שבוע לאחר החתמת המאמן החדש, לאילת עדיין אין שחקנים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/7/2024 08:24 ● ערב ערב 3180
בזמן שקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית כבר מתחילות את שורת ההחתמות הראשונה שלהן, בהפועל אילת אמנם החתימו את המאמן דניאל גוט אלא שבזה התחיל ונגמר, נכון להיום, קאדר השחקנים ● אפילו עם השחקנים האילתים אף אחד עדיין לא דיבר ● לאחר שבעונה שעברה הוכיחו את עצמם השחקנים האילתים הצעירים, אור אשכנזי ועידו הראל כשחקנים לגיטימיים בליגת העל, בעונה הקרובה בליגה הלאומית, הם לגמרי מצפים לקבל קרדיט של שחקנים מן המניין ● נכון להיום, השניים מחוזרים על ידי קבוצות בליגות הבכירות בארץ ואם לא יסגרו מולם עניינים כבר בקרוב, אילת עלולה להפסיד גם את השחקנים הביתיים האהובים ● “מישהו כאן כנראה חושב שהליגה הלאומית היא משחק ילדים ולא מבין שיש קושי ממשי לעלות'', קובלים האוהדים ותוהים: ''אם בקושי היו ספונסרים בליגת העל, איזה ספונסרים יהיו וכמה בליגה הלאומית?”
שבוע לאחר החתמת המאמן החדש,  לאילת עדיין אין שחקנים
האיש שיחזיר את הקבוצה לליגת העל? דניאל גוט ● צילום: צילום מסך מתוך סרטון אתר וואן

   בשבוע שעבר עשתה הפועל אילת את הצעד הראשון החשוב שלה בדרך לליגה הלאומית כשהחתימה את המאמן דניאל גוט לעמוד מאחורי הקווים בשנה המאתגרת שלה בה המטרה הברורה היא לחזור לליגת העל. גוט שהחל את דרכו כשחקן בקבוצת גן שמואל ולאחר מכן שיחק במכבי חיפה והפועל ירושלים, ראשון לציון והפועל חולון, כיהן כעוזר מאמן בקבוצות בכירות באירופה, אימן את נבחרת הקד"טים ואת נבחרת הנוער של ישראל ובעונה שעברה אימן את קבוצת אליצור רמלה נשים וזכה איתה באליפות המדינה. יו"ר האגודה, טל פנחס, שהחליט למרות הכישלון הצורם בעונה שעברה לא לנטוש את הספינה אמר על ההחתמה: "אני בטוח שדניאל גוט הוא האיש הנכון בעל הידע, היכולת, האמביציה והניסיון להדריך את הקבוצה בעונה הקרובה ולעזור לה לעמוד במטרותיה ובראשה- חזרה לליגת העל". גוט עצמו יגיע לאילת במהלך חודש אוגוסט ויסייע בהרכבת הקבוצה החדשה לנוכח העובדה כי בעונה הקרובה הוחלט בהנהלת הקבוצה לוותר על תפקיד המנהל המקצועי.
   ולמרות החתמתו של המאמן, בימים אלו כשקבוצות בליגת העל ובליגה הלאומית כבר מתחילים לשחרר שמות של שחקנים חדשים שחותמים בקבוצות, באילת עדיין ממתינים. אפילו עם סגל השחקנים האילתים הצעירים אף אחד עדיין לא טרח לדבר, מה שמעורר לא מעט כעס אצל האוהדים. "התחושה היא שמישהו ישן בעמידה", אמר השבוע אוהד הקבוצה שלא מצליח להבין איך קבוצות אחרות בליגה הלאומית כבר מחתימות שחקנים ובאילת אפילו השחקנים האילתים שאמורים להיות הכי מזוהים עם הקבוצה בעיקר בעונה בה הקבוצה ירדה ליגה, עדיין לא יודעים את מקומם. "מישהו חושב כנראה שהקבוצה תעלה ליגה בהליכה ואין לו את הידע המספיק ואת המקצועיות להבין שלעלות מהליגה הלאומית זה לא פחות קל ולא פחות יקר מלהתברג בצמרת ליגת העל. בכל יום שעובר עוד ועוד שחקנים ישראלים יורדים מהדף ואילת לא שם עדיין", אומר האוהד המתוסכל שמנסה באותה נשימה להבין: "אם בעונה שעברה היה קושי בגיוס ספונסרים והיינו בליגת העל, מה יהיה עכשיו כשאנחנו בליגה הלאומית?". גם סוגיית החזרת הקהל למגרשים כבר עולה ואיתה השאלה אם בליגת העל הנוכחות באולם היתה דלילה עד מאוד, מה יגרום לקהל האילתי לחזור למגרש לאחר ירידת הליגה.

 

לקרב את הקהילה לקבוצה


   לאורך השנים האחרונות, אחת המטרות הברורות של הנהלת הפועל אילת הייתה לקרב את הקהל לקבוצה. אלא שבמקום לחזק את הכוחות המקומיים ואגב כך לטפח את אהדת הקהל לקבוצה המקומית, יותר ויותר בעלי מקצוע מקומיים פינו את מקומם לבעלי מקצוע מחוץ לעיר. אפילו את עמדת המאמן והמנהל המקצועי תפסו בשנה האחרונה פרסונות מחו"ל ועדיין לא דיברנו על השחקנים האילתים הצעירים שלאורך השנים לא קיבלו אף פעם את ההזדמנות להצליח על המגרש הביתי, כי תודו שלא משנה עד כמה שחקן אילתי הוא טוב ומוכשר, כשהוא מקבל שתי דקות במקרה הטוב בסוף המשחק, כדי לסתום פיות, הוא לעולם לא יוכל להתקדם. אלא שדווקא בעונה הזו, של המאמנים הזרים, קיבלו השחקנים האילתים אור אשכנזי ועידו הראל את ההזדמנות להוכיח וגם לקחו אותה בשתי הידיים. אור אשכנזי פתח במשחקים רבים בחמישייה, תרם מאזן יפה של נקודות והיה אפילו מועמד לתואר 'משתפר השנה'. עידו הראל גם הוא קיבל לפחות בתחילת העונה דקות משחק, אלא שאז שוב העדיף המאמן לשתף יותר את השחקנים הישראלים שהגיעו מחוץ לאילת. לא תמיד מתוך ראייה מקצועית כמו מתוך הצורך להצדיק את ההשקעה בשחקנים האלו - דירה שכורה ומשכורת גבוה משל האילתים.
   אלא שאם מישהו בקבוצה האילתית באמת חושב שהשחקנים האילתים הצעירים יישבו ויחכו, כדאי לו לחשוב מהר פעם נוספת, שכן גם אור אשכנזי וגם עידו הראל כבר מחזורים על ידי קבוצות מליגת העל ומהליגה הלאומית ולא יהססו לצאת מהעיר אם כבר בקרוב לא יובהר להם מה יהיה מעמדם בקבוצה בעונה הבאה. "אנחנו לגמרי מצפים שאור יהיה שחקן מרכזי בעונה הבאה בליגת הלאומית", אמרה השבוע אודליה אשכנזי, אימו של אור. "ואם זה לא הכיוון של הקבוצה הן מבחינת השכר והן מבחינת דקות המשחק, אז לא נהסס ללכת על כיוון הצעות אחרות ולא מעטות שניצבות לפנינו. אם השנה האחרונה של אור לא נחשבת כשנת פריצה, מה כן נחשבת לשנה כזו? אור פרץ, הצליח, הוכיח שהוא לא פחות טוב, אם לא טוב יותר משחקנים ישראלים אחרים שהובאו לקבוצה ולכן אין סיבה שלא יתקדם כאן או בקבוצה אחרת".

 

“חייבים לקדם את השחקנים האילתים”


   בהקשר זה אמרו השבוע אוהדים אילתים כי ישנה חשיבות גדולה לקידום השחקנים האילתים הצעירים שהוכיחו את עצמם בעונה הקודמת. "באגודה מחפשים את הדרך להחזיר את הקהל למגרשים, זו וזו בלבד יכולה להיות הדרך הנכונה על אחת כמה וכמה שאילת ירדה ליגה ואין סיבה שזה לא יקרה". והיה השבוע גם מי שהזכיר את שחקנה של אילת שחר עמיר, שלא זכה כמעט לדקות משחק באילת אבל פרץ בגדול מחוץ לעיר. לאחר שנתיים במדי הפועל חולון בליגת העל, ישחק בעונה הקרובה עמיר, שנבחר בעונה שעברה לשחקן המשתפר בליגת העל, במדי גליל עליון. "האם זה המתכון שצריך להיות באילת?", תוהים האוהדים בכעס. "שחקנים אילתים מצויינים לא מוערכים בעירם, נאלצים לצאת מהעיר וזוכים לקרדיט בחוץ ובמקומם משלמת האגודה המקומית כסף ואחזקת דירה לשחקנים שהם לא תמיד טובים יותר, אבל הם מגיעים מחוץ לאילת". לטענת האוהדים "בעונה הקרובה עוד יותר מתמיד, השחקנים האילתים חייבים לקבל קרדיט על יכולת מרשימה וטובה שהם הציגו בעונה הקודמת. אור אשכנזי ועידו הראל הוכיחו שהם יכולים להיות שחקנים לגיטימיים בליגת העל, על אחת כמה וכמה בליגה הלאומית", דורשים האוהדים ומבהירים: "הנהלת אילת עשתה בעונה האחרונה כל טעות אפשרית מתוך תפיסה שהיא יודעת טוב יותר מכולם. היו חברי הנהלה שדפקו על השולחן וניסו לשנות דברים אבל לא היה מי שיקשיב להם. אם מישהו חושב שהוא נשאר באגודה כדי להציל את המצב אבל ימשיך לא להקשיב לאנשי מקצוע, אולי עדיף שמעכשיו יניח את המפתחות על השולחן ולא ימשיך להקשות על המצב". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש