ושוב, השמיניסטים מאילת לא יצאו למסע לפולין

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/7/2024 09:12 ● ערב ערב 3180
 לאחר תלונות ההורים על המחיר הגבוה שיידרשו לשלם תלמידים שיבקשו לצאת למסע החשוב לפולין, ולאחר שבדיקת היתכנות הצביעה על כמות נמוכה של הורים שיאפשרו לילדיהם לצאת בגלל המציאות הביטחונית בארץ ובעולם, החליט פורום מנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר, כי גם השנה בוגרי י'ב מאילת לא יצאו למסע לפולין ● הורים לתלמידים שהיו אמורים לצאת למסע אומרים השבוע: ''חמש שנים שהשמיניסטים מאילת לא יוצאים למסע לפולין ואין מי שימצא סבסוד עירוני לנושא''
ושוב, השמיניסטים מאילת לא יצאו למסע לפולין
הורים רבים הודיעו שלא יוכלו לעמוד בעלויות בעת הזאת 

   סערה התעוררה בשבוע שעבר בקבוצות הווטסאפ של הורים לתלמידים שיעלו בשנת הלימודים הקרובה לכיתות י'ב בעיר, כשהתברר כי עלות המסע לפולין מאילת, מסע שאמור היה לצאת בחודש נובמבר הקרוב, יעלה למעלה מ- 7000 ש"ח לכל תלמיד. ההורים הגדיו את המסע כ"מסע לעשירים בלבד" ומחו על כך שבעוד שבמשרד החינוך הורידו את הסבסוד לתלמידים שהיה ניתן בעבר, גם בעיריית אילת לא מצאו את הדרך לסייע לכלל התלמידים שמבקשים לצאת למסע החשוב כל כך והנטל הכבד נופל על כתפי ההורים.

   בישיבת פורום מנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר שהתקיימה בסוף השבוע ודנה בנושא המסע לפולין, החליטו שלושת מנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר: אפרת זקס, מנהלת בית הספר גולדווטר, אלדד חיימוביץ, מנהל בית הספר בגין ובטי מנולה, מנהלת בית ספר רבין לבטל גם השנה את המסע לפולין. באגרת הסבר שנשלחה השבוע להורי התלמידים שאמורים היו לצאת למסע, תולים המנהלים את החלטה בארבעה גורמים: עלויות המסע היקרות שמגיעות אל מעל 7000 ש"ח - "גם אם ניקח בחשבון את תקציב המלגות שהעירייה מעמידה לרשותנו, הורים רבים הודיעו שלא יוכלו לעמוד בעת הזאת בעלויות ויש תלמידים שכלל לא נרשמו בגלל העלות". המצב הביטחוני בחו"ל - "גל האנטישמיות הגואה בכל אירופה וכולל אלימות מסוגים שונים מדאיג מאוד חלק ניכר מההורים וגם אותנו". הביטחון בארץ - "כולנו נמצאים במצב של חוסר וודאות לגבי מה שצפוי להתרחש וזה כמובן גם מאיים על נושא יציאת המשלחת. הורים רבים הביעו את דאגתם מהמצב ולא מוכנים לשלוח את בנם/ביתם". ומיעוט הנרשמים - "מאיסוף הנתונים בשאלונים שהועברו אליכם (ההורים מ.ל.ד.) עולה שמספר הנרשמים מועט יחסית למספר תלמידי השכבה".

   כל אלו הספיקו לשלושת המנהלים לקבל את ההחלטה שגם השנה לא יצאו תלמידי כיתות י'ב באילת לפולין. זו תהיה השנה החמישית בה לא ייצא לפועל המסע המסורתי החשוב כל כך. תחת זאת, מתכוונים בבתי הספר התיכוניים לשמר את זכר השואה ולקיים בארץ, כל עוד יתאפשר הדבר, מסע חלופי ראוי לזכרון השואה. תכנונו ועלותו ימסרו להורים בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

 

מאוכזב אבל מבין

 

   גם השנה כבר הספיק המתכלל העירוני של המסעות לפולין, משה סעדון לתכנן את המסע לפולין, לאסוף נתונים, מחירים ואפילו הצליח לקבל אישור כי טיסת תלמידי י'ב מאילת לפולין תצא ותחזור משדה ואל שדה התעופה רמון הסמוך. השבוע לא הסתיר סעדון את אכזבתו מכך שגם השנה, זו הפעם החמישית ברציפות לא ייצא המסע לפולין לדרך, אך באותה נשימה, מיהר להבהיר כי הוא מבין לגמרי את החלטת המנהלים שנובעת בעיקר מדאגה ומתוך אחריות גדולה לתלמידים. "להצלחות אבות רבים אבל לך תחפש את האשמים אם חלילה יקרה משהו", אומר השבוע סעדון. "כשיש יותר סיבות למה לא להוציא את המסע לדרך, אין סיבה שהוא יתקיים", הוא אומר ומבהיר כי על פי הנתונים שנאספו מעל 25 מהתלמידים שביקשו לצאת למסע זקוקים למלגה כספית. "מלכתחילה חלק מוועדי ההורים ומנהלי בתי הספר לא היו בעד יציאת המשלחת לפולין במצב הנתון, אבל נתנו לזה צ'אנס ובדיקת כדאיות. בסופו של דבר הנתונים בשטח הכריעו. חשוב מאוד להנציח את העבר ואת השואה, בעיקר בימים אלו כשהעם שלנו חווה שנאה בכל העולם, ועדיין זה לא צריך לקרות בכל מחיר", אומר סעדון.

   הורים לתלמידים שביקשו לצאת בחודש נובמבר מאילת למסע לפולין הביעו גם הם את אכזבתם ובאותה נשימה ציינו: "חמש שנים שהמסע לפולין לא יוצא מאילת ובכל הזמן הזה לא מצאה עיריית אילת דרך לסבסד באופן גורם את התלמידים שכן מבקשים לצאת למסע. טוב יעשו פרנסי העיר אם יתחילו לחשוב כבר מהיום מאיזה מקורות כספיים הם מארגנים תמיכה גורפת לפחות של אלף ש"ח לכל ילד שיבקש לצאת אם לא השנה לפחות בשנה הבאה ולא יתפסו כרגיל לא מוכנים ברגע האחרון".


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת