מגבירים את האכיפה כנגד עבירות איכות חיים

מאת: רותם נועם ● 6/9/2024 03:28 ● ערב ערב 3188
בפורום אכיפה המתכנס מידי חודש בהובלה של ראש העירייה - אלי לנקרי ומפקד משטרת מרחב אילת, סיכמו גורמי האכיפה בעירייה ובמשטרה את הקיץ בו פקדו את אילת למעלה מ- 1 מיליון נופשים. לצד שמירה על הסדר הציבורי התקיימה במהלך הקיץ אכיפה מוגברת כנגד עבירות חיים. כחלק מהחלטות הפורום ובהתאם להנחיית ראש העירייה, תפעל העירייה באמצעות הלשכה המשפטית להכפיל את גובה הקנס בגין עבירות איכות חיים בכללן איסוף צואת כלבים ועבירות רעש עד לגובה המרבי: ₪730.
מגבירים את האכיפה כנגד עבירות איכות חיים
לצד פעילות בחופים, תגברה העירייה את האכיפה כנגד עבירות חיים ברחבי העיר

   בפתח הדיון הודה ראש העירייה לכל הגורמים על עבודה מאומצת ומשולבת במהלך הקיץ, בזכותה עבר הקיץ בסדר מופתי ללא אירועים חריגים ועם סיומו שב הסדר על כנו. במסגרת הדיון דיווחו הגורמים על אכיפה בתחומי רוכלות בטיילת, רחצה ולינה בחופי הים וגם אכיפה הנוגעת לעבירות רעש, צואת כלבים וגם תופעת דרי הרחוב בדגש על אלה העומדים בצמתים. לאחר סקירה של כל הגורמים על פעילות הקיץ הן של גורמי המשטרה והן של גורמי האכיפה בעירייה ביניהם סיירת תיירות, סל״ה סיירת למען התושב והשיטור העירוני, עדכנה סגנית וממלאת מקום ראש העירייה - בטי סימלמיץ האמונה על תחום החינוך והרווחה, כי העירייה נערכת למתן מענה מוסדר לעניין קולעות הצמות בטיילת. במסגרת זו נערכת העירייה לפרסום קול קורא ל 20 קולעות צמות שיפעלו באופן מוסדר במספר מקומות לאורך הטיילת. נושא נוסף שעלה הוא הטיפול בדרי הרחוב. גם כאן עדכנה סגנית ומ״מ ראש העירייה, כי יחידת דרי הרחוב שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה ביצעה מיפוי של כל דרי הרחוב בעיר והצוות נמצא עמם בקשר תמידי לרבות פעילות של מיצוי זכויות. בהקשר זה הדגישו הצוותים, כי לא ניתן לכפות טיפול על דר רחוב ורובם לא חפצים בכך. יחד עם זאת בשיתוף משטרת מרחב אילת ככל וישנה הפרעה לסדר ציבורי נעשית אכיפה בהתאם. עוד עדכנו ראש העירייה וסגניתו, כי נעשות פעולות לפתיחת מרכז לטיפול יום לדרי רחוב על מנת לתת להם מענה שיצמצם את השהות שלהם ברחוב. נושא נוסף שעלה הוא האכיפה המחמירה של המשטרה בעניין שימוש בגז קצפות. נציג מחלק הנוער במשטרה עדכן, כי במסגרת פעילות המשטרה נעצרו שלושה אנשים בגין סחר בגז קצפות ושימוש בניגוד לחוק והיום הם מובאים להארכת מעצר שלישית. 

   לצד אכיפה באזור התיירות שכללה גם פעילות בחופים, תגברה העירייה את האכיפה כנגד עבירות חיים ברחבי העיר. גורמי האכיפה במינהל תפו״ח בעירייה עדכנו, כי השנה הוכפל מספר הקנסות בגין אי איסוף צואת כלבים בפארקים הציבוריים. בנוסף הגבירה העירייה את הניקיון גם בתוך הפארקים. בעניין זה ראוי לציין, כי לצד אי איסוף צואת כלבים, נעשית אכיפה של אגף השירות הווטרינרי בגין שוטטות כלבים. במקרה כזה מגיע הפקח עם הכלב עד הבית והקנס בגין שוטטות עומד על 500₪.

   אכיפה נוספת הוגברה גם בעניין וילות רועשות לרבות קנסות, החרמת ציוד והפסקת פעילות. גם כאן החמירה העירייה את האכיפה הן מתוקף חוק תכנון ובנייה והן מתוקף חוק רישוי עסקים. במסגרת הדיון ובהתאם להנחיית ראש העירייה הוחלט כאמור, להכפיל את גובה הקנסות בגין עבירות איכות חיים עד לגובה הקנס המרבי. צואת כלבים מ 430₪ ל 730₪ ועבירת רעש מ- ₪350 ל- 730 ₪. 

   עם סיום הקיץ ולאחר שהסדר שב על כנו, נערכים כל הגורמים גם לחגי תשרי במהלכם ישובו לפקוד את העיר המוני בית ישראל. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש