיירי השכונה לא מכניסים לכאן את חבריהם ההולכים על ארבע. "שלושה חודשים שאני פונה למנכ"ל העירייה ולכל גורם אפשרי ומבהיר להם שזה לא פארק כלבים אלא בדיחה עירונית, אבל אף אחד לא מתייחס לתלונות שלי", אומר השבוע דייר בשכונה שברשותו כלב. הוא, ממש כמו כל שאר בעלי הכלבים בשכונה לא מתכוונים להכניס את כלביהם למה שהם מגדירים "בדיחה שכונתית לא מצחיקה".
   "מה הם עשו? לקחו קהילת דיירים גדולה בשכונה שיש להם כלבים, קהילה גדולה שנפגשת בפארק קנדה בכל בוקר וערב, יושבים, צוחקים, מדברים והכלבים נהנים ובגדול בריצה בפארק רחב הידיים, והכניסו את כולנו לתוך מתחם חשוף", אומר השבוע תושב אילת השכונה. "ניחא הם היו נותנים לנו חלופה הולמת בדמות פארק כלבים ראוי - משטח דשא רחב ידיים, ספסלי ישיבה, מתקני משחק לכלבים, מתקני שתייה, ספסלים, אז היינו בכיף מעתיקים לשם את הכלבים, אבל בפועל מה הם עשו? סגרו שטח חולי בגדרות וזהו. יש עמדת שתייה אומללה אחת לכלבים, רק לאחר שהתלוננו מיקמו שני ספסלים ללא צל, ומבחינתם יש פארק כלבים", אומר הדייר שמבהיר: "אין סיכוי שמישהו מאתנו יכניס לכאן את הכלבים שלו".
   דיירי השכונה מראים לי תמונות של פארקי כלבים בכל הארץ, שם התמונה נראית לגמרי אחרת. "בפארק כלבים צריך להשקיע. לא לתחום שטח עפר בגדרות ולהגיד לנו זהו זה. זה לא פארק כלבים לפי שום ספר. בעיר רותחת כמו אילת לא יכולים לדרוש מאתנו להכניס את הכלבים למתחם חולי רותח שאין בו צלייה ושום תנאי הימצאות הגיוני לא עבורנו, הבעלים ולא עבור בעלי החיים שלנו".

 

מתקן מים אומלל אחד

 

סכנה עץ קורס


   אגב עבודות החפירה במקום להתקנת הגדרות, פגעו ככל הנראה החופרים בשורשי אחד העצים העבותים בפארק קנדה. רגע אחר כך הוא כבר צנח וכל מה שעוצר ממנו מלקרוס זו פיסת הגדר שגם היא כבר התעקמה מכובד משקלו. "בסערה הבאה באילת העץ הזה יקרוס על מי שנמצא במקום", מזהירים הדיירים שנחרדו לגלות את המצב. לטענתם, הם פנו כבר כמה וכמה פעמים למוקד העירוני והתריעו מפני הסכנה אבל אף אחד לא ממהר למצוא פתרון לבעיה. הכתבות על הקיר אבל לאף אחד לא אכפת". 

פתאום חייבים להיות קשורים?
   דיירי השכונה לא מבינים למה בעיריית אילת החליטו לתחום את הנאת הכלבים שלהם ולמנוע מהם מלרוץ חופשיים ומאושרים בפארק רחב הידיים. "תשאלי כל פקח עירוני בשכונה שכבר מכיר את כולנו, איך אנחנו מקפידים לאסוף את צואת הכלבים. איך אנחנו מטפלים בכלבים של כולנו. הפכנו לחבורה אחת, הכלבים משחקים יחד ונהנים ואם אנחנו והכלבים שלנו לא מפריעים לאף אחד אז למה לנסות לסגור אותנו בשטח תחום?".

   במפגשים קודמים ורבים שהיו לבעלי הכלבים בפארק עם פקחי העירייה, נאמר להם לטענתם במפורש כי הכלבים שלהם יכולים להסתובב בפארק כשאינם קשורים כל עוד בעל הכלב נמצא בקשר עין אתו ואוסף אחריו את הצואה. לטענת דיירי השכונה, רגע אחרי שהוקמה "מכלאת הכלבים", כך הם מבקשים להגדיר את המקום החדש, הגיע למקום פקח של המחלקה הווטרינרית בעירייה והבהיר להם כי אינם יכולים עוד לאפשר לכלביהם לשחק בפארק כלל כשאינם קשורים. "הוא הבהיר לנו כי הכלבים יכולים מעכשיו להסתובב לא קשורים רק בתחומי פארק הכלבים החדש. לטענתו, לכלב אסור בכלל להסתובב כשאינו קשור, גם אם בעליו בקשר עין אתו וגם אם מדובר בכלב שאינו מסוכן או מפריע לסביבה. "מוזר", אומרת השבוע רינה (דיירת בשכונה), שפתאום השתנו הנהלים".
   בדקנו את סוגיית פארק הכלבים החדש בשכונת מערב 7, לטענת הווטרינר העירוני, אורן אברמוביץ, פארק הכלבים נבנה אך ורק באחריות העירייה ואין לו, כמו בערים אחרות, שום קשר לתכנון או מיקום הפארק.

 

העץ נפל על הגדר אבל לאף אחד לא אכפת 

 

   בהקשר לכלבים המשוטטים בפארק ללא רצועה הבהיר אברמוביץ: "על פי חוק כלב חייב להיות קשור ולא משנה אם מדובר ברחוב או בשטח פתוח. אין לשום גורם, ובטח שלא לפקח עירוני ואפילו לא לווטרינר עירוני הסמכות להחליט כי כלב לא צריך להיות קשור במקום כזה או אחר". 

   מעיריית אילת נמסר: "הפארק עדיין בשלבי הקמה במסגרת עבודות העירייה להוספת פארקי כלבים ושדרוג פארקים קיימים. אגב צוות הזירה הפועל בעירייה ביצע סקר תושבים שבחן את הצרכים בשטח והמענים יינתנו בהתאם כמו פינות ישיבה בפארקי הכלבים, הצללות, מתקני משחק ועוד". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש