אות הוקרה ללוחמי האש שפעלו בשריפה בעין נטפים באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 23/7/2024 16:47 ● ערב ערב 3181
לוחמי תחנת כיבוי אילת שפעלו בשריפה שאירעה ברחוב עין נטפים, קיבלו היום (ג') אות הוקרה מראש העירייה – אלי לנקרי, ממפקד מחוז דרום של כבאות והצלה לישראל – טפסר איציק עוז וממפקד תחנת אילת - תת טפסר יהודה קסנטיני על פעולה הרואית מצילת חיים ● לצד הלוחמים קיבלו תעודה גם בני הנוער המתנדבים, צופי אש
אות הוקרה ללוחמי האש שפעלו בשריפה בעין נטפים באילת
תגיות:

13 לוחמים ו – 6 בני נוער שהשתתפו במבצע החילוץ קיבלו את התעודה וביחד איתם זכתה התחנה כולה לתודה והערכה. "הלוחמים קיבלו החלטה מהירה בזמן זהב. הם נכנסו ללא היסוס כשהם חסרי הגנה על מנת להציל חיים. בזה מתמקדים האימונים היומיומיים שלנו" אמר תת טפסר קסנטיני ושיבח את הצוותים שפעלו בפיקודו של סגן טפסר אורן קאופמן – סגן מפקד התחנה, שניהל את הזירה. גם כבאים שהיו מחוץ למשמרת ושמעו על האירוע הגיעו מיד לזירה וסייעו מבחוץ וביחד איתם פעלו מתנדבים רבים. מפקד מחוז דרום – טפסר עוז שיבח גם הוא את הצוותים ואמר: "לוחם אש הוא זה שרץ פנימה בזמן שכולם רצים החוצה, לעתים תוך הקרבה של חייו. כך פעלו לוחמי אילת". ראש העירייה שהגיע בזמן אמת לזירה וראה את לוחמי האש בפעולה אמר: "מתחילת המלחמה פועלים כוחות הביטחון, החירום וההצלה בגבורה רבה. לצדם התגלתה גם הקהילה במלוא תפארתה. לוחמי האש משלבים את השניים, הן כלוחמי אש מצילי חיים והן כתושבי העיר שמיד מסתערים לעזרה. פעלתם באומץ לב ובגבורה אדירה ועל כך נתונה לכם התודה וההערכה". גם שאול התשבי שאשתו ובתו ניצלו בשריפה הודה ללוחמים, למפקדים ולכל הצוותים.
 
כזכור באירוע השריפה שאירע ברחוב עין נטפים 16 ביום שישי 6.7.24, נתקלו הצוותים בשריפה עוצמתית עם עשן רב שמילא את כל הבניין ולכד עשרות דיירים בבתיהם. בנוסף בדירה שבערה בעוצמה, נלכדו אימא, בת וכלבה, שחולצו ברגעים האחרונים על ידי לוחמי האש, תוך נחישות וחתירה למגע ותחת סיכון חיים ממשי של הלוחמים אשר חירפו נפשם על מנת להציל את חיי הלכודות. כמו כן חולצו על ידי לוחמי האש וכוחות המשטרה שהגיעו לזירה, 26 נפגעים נוספים שהועברו לקבלת טיפול רפואי על ידי כוחות רפואה רבים שהגיעו למקום.
 
מתחילת השנה טיפלו לוחמי האש בעשרות שריפות במבנים בגלל השלכה של אמצעי עישון וכתוצאה מהתלקחות של מקורות חום (סיגריה, גחל, נרגילה וכיו"ב). רק בשבוע האחרון טופלו עשרה אירועי שריפה חלקם עם נפגעים. אלה הופכים מסוכנים יותר במיוחד בקיץ האילתי הלוהט. בכבאות והצלה קוראים לציבור להקפיד על הנחיות מצילות חיים, להרחיק מקורות חום ממחסנים, לבדוק תקינות של אמצעי הגנה בבנייני מגורים ובכל מקרה של אירוע חריג להתקשר למוקד החירום 102.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש