זה סופו של ''אלכסיי האלוהים של האילתים'’

מאת: ניר אמיתי ● 15/8/2024 08:46 ● ערב ערב 3185
מי לא נתקל בכתובות הגרפיטי שרוססו ברחבי אילת "אלכסיי האלוהים של האילתים", שלא בחל בריסוס כתובות על דלת בית המשפט השלום באילת ● אלא שהיה זה דווקא אירוע דקירה שהוביל למעצרו ולגילוי המפתיע - אלכסיי הוא כלל אינו שמו! ● כעת הוא מרצה מאסר של 13 חודשים וזה רק עושה לו טוב
זה סופו של ''אלכסיי האלוהים של האילתים'’
אפילו הסנגור התקשה לזהות את הלקוח שלו. אילוסטרציה
תגיות:

   בשנתיים האחרונות התמלאו רחובות העיר אילת בכתובות גרפיטי מכעורות שהיללו ופיארו אחד "אלכסיי האלוהים של האילתים". כתובת זו רוססה בגרסאות שונות, פעם היה זה "אלכסיי האלוהים של האילתים הזדיין עם נופר", שרוססה על קיר מינימרקט בעיר, ופעם היה זה "אלכסיי קוזודב האלוהים של האילתים" שרוססה על חלון בנק לאומי באילת. על חנות אחרת בשדרות התמרים ריסס הנאשם (28) לא פחות מאשר את שמו של ראש העיר "אלי לנקרי" וכך עשה בלפחות שלושה מקומות נוספים ברחבי העיר במהלך 2022-2023, אלא שהרשעה אחת שכבר הורשע בה בחמישה סעיפים של ריסוס כתובות גרפיטי, לא הרתיעה את הנאשם, שהמשיך וריסס על לא פחות מאשר קיר בית המשפט השלום באילת את המשפט "ליז הזדיינה עם אלכסיי", ועל קיר אחר של ביהמ"ש חזר אל "אלכסיי האלוהים של האילתים" המוכר והטוב.    
   אלא שמה שהצליח למשוך לכיוונו את שימת לבה של המשטרה היה אירוע שהתרחש ב-24.7.23 בתחנה המרכזית בעיר, אז עורר הנאשם את חשדו של השומר במקום שביקש ממנו לעזוב את שטח התחנה, ובתגובה לכך נכנס הנאשם לתא השירותים הציבוריים במקום, נעל עצמו ותלש את המכל ממקומו. השוטרים שהוזעקו למקום מצאו על גופו סכין. 
   ואם לא די בכל המעללים הללו, הרי שהחשוד אף היה מעורב באירוע דקירה שהתרחש בבניין נטוש בעיר, שם התקבצה חבורה של נרקומנים שהסתכסכה עם החשוד, שבמסגרת ריב על סם החל רודף אחרי אחד הנוכחים במקום ודקר אותו בכתפו. הנפגע פונה לבית החולים יוספטל בעיר והמרסס הדוקר נעצר, אז גם התברר בתחנה כי הוא כבר נעצר בפברואר 2023 בדרך מצרים כאשר בכליו נמצא סכין. 
כנגד החשוד הוגש כתב אישום מאוחד שכלל בתוכו את כל העבירות.
   ההגנה עמדה על נסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם, כפי שעלו בתסקיר שירות המבחן, שחי
ברחוב שנים רבות, מוכר למערכת הפסיכיאטרית, ומנהל אורח חיים הישרדותי. עוד הטעימה
ההגנה כי בסופו של דבר לקח הנאשם אחריות על מעשיו, גם בתיקים שצרף, ובכך חסך זמן
שיפוטי. ההגנה ביקשה שלא להשית על הנאשם רכיב כספי והוסיפה "... אי היכולת שלו לשלם
מאומה אפילו לא 10 שקלים כי אין לו, הוא דר רחוב וחי מהיד לפה ונסיבות חייו לא פשוטות
בכלל...".הנאשם אמר בדברו האחרון לעונש: "אני מתחרט על מה שעשיתי זה לא היה מעשה חכם. אני
צופה להשתפר בעתיד.”
   השופט גיל אדלמן מביהמ"ש השלום באילת, הרשיע את האיש, ששמו בכלל פריד ולא התחוור הקשר שלו לאותו אלכסיי אלוהי, וגזר עליו 13 חודשי מאסר בפועל בתוספת הפעלת מאסר מותנה של 4 חודשים שרק חודשיים ממנו ירוצו בחופף וכן פיצוי בגובה 1,000 שקל לטובת הקורבן, הוא עשה כן לאחר ששקל את עברו הפלילי שכולל שלוש הרשעות קודמות, אך נראה כי לאו בהכרח הצורך ההרתעתי הוביל לענישה אלא דווקא האפקט החיובי שהיה לתנאי המעצר על מצבו של הנאשם: "מאז מעצרו הנוכחי בתיק העיקרי, מצוי הנאשם במסגרת מאורגנת כשאינו צורך סמים, נמצא במעקב של גורמים טיפוליים בשב"ס, ונראה כי בניגוד לאורח החיים ההישרדותי מחוץ לכותלי המעצר, כעת זוכה לתנאי מחיה הולמים, ואף משולב בתעסוקה. שירות המבחן ציין בתסקיר כי "מצבו כיום במסגרת המעצר הינו חיובי ותקין וזאת בניגוד לחייו ההישרדותיים ברחוב". לא בכדי התקשה אף הסניגור לזהות את מרשו כשהובא האחרון לשמיעת הטיעונים לעונש. הנאשם נראה במצב טוב יותר באופן משמעותי, מבעבר"., הסביר השופט את פסיקתו.  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש