מי מציב פתח ניקוז על שפת הים?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 20/9/2024 06:06 ● ערב ערב 3190
באי חוף מלון דן הופתעו לגלות שממש על קו המים צצה לה לאחרונה שוחת ניקוז - מכוערת, אפורה והכי לא קשורה לחוף הפסטורלי ● "ניקוז זה טוב ויפה וגם חשוב, אבל למה בצורה כל כך מכוערת ולמה על קו המים?" טוענים תושבי אילת הרוחצים בחוף ● מהמשרד לאיכות הסביבה הובהר השבוע: "המשרד לא עודכן בדבר התקנת בור הניקוז של הנגר העילי ועל כן פנה לבירור הנושא מול עיריית אילת במטרה למצוא פתרון סביבתי הולם”
מי מציב פתח ניקוז על  שפת הים?
במשרד לאיכות הסביבה כלל לא ידעו על העבודות והחלו בבירור מול העירייה

   אם לא די בערימות הבטון ששוקעו עד היום בחופי אילת, לאחרונה הופתעו באי חוף מלון דן לגלות כי שוחת ביוב מוזרה צצה לה ממש על קו המים, ללא שום התחשבות בסביבה או בנוף הפסטורלי של החוף. "איך ייתכן שעד היום הסתדרו כאן בלי הדבר המכוער הזה? ופתאום אין ברירה אלא להתקין את זה ועוד על קו המים?", תהתה השבוע רוחמה לוי, תושבת העיר, שמגיעה כמעט בכל יום לחוף המדובר. "זה הדבר הכי הזוי והכי לא קשור לחוף ים פסטורלי", מחה איציק לב, תושב העיר שהבהיר: "הייתי כמעט בכל חופי ישראל, מטבריה ועד אילת דרך חופי חיפה ותל אביב רבתי ומעולם לא נתקלתי בשוחת ביוב שהוקמה ככה, בצורה הכי מכוערת והכי לא מתחשבת בסביבה כמו שעשתה עיריית אילת", מחה לב.
   בניסיונות להבין על מה ולמה השוחה ומה מטרתה, הוסבר לנו מדוברות רשות הטבע והגנים כי מדובר בשוחת ניקוז מי גשם מאזור הפיתוח והחנייה בין המלונות. 

   דוברת עיריית אילת הסבירה ל׳ערב ערב׳: "מדובר בשוחת ניקוז מי גשמים אליה מתנקזים צינורות נקזי החורף לאורך רצועת החוף". לשאלה מי אישר הקמת מונומנט מכוער שכזה על קו מים? הבהירה לנו דוברת העירייה: "העבודות עוד לא הסתיימו".
   בבדיקה מול המשרד לאיכות הסביבה הופתענו לגלות כי במשרד כלל לא ידעו על העבודות. 

מדוברות המשרד נמסר: "המשרד להגנת הסביבה לא עודכן בדבר התקנתו (של בור הניקוז) ועל כן פנה לבירור הנושא מול עיריית אילת במטרה למצוא פתרון סביבתי הולם שימנע את גלישת הניקוז אל החוף המוכרז. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב אחר הנושא.
   ׳ערב ערב׳ מצטרף למעקב.■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש