אורחת תפצה בעל וילה באילת בשל רמקול שהכניסה למקום

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 31/7/2024 15:18 ● ערב ערב 3183
אורחת שהתארחה עם בן זוגה בוילה באילת תפצה את בעל הוילה בסכום של 1,500 שקל, לאחר שביהמ"ש לתביעות קטנות מצא כי הפרה את החוזה שאסר הכנסת רמקולים
אורחת תפצה בעל וילה באילת  בשל רמקול שהכניסה למקום
בעלי וילות הנופש באילת נלחמים ברעש באמצעות חוזים ברורים ואיום בקנסות

   בעל וילת נופש באילת, שהנו עו"ד, תבע אורחת שלו שאף היא עורכת דין, לאחר שזו התארחה בוילה שלו באילת עם בן זוגה ולטענתו גרמה לנזקים. 
   בין היתר, טען בעל הווילה כי האורחת ובן זוגה הפרו את השקט בשעות המנוחה וכי הוא הוזעק על ידי השכנים בשל הרעש שנגרם במקום. כן טען להפרתו של סעיף שאסר במפורש הכנסת רמקולים וקריוקי לדירה, מעבר לציוד השמע שהיה מותקן בה. החוזה אף הדגיש ופרט קנס מוסכם בגובה 1,500 שקל בגין הפרה של סעיף זה. ואכן, זהו גם הסעיף היחידי שהשופט קיבל מכלל הסעיפים שנטענו כנגד האורחת, ובהם כי לכלכה את הבריכה בבדלי סיגריות וכי קרעה את הספה. הרשם הבכיר יגאל ברק-עופר קבע כי הן התובע והן הנתבעת כשלו מלספק ראיות התומכות בטענותיהם זה כלפי זה, בין אם הימנעות מהעדת עדים רלבנטיים או הצגת תמונות המתעתדות את הנזקים, או צילומי מצלמות אבטחה שנטען כי פעלו במקום. "במצב של חוסרים ראייתיים שווים, יש לדחות את התביעות בהתאם למאזן ההסתברויות", תוך שהוא מפרט כי "ברי כי כל אירוח בווילה מצריך ניקיון לאחר עזיבת האורחים. התובע לא הוכיח כי הנתבעת ובן זוגה גרמו לכמות לכלוך יתרה אשר ייקרה את עלות הניקיון מעבר לעלות הרגילה".      
   השופט מצא לציין, כי: "יש להצר על התנהגותם של הצדדים במהלך הדיון, אשר בחרו להתפרץ זה לדברי זה, להתבטא במלים ובאופנים שאינם ראויים, ולא שעו להנחיות בית המשפט בדבר אופן ניהול הדיון. מדובר בהתנהגות שאיננה מכבדת את בית המשפט ואף לא את מעמדם של הצדדים כעורכי דין".
   לאור כך, אף שהתביעה הוגשה על סכום של 10,000 שקל, נפסקו לתובע רק 1,500 שקל בגין הפיצוי המוסכם שנגרם בשל הפרת ההסכם. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש