מי משחית את שלטי החטופים ברחבי העיר?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/9/2024 03:27 ● ערב ערב 3188
דווקא ביום החזרה לבתי הספר, היום בו נודע על הירצחם בשבי של שישה חטופים חיים, החליטו בעיריית אילת להסיר את שלטי החטופים שהיו ממוקמים בקרבת בתי הספר ● צעד שעורר לא מעט כעס מצד תושבים ובעיקר מצד ניצולים אילתים ממסיבת הנובה שביקשו להזכיר כי בתקופת הבחירות שלטי המפלגות לא הסתירו את שדה הראייה של הנהגים ליד בתי הספר כפי שנטען עכשיו ● ולמרות שמובילות מטה משפחות החטופים באילת דווקא מדברות על שיתוף פעולה מצד העירייה, עדיין יש מי שמזכיר השבוע כי חופי הים באילת הם היחידים בכל הארץ בהם יש איסור על תליית שלטי חטופים ועדיין לא דיברנו על האלמונים שגנבו ומשחיתים שלטים
מי משחית את שלטי החטופים ברחבי העיר?
תופעת השחתת שלטי חטופים באילת אינה פוסקת ● צילום: מטה משפחות החטופים באילת

   נועה לוי, תושבת אילת, בוגרת מערכת החינוך בעיר, ניצולת מסיבת הנובה לא הצליחה בתחילת השבוע להבין איך דווקא לפני החזרה לבתי הספר דאגה עיריית אילת לנקות את כל אזורי בתי הספר בעיר משלטי החטופים. לוי אמנם ביקשה שלא להתראיין בנושא זה ואולם בפוסט שהעלתה כתבה: "איך אתם מעזים לפתוח שנת לימודים ולהוריד את כל השילוט של החטופים באזורי בתי הספר?". לטענה שהועלתה כנגד כאילו השלטים הורדו מאחר והם הפריעו לשדה הראייה של הנהגים באזורי מעברי החצייה של התלמידים כתבה נועה: "מה זו הטענה ההזויה הזאת שזה מפריע לנהגי אוטובוס? אני רוצה לפגוש את האילתי שהתלונן לעירייה שהשלטים מסתירים לו את זווית הראייה בכביש, שיספר לי אם הבן שלו היה חטוף ותמונתו הייתה מופיעה על השלט או תמונת חבר ילדות שלו מגולדווטר, אם הם היו מגיבים אותו דבר. באותה נשימה היא הזכירה: "כשהיו פה בחירות ידעתם לצבוע את כל העיר עם שלטים מיותרים...אם חס וחלילה היה חטוף אילתי, גם הייתם מתנהגים ככה?".
   התגובות לפוסט לא איחרו להגיע. תושבים ביקשו להתגייס ולתלות שלטים חדשים במקום אלו שהורדו. אחרים ביקשו לדעת מדוע חוסר ההתחשבות, אבל דווקא ליאור זנדבליט טאובה, מנהלת מטה משפחות החטופים באילת (יחד עם שרון מור), ביקשה להנמיך את הלהבות ולהכניס דברים לפרופורציות: "העירייה קיבלה תלונות על כך שתלינו שלטים בקרבת בתי ספר, ליד מעבר חצייה והיה חשש לקראת הראשון בספטמבר שזה יסתיר ולכן את אלו מול גודלווטר הורדנו ולא הספקנו עדיין לשלב שלטים חדשים ברחוב הזה במקום שלא יפריע. ליד בית ספר אופיר הייתה בקשה להסיר את השלטים כי לא מתאים שילד בכיתה א' יראה את התצפיתניות הפצועות וזה ברור לגמרי". אלא שבאותה נשימה, מציינת טאובה כי עיריית אילת איפשרה למטה החטופים להוריד את השילוט לקראת החזרה לבית הספר, אלא שעוד בטרם הם הספיקו לעשות את זה, מישהו הוריד את השלטים וגם העלים אותם.

   לצד הבקשה להסיר את שלטי החטופים מאזור בתי הספר בעיר, הבעיה הגדולה יותר מולה נאלצים להתמודד נציגי מטה החטופים באילת בראשות ליאור ושרון מור, היא תופעת השחתת השלטים. "יש השחתה במיצג שבין המשטרה הישנה למלונות, מישהו הכניס בוקס לענבר היימן, יש מקומות ששברו תמונות של חטופים, לא ברור לנו על מה ולמה אבל נפעל ונחזיר", מבטיחה ליאור. אם לא די בהשחתה המכוונת ברחבי העיר, לאחרונה גם נרשמה גניבה ממחסן מטה החטופים באילת- "גנבו כמויות של שלטים, כנראה מישהו שלא רוצה שנתלה אותם".

 

׳אם מישהו לקח שלט של חטופים, שיחזיר, שיכבד, יש לנו בת של חטוף בעיר”

 

למה שמישהו יעשה דבר כזה? למי זה מפריע?
   ליאור: "אנשים שמתנגדים, במקום לתלות את השלטים שלהם, בזמנו רצו לתלות שלטים של 'רפיח עכשיו' אבל לא, הם מעדיפים כנראה במקום לתלות את השלטים שלהם, להוריד את שלטי החטופים. לצערי הסיבה היא ככל הנראה מכונת הרעל שמשכנעת אנשים שמי שהם בעד החטופים הם נגד החיילים וזה כמובן ממש לא נכון. ההיפך, בזמן שתלינו שלטים של החטופים חיזקנו המון שלטים של חיילים ושל עם ישראל חי. יש מקום לזה ויש מקום לזה, ובטח שיש מקום לחיילים. האמונה האחרת היא שמי שהוא בעד החטופים הוא בעד החמאס. להילחם על החזרת החטופים עכשיו עוזר לחמאס לנצח. אז עם שתי הדעות האלו ואני לא כועסת על אנשים שיש להם פחד קיומי, זו הסיבה שהם עושים את זה אני ממש מבקשת שאם מישהו לקח שלט של חטופים, שיחזיר, שיכבד, יש לנו בת של חטוף בעיר".
   ולמרות שראשי מטה החטופים בעיר מנסים ליישר קו עם העירייה ומנסים שלא לטעון דבר ולא חצי דבר נגדה, גם השבוע היה מי שהזכיר כי אילת היא עדיין העיר היחידה בכל רחבי הארץ שלא מאפשרת תליית שלטי החטופים בחופי הרחצה, זאת למרות שבכל הארץ תלויים שלטים אפילו על סוכות המצילים. "פנינו לעירייה שוב והם מוכנים לשקול", הבהירה ליאור בתגובה וכן, במטה החטופים באילת עדיין משוכנעים שיצליחו להשיג גם באילת את מה שקיים בכל רחבי הארץ. "אפשר לתלות גם שלטים שאינם פרובוקטיבים", מזכירה ליאור ומציינת שאנשי נחל עוז הכינו שלטים שמתאימים לתלייה על סוכות המצילים ועליהם הכיתוב: "הצילו, תצילו אותנו". להחזיר את התקווה, להחזיר את החטופים זה לא פרובוקטיבי. אנחנו תקווה כי העירייה תאשר הפעם את השילוט על החופים", אומרת ליאור ומבקשת לפרגן לסגנית ראש העיר, בטי סימלמיץ שמסייעת מטעם העירייה למטה החטופים. "היא יוזמת עכשיו כל מיני דברים על מנת להנכיח את שלמה מנצור בעיר (אביה החטוף של תושבת אילת וזקן החטופים בידי החמאס). בקרוב נראה שלט אלקטרוני ותהייה סדנה בתחום האומנויות שהוא היה עושה- יש דברים טובים שקורים. העירייה בסדר. מי שלא בסדר הם האזרחים שגונבים ומשחיתים ומורידים".

הגשתם תלונות במשטרה?
   "הגשנו רק במקרה של השחתה אחת, היה אזרח שנתפס וזומן לחקירה. אני לא הולכת למשטרה על כל דבר כי אני גם מורה וגם אמא ומעדיפה להשקיע את האנרגיה שלי על המאבק להחזרת החטופים ולא לשים את הפוקוס דווקא על האנשים האלו. אני רק מבקשת מהאנשים האלו שיבינו שזה בסדר שיש אי הסכמה אבל שיתלו את השלטים שלהם ולא יורידו את שלנו ואם יש מישהו שלקח שיחזיר ושיצור קשר איתי".

מעיריית אילת לא נמסרה תגובה לפנייתנו בנושא. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת