הסמארטפון והרשתות החברתיות הורים שימרו על פרטיות ילדיכם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 16/8/2024 18:00 ● ערב ערב 3185
השמירה על פרטיותם של ילדינו ברשת בלתי פוסקת ומאתגרת מתמיד ▪ מספר טיפים שימושיים יסייעו לכם במזעור הסיכונים לפרטיותם
הסמארטפון והרשתות החברתיות הורים שימרו על פרטיות ילדיכם
תגיות:

 

התחילו בשיחת פרטיות


רצוי שתשוחחו עם ילדיכם על פרטיות ומדוע היא חשובה. שמירה על הפרטיות היא הדרך להגן על מידע אישי אודותיהם כגון: מי הם? מה הם עושים? מה הם חושבים ובמה הם מאמינים.  למדו אותם כי שמירה על הפרטיות מתבצעת על ידי הגנה על המידע האישי שלהם ומה למשל לא כדאי שישתפו באינטרנט. פרטים אישיים יכולים לכלול למשל את שמם, כתובתם, מספר הטלפון, בית הספר ותאריך הלידה שלהם.

 

השתמשו בהגדרות הפרטיות


הגדרות הפרטיות אינן מושלמות, אך הן יכולות להיות מועילות. קחו את הזמן ללמוד כיצד הגדרות הפרטיות פועלות באתרים המועדפים על ילדכם ובאפליקציות בהן הם משתמשים, ולמדו אותם כיצד לשלוט על מידע ציבורי או פרטי. מומלץ לבדוק את הגדרות הפרטיות באופן קבוע, שכן המדיניות של אתרים משתנה לעתים קרובות.

 

ערבו את הילדים בתהליך בדיקת מדיניות הפרטיות


של אתרי אינטרנט, משחקים ויישומים שבהם הם משתמשים הדבר יעזור להם להבין במה הם מחליפים את המידע האישי שלהם והאם זה שווה את זה.

 

עודדו את הילדים לדווח על מקרים חשודים


כמו אנשים לא ידועים המנסים ליצור איתם קשר או הודעות בלתי צפויות שהם מקבלים.

 

הזכירו לילדים לחשוב לפני שהם כותבים


הזכירו להם שכל מה שהם כותבים יכול להיראות על ידי קהל עצום, בלתי נראה וציינו בפניהם את העובדה שכאשר הם מעלים פוסט או מידע לאינטרנט כמעט בלתי אפשרי לחזור לאחור.

 

היו חברים ועוקבים


לכל משפחה כללים שונים, אבל במיוחד עבור ילדים צעירים יותר, מומלץ שההורים יקבלו גישה לדפים שהילדים שלהם מחזיקים במדיה החברתית כדי להיות בטוחים שמה שמתפרסם שם הינו מתאים.

 

היו מעודכנים


התעדכנו בהתקנים, היישומים ובפלטפורמות שהילדים שלכם משתמשים בהם וכיצד הם משתמשים בהם. תוכלו לתמוך טוב יותר ולייעץ להם בצורה יותר מושכלת אם תכירו היטב את הטכנולוגיות שבהן הם משתמשים וכך גם להגיע להבנה על הסביבה הדיגיטלית מנקודת מבטם.

 

התנסו


לא די לדעת באיזה פלטפורמות ומכשירים מקוונים הילדים שלכם משתמשים. כדי להבין את מהות המידע האישי שהם משתפים, עליכם לדעת כיצד הם משתמשים בהם וחווים אותם. נסו את מצלמת האינטרנט המשפחתית, שחקו איתם משחקים מקוונים שהם אוהבים, וצרו פרופיל באתרי הרשתות החברתיות שהם משתמשים בהם.

 

תרגלו הרגלי סיסמאות טובים


בחירת סיסמאות טובות היא אמצעי אבטחה חיוני לשמירה על המידע האישי של ילדינו ולכן חשוב להסביר זאת. הדגישו בפניהם כי הסיסמאות לא צריכות להיות משותפות עם אף אחד, במיוחד לא בבית הספר או באינטרנט. סיסמאות חזקות צריכות להכיל שילוב אקראי של מספרים, אותיות וסימני פיסוק של שמונה תווים. למדו אותם להימנע משימוש בסיסמה בתאריך יום ההולדת שלהם, בשמם או בשמו של בן משפחה או של חיית מחמד. כמו כן, עליהם לשנות את הסיסמאות באופן קבוע ולא להשתמש בהן בחשבונות מרובים
.

שיתוף מיקום 


חשוב להבהיר לילדים כי שיתוף מידע על המיקום שלהם עשוי לאפשר לאנשים זרים לעקוב אחריהם. בנוסף, חשוב שיבינו כי פרסום תמונות או הוספת hashtags# מאפשר חיפוש על ידי אחרים ופירושו כי המידע האישי שלהם עשוי להיות חשוף לאחרים ללא ידיעתם


.
הגנה על מכשירים ניידים 


החלטתם להעניק לילדיכם מכשיר נייד? צעד ראשון חשוב יהיה להגן על המכשיר הנייד באמצעות סיסמה. שוחחו עימם על הנושא ועל החשיבות של ההגנה על המכשיר עצמו, לא רק כי זה עלול להיות יקר כספית אם יאבדו אותו, אלא גם כי המכשיר עשוי להכיל מידע אישי שלהם. מכשיר שמגיע לידיים הלא נכונות עלול לגרום להפצת סרטונים או תמונות יתכן מביכים או אפילו זדוניים באופן מקוון על ידי מישהו אחר ולא בשמם.


שימוש באפליקציות במכשירים ניידים


עודדו את ילדיכם לשקול איזה מידע אישי שלהם רצוי לחלוק או לא באמצעות אפליקציות לנייד. ודאו שהם מורידים אפליקציות ממקורות בעלי מוניטין, במיוחד אם הם משתפים מיקום או מידע פיננסי.

 

מתי כדאי לקנות לילד סמארטפון ראשון?


   הורים רבים מתלבטים מתי לקנות לילדיהם סמארטפון, שכן הוא נותן להם חופש חסר תקדים לתקשר עם אנשים באופן לא מפוקח, לצרוך תוכן מבלי שההורים והמורים ידעו ואף לנהוג בבריונות כלפי ילדים אחרים.

   לדעת מומחים, הגיל המתאים ביותר להענקת טלפון לילד הוא כיתות ג' ו-ד', משום שבגיל זה הילדים מתחילים לקרוא היטב ונכנסים לרשתות. 
   לפני שנותנים לילד סמארטפון, יש לוודא שהוא אחראי מספיק כדי לא לשבור או לאבד אותו, שהוא יודע להיזהר ברשת, שהוא לא מוביל חרמות או נוהג באלימות כלפי ילדים אחרים, ושהוא יודע לאן הוא גולש כשהוא משתמש במחשב המשפחתי או בסמארטפון של ההורי
.   בנוסף, מומלץ להתקין אפליקציות בקרת הורים שמאפשרות לקבל תיעוד מלא של הגלישה, הורדת האפליקציות ושעות השימוש בסמארטפון, ולברר אם בית הספר של הילד מעביר שיעורי בטיחות ברשת.

 

הלהיט החדש בארץ ובעולם: איסור הכנסת סמארטפונים לבתי הספר


   מחקר שפורסם על ידי בית הספר לכלכלה של לונדון מצא כי איסור על הכנסת טלפונים לבית הספר משפר את ההישגים של התלמידים. המחקר בדק את הישגיהם של תלמידים בגיל 16 ב-91 בתי ספר בבריטניה בין השנים 2000 ו-2012, ומצא כי ציוני התלמידים בבתי ספר ובתקופות בהן נאסר להכניס טלפונים סלולריים לתחום בית הספר היו גבוהים ב-6.4% מאלו של תלמידים שהטלפונים לא נלקחו מהם בתחילת כל יום לימודים.


   מחקר אחר שפורסם על ידי מיקרוסופט מצא כי גם מבוגרים נפגעים מהרגלי השימוש שלהם בטלפונים סלולריים. המחקר מצא כי טווח הקשב הממוצע של אדם ירד מ-12 שניות בשנת 2000 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש