שני אילתים באולימפיאדה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 19/7/2024 04:14 ● ערב ערב 3181
בעוד מספר ימים יפתחו בפריז המשחקים האולימפים ● לראשונה ישתתפו במעמד היוקרתי ביותר בעולם הספורט, שני אילתים - דור זרקה, אלוף ישראל בגלישת קייט, ינסה להתברג בעשירייה הטובה בעולם והמדליסט האולימפי, שחר צוברי, יעשה את זה הפעם מעמדת המאמן כשהוא יוביל את חניכתו, שרון קנטור, בתקווה למדליה אולימפית בגלישה ● רגע לפני שהם עולים על המדים הייצוגים של נבחרת ישראל, שמענו על הפרפרים בבטן שעדיין לא הגיעו אך ''ככל שהתחרות תתקרב, הם יעלו'', על ילד הים האילתי שגולש על קייט כבר שנים וחלם תמיד על האולימפיאדה גם כשזה לא היה עדיין ספורט אולימפי, ועל המאמן המאותגר צוברי שמבהיר כי להיות בעמדת מאמן זה הרבה יותר מלחיץ מאשר להיות בים
שני אילתים באולימפיאדה

   ביום ראשון הקרוב ילבשו האילתים דור זרקה, גולש הקייט הטוב בארץ ושחר צוברי, מאמן נבחרת הגלישה של הנשים בישראל, את מדי נבחרת ישראל ויעלו יחד עם המשלחת הישראלית הגדולה אי פעם, על הטיסה שתוביל אותם היישר לאולימפיאדת פריז. במקרה של הגולשים, היעד המדויק הוא דווקא מרסיי, שם יפתחו שבוע בדיוק לאחר מכן, השיוטים האולימפיים.
   "הייתי באתר כבר בכמה מחנות אימונים", אומר השבוע דור זרקה בן ה – 30 שיהיה 'זקן' המשתתפים בנבחרת ישראל לאולימפיאדת פריז. "זה מקום מורכב. הכל יכול לקרות שם ואני פחות אוהב רוחות חלשות", אומר מי ששבר בזמן הסערה הגדולה שהייתה באילת את השיא הישראלי לקפיצה לגובה. זרקה שחבריו מגדירים אותו כ"מי שלא רואה בעיניים", ראה בסערה הדרומית הגדולה הזדמנות מצויינת לתפוס רוח, נכנס ללב הסערה המסוכנת עם הקייט שלו וקפץ לגובה של 26 מ' נטו, כשהוא שובר את השיא הישראלי. כזה הוא דור, לא מפחד משום דבר ומונע מאז שהוא זוכר את עצמו סביב האהבה הגדולה שלו לקייט. אצלו זה התחיל עוד בימים בהם לא רבים הכירו את העפיפון הזה שמשלב בין גלישה לבין מצנח. ואם תעשו לבדכם את החשבון, תבינו שאם הוא גולש קייט מאז היה בן 13, הרי שהוא כבר 17 שנים בענף המטורף הזה שמשנה לשנה צובר תאוצה ולראייה, באולימפיאדה הקרובה יהיה ענף הקייט לראשונה חלק מהמשחקים האולימפים. ומבחינתו של דור זרקה האילתי, רק טבעי שהוא חייב להיות חלק מזה. ולמרות זאת, זה לא בא לו בקלות והוא הצליח לחתום על כרטיס הכניסה המיוחל לאולימפיאדה רק בתחרות ההזדמנות האחרונה שהתקיימה בהייר ולא לפני קרב איתנים מול יריביו. "זה קמפיין אולימפי ראשון שלי, לא באתי מתחום השייט כך שלא הכרתי את זה קודם. היה מותח ואין שמח ממני שהצלחתי לעשות את זה, להגשים את חלום חיי ולהגיע לאולימפיאדה", אומר השבוע זרקה.

 

דור זרקה, מגשים את חלום חייו ● צילום: עודד קרני

 

   זה שהגעת לאולימפיאדה רק אחרי תחרות האפשרות האחרונה גורם לך להרגיש אנדרדוג? אני תוהה וזרקה מבטל ומבהיר: "ממש לא. גם אחד המועמדים הכמעט ודאיים לזכות בתחרות במדליה הגיע לאולימפיאדה מתחרות הצ׳אנס השני, כך שזה לא אומר כלום ומבחינתי הכל פתוח. חשוב להזכיר שבאולימפיאדה יקחו חלק כל הגולשים הדומיננטים בעולם שאת לא יכולה להתעלם מהיכולות שלהם ומההישגים שלהם, יריבים שלאורך השנים מנצחים בכל התחרויות, אבל בספורט כמו בספורט הכל יכול לקרות. אני מגיע בשמחה, אהנה מכל רגע ואנסה לעשות את הכי טוב שלי".

פרפרים בבטן?
"יש קצת. אני מאמין שכשאגיע לאתר התחרות הם יעלו".

למי התודות?
"למועדון השייט באילת שתמך בנו כל השנים ולספונסר שהיה לי - צביקה נתן מחברת נתן שיקום וסיעוד והבעלים של חברת נתן הולדינגס, חברת נדל"ן בפלורידה, שתמך בי ועזר לי להגשים את החלום".
הזינוק הראשון של דור זרקה בתחרות הקייט פוייל שתמשך על פני ארבעה ימי תחרויות, ייצא לדרך ביום ראשון ה-4/8.

מה נאחל לך?
   "שאכנס למקצה המדליות הסופי וזה אומר שאני בטופ של 10 גולשי הקייט הטובים בעולם".

 

"שחר צוברי: "להיות מאמן מלחיץ יותר”


   מי שיהיה גם הוא  בין חברי משלחת ישראל לאולימפיאדה הוא זוכה מדליית הארד באולימפיאדת בייג'ין, הגולש האילתי שחר צוברי, שאחרי השתתפות בשתי אולימפיאדות, יראה הפעם, בגיל 38, את התחרויות מעברו השני של המפרש - מסירת האימון. לאחר שקיבל לידיו את אימון נבחרת הנשים של ישראל בגלישה והביא את הגולשות הישראליות להישגי שיא, יתייצב צוברי באולימפיאדה כמאמן לצידה של הגולשת שרון קנטור, שניצחה במבחני הכניסה לאולימפיאדה וזכתה בכרטיס הנכסף. 

 

שחר צוברי באולימפיאדה, הפעם בטייטל מאמן.  ● צילום: נועם תמיר


עד כמה זה מרגש ושונה?
   "זה מאוד שונה ומרגש באותה מידה".

   כשאתה היית על הגלשן והתחרית, יצא לך לחשוב מידי פעם מה עובר על המאמן שלך רפא בלילוס?
   "יצא לי לחשוב, אבל עכשיו אני מבין את זה הרבה יותר טוב. אני מבין את הלחץ, את החששות, הדאגה. אם אז חשבתי שאני מבין מה עובר עליו, היום אני ממש מבין".

מה מלחיץ יותר, להתחרות או לאמן?
   "לאמן. דבר ראשון כי אין לך שליטה על מה שקורה במים כשאתה בסירה. איך אמר לי מישהו- "זה גם תלוי בך". ה"גם" הזה אומר שאתה עכשיו המאמן ואתה צריך לסמוך על הספורטאית שלימדת טוב. אני גם מרגיש שאני החוצץ בין כל הלחץ והעולם שבחוץ לבין הגולשת ומצב המוכנות בו היא מצויה ברגע האמת בתחרות. כשאתה במים, הדברים בידיים שלך ואתה יכול לתקן דברים. כשאתה בצד כמאמן, אתה יכול רק לקוות שהגושלת שלך תדע ממה שלימדת אותה איך להתמודד עם המצב הנתון. כמאמן התפקיד שלך ללמד, לשחרר ולסמוך. גם לעשות טעות זה בסדר, רק חשוב לדעת איך יוצאים מזה".

באיזה כושר שרון מגיעה לאולימפיאדה?
   "היא מגיעה במצב מצוין. הייתה לה הכנה טובה מאוד ואין הרבה מה להוסיף. חזרתי לאחרונה ממרסיי משלושה שבועות של מחנה אימונים באתר האולימפיאדה וביום ראשון אנחנו כבר טסים לדבר האמיתי".

יש פרפרים בבטן?
   "עדיין אין. כרגע זה בעיקר לחץ ומשימות אחרונות לסגור ולוודא שהכל מסתדר. ההתרגשות תבוא לאט לאט".

מה הציפיות?
   "ששרון תעשה בשטח את כל הדברים שעבדנו עליהם, תיישם את כל הדגשים ותביא את היכולת שלה לידי ביטוי. אם זה יקרה אנחנו מדברים על מדליית זהב. יכולת יש לה, זה פשוט צריך לקרות. כל הזמן אני אומר לה שאני רק מצפה ממנה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות, לא מעבר. שתצליח לשמור על ריכוז גבוה לאורך כל השבוע וזה לא קל, שתדע לקום מטעויות. אני מאמין שנצליח. בשנתיים האחרונות היא לא פספסה את העשירייה הפותחת ולכן יש לגביה לא מעט ציפיות".

עד כמה האילתים עדיין מגלים בך עניין?
   "המון. בכל פעם אני שואל את עצמי את השאלה הזו. והאמת אי אפשר להוציא ממני את אילת למרות שאני כבר שנים במרכז. שמחתי לשמוע על הישגי האילתים באליפות אירופה האחרונה לנוער ונערים ומאוד הייתי רוצה לראות את השייט האילתי חוזר לימים טובים יותר. חשוב לציין את קטי ספיציקוב ושחר טיבי הגולשות האילתיות שממשיכות לעשות חיל ואת דור זרקה, הנציג שלנו בקייט, אנחנו עדיין חזקים מאוד בתמונה".

מה נאחל לך?
   "שום דבר מיוחד. פשוט שיהיה טוב ואמשיך לעסוק במה שאני אוהב".

   תחרויות הגלישה של הנשים באולימפיאדה ייצאו לדרך ביום ראשון ה – 28/7 ויתקיימו לאורך חמישה ימים רצופים. ביום השישי יתקיים שיוט הגמר, אליו, כך מאמינים שרון תגיע בדרך למדליית אולימפית. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש