תכנית ''קיץ בטוח באילת'' חוגגת 19 שנות פעילות באילת

מאת: ● 12/7/2024 08:28 ● ערב ערב 3180
מדי שנה קולטת העיר אילת עשרות אלפי בני נוער ונותנת מענה חינוכי, חברתי וטיפולי לתיירות נוער המאפיינת את החופשה באילת במטרה ליצור מעטפת של פעילות פנאי עירונית ולאומית המהווה רשת ביטחון וליווי לבני נוער בחופשה ● התכנית תומכת ומקדמת רצף חינוכי מבוקר עד בוקר לגילאים השונים, בדגש על ריכוך וטיוב החופשה, צריכת תרבות פנאי מושכלת ומענה טיפולי למגוון אוכלוסיות ולמתן המשך טיפול והפנייה לקהילת המוצא במקרי קצה
תכנית ''קיץ בטוח באילת''  חוגגת 19 שנות פעילות באילת
במתנ

השנה, בשל מלחמת "חרבות ברזל", בשל העדר חלופות חו"ל, העיר אילת מצפה וערוכה לכמויות גדולות יותר של בני נוער שיפקדו את העיר. 
   במתנ"ס אילת מודעים אף למצב החברתי והרגשי שבני הנוער נמצאים בימים אלו, ומרגישים את השלכות ונזקי המלחמה ומציאות מצבה של החברה הישראלית על בני הנוער.
   במהלך השנים צברו במתנ"ס ניסיון רב בעבודת נוער במרחב הבלתי פורמלי, תוך פיתוח מיומנויות לזיהוי מצבי סיכון ומתן מענה בזמן אמת.
   דווקא בימים אלו, נוכחות המבוגר המשמעותי חשובה מאין כמוה, מתוך אחריות והבנה כי השמירה על הרצף מחייבת אותנו, עובדי הנוער להיות נוכחים במרחב בציבורי. 

   את התכנית מפעילים יחד אגף הנוער ברשת המתנ"סים ועיריית אילת, עם הגופים השותפים לתכנית: משרד החינוך - מינהל חברה ונוער, התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון 360, הרשות לביטחון קהילתי, משרד נגב גליל, ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. כל אחד מהשותפים מביא ידע שנצבר לאורך השנים ויחד מובילים תכנית לאומית מאתגרת אך ייחודית המאפשרת  לתת מענה למקסימום בני נוער הפוקדים את אילת בחופשת הקיץ ובני נוער הגרים באילת, תוך שמירה על מפגש מקצועי ומשמעותי בין הנער למבוגר.
   גם השנה יצטרפו אלינו חיל חינוך והנוער – מערך מגן, בצה״ל, אשר יתנו מענה למלש"בים לקראת גיוס לצד מענה לתחום הכנה לצה"ל. מתחם צה"ל יהיה מאוד אטרקטיבי ויהיו בו סימולטורים מכל החיילות, מופעים ושיח לוחמים ולוחמות.  

 

דווקא בימים אלו, נוכחות המבוגר המשמעותי חשובה מאין כמוה ● צילום: דנאל דוק, גלית פרידמן

התכנית תפעל בכמה רבדים ובמסגרתה פועלים במספר תחומים:

  • שבוע הילדים והנוער בשבוע האחרון של אוגוסט.
  • מתחם ספורט לילי. 
  • מתחם נוער מבוקר בטיילת - "מקום אחר".
  • עבודת איתור ויישוג  בכל המרחבים הציבוריים והפתוחים בעיר, על הטיילת, החופים ובמרכזי הבילוי של בני הנוער.
  • עבודה במועדונים המפעילים מסיבות נוער. 

תאריכי הפעלה:
   2/7-15/8 פעילות עירונית המתקיימת ברחבי העיר ומחולקת למספר חלקים:

   מתחם הספורט בתיכון רבין - יפעל  בין התאריכים 2/7 ועד 15/8 כולל, בימים א'-ה', בין השעות 18:30-01:00 לבוגרי כיתות ג'-י"ב על פי חלוקה גילאית ומגדרית כאשר בימים ב' ו-ד' תתקיים פעילות לבנות בלבד, פעילות ספורט ענפה הכוללת כדורגל, כדורסל, פוצ'יוולי, טניס שולחן, כדורשת, ספורט בנות ועוד. כל פעילות הספורט מועברת על ידי מאמני ספורט מוסמכים לצד פעילות ערכית חברתית המועברת על ידי ש"ש (שנת שירות) וחיילות חימ״ש.
   את תכנית המגרשים הליליים מוביל רכז הספורט דנאל דוק.
   מרכזי הנוער בעיר יתנו מענה לנוער, פעם עד שלוש פעמים בשבוע לבני נוער - פרסום יופץ ברשתות.  

 

את התוכנית מפעילים יחד אגף הנוער ברשת המתנ"סים, עיריית אילת ושותפים נוספים ● צילום: דנאל דוק, גלית פרידמן

 

15/7-15/8 פעילות "מתחברים לנוער בחופים" ו"מבלים בטוח באילת" ממוקדת באזורי התיירות, טיילת, החופים ומוקדי בילוי, ומחולקת למספר חלקים: 

מתחם הנוער - "מקום אחר" ממוקם בטיילת מלכת שבא - יפעל מתאריך 15/7-15/8 בימים א'-ה',  בין השעות 21:00-02:30 ובו נמצאים עובדי הנוער על כל הקשת: רכזי נוער, מדריכי נוער ועד עובדים סמי מקצועיים (חיילים, ש"ש ומלגאים) כל אלו נוכחים על מנת לקבל את בני הנוער עם אוזן קשבת, הכלה, ואמפתיה כדי "לשתות משהו קר ולדבר על מה שחם". בנוסף, במתחם תתקיים פעילות תוכן ופנאי עם תכנים חברתיים ערכיים. המתחם והפעילות בו מאפשרים "אי של שפיות בתוך האי שפיות".

הצטרפות צה"ל - חיל החינוך והנוער יצטרף אל המתחם בתאריכים ה 29/7-7/8 וייתן מענה למלש"בים בתחום הכנה לצה"ל, בתכנית הפעלת דוכנים כגון: חשיפת חילות, ״קרבי על הבר״, מיט"ב ועוד. 

עבודת יישוג ('הושטת יד') ואיתור בטיילת בחופים ובמרכזי התיירות -   עבודת היישוג החלה ב-8/7 עד ה- 11/7  בשבוע יישוג בלבד ומה 14/7 ועד 15/8 תפעל לצד פעילות המתחם ומתקיימת בימים א'-ה', בין השעות:.21:00-02:30  עבודת היישוג הינה עבודת רחוב קלאסית בה עובדי הנוער מאתרים ו"דגים" את בני הנוער בזמן אמת, על ידי ״חיזור״ ויצירת קשר משמעותי. כך הופכת נוכחותנו בשטח למשמעותית עבור הנער/ה בחופשה. 

עבודת יישוג ומניעה במועדונים המפעילים מסיבות נוער - פועלת מתאריך 5/7 ועד 18/8 בימים ב', ג', ד', ה'  בין השעות 22:00-04:00, עבודת רחוב בתוך בילוי הקצה של הנער בחופשה, אחרי שכבר שתה, "תידלק" ונמצא במצבי סיכון לאלימות, פגיעה והטרדה מינית, צריכת אלכוהול מוגזמת עד כדי אובדן הכרה ועוד, זהו "חדר המיון של התכנית". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש