הבית לתושווים מרחיב את הפעילות לקהילה

מאת: דוברות עיריית אילת ● 31/8/2024 19:30 ● ערב ערב 3187
הבית לתושווים (תושבים שווים) - מועדון חברה וספורט המותאם לא.נשים עם וללא מוגבלות, שהוקם לפני שנתיים על ידי עמותת נגישות ישראל ועיריית אילת, הרחיב השנה את הפעילות לכלל הקהילה כולל פעילות לאימהות, פעילות לשלובות (חולות ומחלימות מסרטן), פעילות לנוער בסיכון וגם שילוב ילדים ונוער מקרב תושבים מפונים מהדרום והצפון. שנת פעילות עמוסה הסתיימה השבוע (ג') במסיבת קיץ שמחה, שהתקיימה גם השנה בהירתמות מחממת לב של הקהילה ובה נהנו 300 ילדים ובני נוער עם מוגבלות.
הבית לתושווים מרחיב את הפעילות לקהילה
צילום: יוד צילומים

   מאז נפתח המועדון, הביקוש לפעילות רק הולך וגובר. במהלך כל שעות היום מציע הבית, מגוון פעילויות מותאמות ומשולבות לילדים ונוער וגם להורים. ביניהם כושר ויוגה טיפולית לנוער עם צרכים מיוחדים, יוגה משלבת הורים וילדים עם צרכים מיוחדים, פעילות לגיל הרך, סיפור בתנועה וצלילים עם ההורים, פסיכותרפיה בתנועה לאימהות ועוד. בנוסף, מקדם הבית גם הנגשה של המידע. במסגרת זו, מתקיימת פעילות הסברה להעלאת המודעות בבתי הספר ובקרב עסקים בעיר ופעילות ייחודית המתקיימת בבית לתושווים – ארוחות חושים המשלבת התנסות חווייתית בליווי מדריכים מטעם עמותת נגישות ישראל (בתשלום ובתיאום מראש).

 

   לצד הפעילות האמורה, פתח הבית לתושווים את שעריו לכל הקהילה והציע גם השנה פעילות ייחודית מאורגנת כמו פעילות לחולות ומחלימות מסרטן בשיתוף ארגון "שלובות", פעילות שיא לבני נוער מאתגרים בשיתוף התכנית הלאומית 360, פעילות לניצולי שואה בשיתוף מועדון מנשב וכמובן הפעילות הייעודית עבור ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות בשיתוף אגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים בעירייה ופעולות משותפות עם בית ספר "אורים" לחינוך מיוחד.

 

 

   רבקה טביב אזולאי – מנהלת מרחב אילת של עמותת נגישות ישראל ומי שמנהלת את המועדון הקהילתי ציינה בהתרגשות את ההירתמות של הקהילה גם השנה ואת ההתגייסות המלאה של ראש העירייה – אלי לנקרי ששם בראש סדר העדיפות את הטיפול באוכלוסיות מיוחדות. "בזכות שיתופי פעולה מיוחדים שקיימים בעיר אילת ובזכות ראש עיר נגיש ורגיש, אנו מצליחים להרחיב את הפעילות לטובת האוכלוסייה עם מוגבלות ובעיקר להעלות את המודעות" אמרה רבקה וציינה את הפעילות המתקיימת במהלך כל השנה לצד פעילות הבית לתושווים, בתוכה סיירת נגישות שפועלת בשיתוף העירייה, קבוצות הליכה ורכיבה בהן פעילים כ – 200 ילדים, נוער ומבוגרים עם ובלי מוגבלות ואירועי שיא כמו צעידה קהילתית ביום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות ומסיבת קרנבל שנתית.


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש