מותק - מדור החברה של אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 19/7/2024 03:29 ● ערב ערב 3181
מותק - מדור החברה של אילת
תגיות:

אומנות כמרגוע לנשמה
"בעיצומה של השנה המורכבת העוברת עלינו, זכינו לשעות נפלאות של יצירה. שעות שלקחו אותנו הרחק מההמון הסואן ואפשרו לנו "לקחת אוויר". אמיר אלקיים בדרכו המיוחדת פתח את הלב, את הסדנה ואסף חברים חדשים מבין המפונים שהגיעו לאילת, שיבץ אותם בקבוצות השונות, יצר את האווירה המיוחדת המוכרת לכל התלמידים לאורך השנים. כאן זה הבית! כי אין כמו האומנות להביא מרגוע או מרפא לנשמה. השנה כולנו היינו זקוקים למרפא הזה. בשם כל התלמידים בקבוצות הלמידה בסדנה, אנו מבקשים להודות לך מעומק הלב, על היכולת להוביל אותנו קדימה. לימדת אותנו להתבונן, לבחור את הדרך המתאימה לכל אחת ואחד מאיתנו, דרך המאפשרת להביא לידי ביטוי את מה שהעין הפרטית שלנו רואה. גם אחרי שנים ארוכות של למידה בסדנה, אתה מביא בכל פעם משהו חדש וממנף אותנו לגבהים היצירתיים, ועל כך יעידו שלל היצירות המוצגות כאן הערב. תודה לך אמיר!".
השקת הסניף הדרומי של אופנת סגל
לאחרונה, נערכה השקת הסניף הדרומי של אופנת סגל שחוגגת 80 שנים. הסניף האילתי, שהוא הסניף ה-5 במספר, ישרת את כל תושבי אילת והתיירים אשר יגיעו לעיר וירצו להתחדש בחליפה או בבגדי ערב ללא מע״מ. באירוע ההשקה אירח הבעלים גיא מור את ראש עיריית אילת, אלי לנקרי ושלל סלבס ביניהם: אנחל בונני, איתי תורג׳מן, מיקי גבע ואביחי דעי. צילום: אילן שושן
קניות או לא להיות 
סאבלימינאל ,קובי שמעוני, הגיע לנפוש לאילת ולא שכח לקנות ציוד חזרה לבית הספר בעידן 2000 אילת 
פאנקו מפנקת ביומולדת 9
רשת פאנקו חגגה 9 שנים באירוע בחנות עם כיבוד קל, קוקטיילים וטעימות. היה מקסים. מזל טוב כבר אמרנו?
"עכשיו" – תאטרון קהילתי המצפן
"עכשיו" , מבית היוצר של תאטרון המצפן.
בתחילת חודש יולי הועלתה הצגה חדשה "עכשיו" בהצלחה רבה.
המחזה נכתב ע"י הבמאית המוכשרת נעמה ארמון. נעמה שיחקה בעבר בתאטרון הבימה ובתאטרון אלעד. נעמה ארמון מספרת: "השנה הזאת קרעה לנו את הצורה... קיבלנו את הקשה של החיים לתוך הפרצוף והנשמה. 
כשישבתי לכתוב את המחזה, נתקעתי בקירות של בטון. בדרך כלל מצב רגשי קיצוני הוא סוג של מתנה לכותבים, ומתוך החושך התחילו להיחשף אותיות על הדף. אני יודעת שאני לא רוצה לשבור את הלב לקהל יותר ממה שהוא שבור, ומצד שני ... המציאות היא קשה ומורכבת, צחוק הוא המרפא הכי טוב שאני מכירה".
המחזה "עכשיו" מרגש, עוסק במציאות הבלתי אפשרית של כאן ועכשיו ומבוצע בחן וכישרון רב על ידי קבוצת שחקנים מדהימה.
 צילום - יורם אורון
בנות השירות של מרכז זהות אורות ישראל באילת חגגו סיום שנה
13 בנות השירות של מרכז זהות אורות ישראל בגרעין אילת חגגו לאחרונה את סיום שנת השירות תשפ"ד באירוע מיוחד בסגנון "המירוץ למיליון". 
ה'מירוץ', שנועד לסכם שנה של פעילות חינוכית ענפה בבתי הספר הממלכתיים בעיר, העניק לבנות חוויה בלתי נשכחת המשקפת את עבודתן לאורך השנה. במהלך היום, הבנות התמודדו עם אתגרים מגוונים ויצירתיים ברחבי העיר. הן התנסו במשחק לייזר טאג בהקשר של המלחמה, נהנו מספא דגים ומסאז', רכשו חפץ המסמל עבורן את השנה החולפת בבאסטות האילתיות, ואף יצאו לשייט בים עם ירידה למים. 
"רצינו להעניק לבנות יום שיסכם את החוויה המיוחדת שהן העבירו לתלמידי אילת לאורך השנה", מסבירה מזל היילברון, מנהלת מרכז זהות אורות ישראל באילת, "הפעילויות שיקפו את הרוח היצירתית והמגוונת של עבודתן החינוכית, תוך מתן דגש על חוויה, הומור ויצירתיות"
שיאו של היום היה בארוחת ערב חגיגית במסעדת שיפודי ציפורה, שם סיכמה כל בת את השנה באמצעות החפץ שרכשה במהלך היום. בנוסף, כל אחת קיבלה מחזיק מפתחות עם משפט המאפיין אותה, וניתנה הזדמנות לפרגון הדדי ופתיחת הלב. צילום: ארגון זהות
צוללים בשוניות האלמוגים באילת וכותבים על זה ברשתות? תרמתם למחקר! 
ברכות לראם נרי, סטודנט לתואר שני בביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית שזכה בפוסטר המצטיין בכנס של אגודת חוקרי האלמוגים האירופית שהתקיים בנאפולי איטליה. במהלך הכנס, מומחים מהתחום בוחרים את ההרצאות או הכרזות המצטיינות, אלו שהראו פוטנציאל מחקרי לקידום התחום. המחקר שהציג ראם, הוא חלק מעבודת המאסטר שלו, והוא עוסק בפיתוח שיטה חדשנית לניתוח מידע מהרשתות החברתיות. השיטה שלו הוכחה כיעילה, זולה ומשלימה לשיטות המסורתיות שמשתמשים בהן בעולם למטרות דומות. “זהו תחום יחסית חדש שנקרא iEcology שבו חוקרים ממדעי החיים מחפשים ואוספים מידע סביבתי שנמצא בפוסטים/תכנים שמועלים לרשתות החברתיות ע״י גולשים ותיירים, ואז אנחנו משתמשים במידע שנאסף ומנתחים אותו כדי לייצר תובנות מדעיות...כיום קיים באילת לחץ צלילה מהגדולים בעולם (מס צלילות לגודל שטח שניתן לצלול בו) ולצערי, כרגע לא עושים יותר מדי בנידון והפגיעה בסביבה מורגשת. חשוב לנטר את זה כי ישנם הרבה לחצים אנושיים על הסביבה הימית הרגישה שנמצאת באילת, חלק מהלחצים האלה מביאים לפגיעה ישירה, לדוגמה, שצולל נוגע או שובר בטעות אלמוגים, או שצולל מבריח דגים ומפריע להם לקיים התנהגות נורמטיבית בגלל הנוכחות שלו באתר מסויים, בסופו של דבר כדי לנהל נכון את המשאב הימי לתיירות וכדי שהוא ישאר כזה שכן מאפשר לבצע פעילויות ימיות כמו צלילה ודיג ספורטיבי אך עם פגיעה מנימלית - חשוב לעקוב אחרי זה ולנטר את זה. אחד הממצאים העיקריים שרואים במחקר שלי זה שבעזרת הצבת שוניות מלאכותיות מעוצבות במיוחד כדי להתאים לקהל הצוללים ההולך וגדל מדי שנה, ניתן לצמצם את הלחצים האנושיים האלה ועדיין לאפשר צלילה בקנה מידה רחב כפי שקיים כיום ולתמוך בתיירות מבלי לפגוע לא בסביבה הימית והיצורים החיים בה ולא בקהילת הצוללים שרוצים להנות מהמשאב המדהים הזה. בעזרת ניהול נכון שכזה כמו הצבת ספינות טבועות לדוגמה,  כמו הסטי״ל שנמצא באילת , אפשר למשוך את לחץ הצוללים הקיצוני מהסביבה הטבעית והרגישה אל הסביבה המלאכותית והיותר עמידה”
 צילום: אלמוג בן נתן
רוקדות ונהנות
כמה יפה – מתוך אירוע סיום חוג ריקודי בוליווד במתנ"ס 'קולייר' שנה שנייה. זהו חוג באילת לאילתיות, מאד צבעוני ומשמח.

יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש