האמן שצייר מחדש את דגל ישראל על האנגר: ’'הפעם זה היה קשה יותר''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 8/8/2024 23:48 ● ערב ערב 3184
פגיעת הכטב''ם בתחילת חודש אפריל האחרון בציור הענק והמרהיב של דגל ישראל המתנוסס על האנגר בסיס חיל הים באילת הייתה יותר מכל פגיעה במורל של התושבים ● בצה''ל ובעיריית אילת הבטיחו כי הציור יושלם במהרה ● ואכן, השבוע, ארבעה חודשים בדיוק לאחר הפגיעה, הושלם הציור על ידי האמן האילתי רוני פלוא, מי שצייר את ציור הדגל המקורי לפני עשור ● רגע לאחר שהשלים את המשימה, הוא מספר על הקושי וגם, על האושר מכך שהצליח להחזיר לא מעט חיוכים לפנים
האמן שצייר מחדש את דגל ישראל על האנגר: ’'הפעם זה היה קשה יותר''
הציור שהפך לתחנת עצירה אטרקטיבית במסגרת הפלגות במפרץ אילת. רוני פלוא על רקע הדגל
תגיות:

   כמעט חודש ימים של עבודה קשה בחום מטורף רשם האמן האילתי רוני פלוא שהשלים בסוף השבוע האחרון את ציור דגל ישראל הענק על ההאנגר בבסיס חיל הים של אילת. ארבעה חודשים לאחר שנפגע מכטב"ם ופגע יותר מכל במורל של התושבים והאורחים בעיר, חזר השבוע דגל ישראל המרהיב להתנוסס בגאווה על ההאנגר אל מול העיר עקבה השכנה.
   גם הפעם משתרע הדגל על אורך של 130 מטרים, בגובה של 28 מטרים וצוייר בסגנון ריאליסטי, בדומה לדגל הקודם שניזוק מתקיפת הכטב"ם. את עלות חידושו של הדגל תרמה גם הפעם חברת מ.פ.א תיירות בע"מ בבעלות יהודי צרפתי ובעזרת בא כוחו עו"ד דניאל עזריאל, שתרמו את ציור הדגל לפני 11 שנים. חברת טמבור תרמה גם הפעם דרך האמן כמות של 2800 ליטרים צבע. ראש העירייה אלי לנקרי, שביקש לאחר הפגיעה בהאנגר בבסיס חיל הים להאיץ את חידוש תיקון הציור לטובת העלאת המורל, ברך השבוע על המוגמר ואמר: "דגל ישראל המבטא את הריבונות היהודית הבלתי מעורערת בארצנו, את העבר, ההווה והעתיד המשותפים שלנו, שב להתנוסס והפעם גדול ובולט יותר כשם שנאמר- "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ”

 

משימה תחת שמש לוהטת


   רק טבעי היה שהאומן האילתי המוכשר, רוני פלוא, מי שצייר את הדגל על האנגר בסיס חיל הים לפני 11 שנים, ישוב ויתקן את היצירה גם הפעם. קרוב לחודש ימים עמל פלוא על חידוש קטע הדגל שנותר על כנו ועל תוספת מחדש של הקטע שנפגע שרק טבעי היה כי צוייר על משטח חלק יותר לאחר התיקון. אם בפעם הקודמת המשימה לא הייתה פשוטה הן לנוכח מידותיו הענקיות של הדגל והן לאור קשיי הגישה במקום, הרי שהפעם, בחום היוקד של שיא הקיץ ולאור העובדה שעברו מאז הפעם הקודמת 11 שנים, מודה פלוא כי המשימה הייתה קשה יותר. "אחרי הכל הזדקנתי ב- 11 שנים", אומר פלוא בחיוך, "בגילנו החשיבה אומרת שאנחנו נשארים צעירים לנצח אבל הגוף אם נרצה או לא, נחלש ולחום יש השפעה גדולה יותר וכן, עם הגיל נהפכים ליותר מפונקים", הוא מודה. אבל רוני פלוא לא ויתר  ולמרות קשיי הגישה במקום והחום הגדול הוא השלים את העבודה בהצלחה גדולה והחזיר את החיוך לפנים של תושבים רבים בעיר ואורחים שהתרגשו לראות כי הדגל חזר לשלמותו.

 


   זה אותו דגל בדיוק?

"באופן עקרוני כן, אבל רק חדי עין אולי יבחינו בקצת שינויים לאור השוני בטקסטורה של החלק החדש שתוקן שהוא עכשיו חלק יותר. תמיד קל יותר לעשות משהו חדש מאשר לתקן משהו קיים".

איזה תגובות קיבלת?
   "אני פחות פעיל ברשתות החברתיות אבל היו תושבים שהעלו תמונות של הציור החדש ופרגנו. הדגל שהיה חלק מהאטרקציה של הסירות שמשייטות במפרץ, הפך להיות חלק מהסיור הימי, עם סיפור מעניין מאחוריו. אני מאמין שבעקבה השכנה ראו טוב יותר את התהליך ואת השלבים ותהו מה קורה שם בדיוק. לפני 11 שנים כשציירתי את הדגל והגעתי בכל יום לבסיס חיל הים בעיר כבר הכירו אותי. זה היה מצחיק להגיע הפעם שוב לבסיס חיל הים ולגלות שאף אחד לא מכיר ולא זוכר. נו ואיך יזכרו, החיילים של היום היו אז אולי ילדים בני 10", צוחק רוני על הסיטואציה.

ואם שוב יפגעו בציור?
   "אחד הדברים הטובים בציור שתמיד אפשר לצייר אותו מחדש ותמיד אפשר לתקן. ברוך השם שהפגיעה הזו של הכטב"ם פגעה רק בחומר ולא בגוף. אנחנו נמצאים בדיוק עכשיו בימי בין המצרים. מה שאומרים אצלנו שבתקופה הזו הקדוש ברוך הוא הוריד על עמו קרשים ולא פגע בעם. לא משנה מה יקרה הנפש של עם ישראל תישאר חזקה".

גאה?
   "בהחלט. אם הצלחתי להחזיר לתושבי העיר ולאורחיה את החיוך לשפתיים ואת הגאווה הישראלית, אני את שלי עשיתי".  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש