האלימות כלפי צוותים רפואיים באילת גואה

מאת: רותם נועם ● 15/8/2024 08:40 ● ערב ערב 3185
לא פחות משלושה כתבי אישום הוגשו בשבוע אחד בביהמ''ש השלום באילת כנגד אנשים שהפעילו אלימות מילולית והשמיעו איומים כלפי צוותים רפואיים באילת בתקופה האחרונה
האלימות כלפי צוותים רפואיים באילת גואה
תעוד תקיפת הרופא במרפאת בטרם באילת (מצלמות אבטחה)

   ביום א' (11.8) הוגשו בבית המשפט השלום שלושה כתבי אישום כנגד תושבי אילת שאיימו והפעילו אלימות כלפי צוותים רפואיים בעיר.
   במקרה הראשון שארע ב-4.6.23, איים צעיר (23) תושב העיר על רופא של קופת חולים מאוחדת באילת, בסניף ששת הימים, זאת במהלך שקיבל ממנו טיפול רפואי. הצעיר דחף את הכיסא שהיה בחדר, הניפו לעבר הרופא וצעק לעברו "בוא צא איתי החוצה". הוא מואשם בעבירת איומים.
   במקרה השני, שהתרחש ב-22.1.24, הגיע תושב אילת למרפאת כללית ברחוב משעול שזיף באילת, לראות רופא לשם קבלת הפניה לבית חולים. לאחר שהרופא בדק אותו וקבע כי אין מקום להפניה לבית חולים, קם הנאשם בתגובה הזיז את מסך המחשב של הרופא שהסביר לו שוב, כי אין כל סיבה להפנותו למיון. אז קילל אותו הנאשם "בן זונה", ירק על מיטת הטיפולים ואיים על הרופא "בפעם הבאה שאני אראה אותך אני אהרוג אותך". אז יצא הנאשם מהמקום וטרק את הדלת. הוא מואשם באיומים.
   בכתב האישום השלישי, מואשם תושב אילת שהתקשר לקופת חולים לאומית ב-20.2.24 והפקידה שהשיבה לו ביקשה ממנו להמתין על הקו. אלא שאז התנתקה השיחה והנאשם התקשר שוב ודרש לדבר עם מי שניתקה לו את הטלפון בפנים. הפקידה הסבירה לו כי השיחה נותקה, אך את הנאשם זה לא עניין והוא איים עליה "את הנציגה החדשה. אני יודע מי את ואני אגיע לתור שלי ואני אחנוק אותך בידיים שלי  עד שתמותי לי בידיים". לאחר מכן הגדיל הנאשם והתקשר למנהל המרפאה ואיים כי יפגע בפקידות המרפאה, "תראה אני יודע שאסתבך" אמר לו, "אבל אני אטפל בבנות שרמוטות שיש לך בקבלה, אני מגיע עוד מעט ואתה תראה מה זה". הוא מואשם באיומים.
   כזכור, בינואר 2023 נגזרו על תושב אילת שלושה חודשי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות וכן עונשים נלווים, לאחר שהורשע בכך שהוא ורעייתו התפרעו בעת שהותם בבית החולים סורוקה בבאר שבע. האיש איים על האחות כי ירצח אותה אם לא תטפל באשתו ואף העיף כיסא על מאבטח.
   באירוע אחר, מה- 12.3.23 תקפו שני אחים תושבי ירושלים, שהגיעו לקבל טיפול במרפאת בטרם באילת, את הרופא במקום. כנגד השניים הוגשו כתבי אישום ומשפטם עודנו מתנהל. סגן ניצב במשטרת אילת אמר אז: ״כל מקרה כזה מטופל באפס סבלנות ובנחישות עד מיצוי הדין״. 
   ב-21.1.22 הותקף רופא שיניים בקופת חולים מכבי באילת על ידי גבר ואשה תושבי העיר. כנגד השניים הוגשו כתבי אישום והם הורשעו בהמשך.
   מנהל מכבי באילת, רם בן יוסף אמר אז: "ביטחון העובדים הוא ערך עליון, לא נאפשר כל אלימות כלפיהם ונמשיך לנהוג באפס סבלנות בנושא, עובדי מערכת הבריאות אינם הפקר! בתוך כך, הצוותים הרפואיים של מכבי ימשיכו להעניק את שירותי המרפאה בצורה המיטבית תוך התמודדות עם כל האתגרים הניצבים בךנימו לרבות נגיף הקורונה והשפעת וזאת תוך מתוך שליחות אמיתית".
   מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי הוסיף: ״אנו רואים בחומרה רבה את עבירות האלימות כלפי עובדי ציבור בכלל וצוותים רפואיים בפרט. מיד עם קבלת האירוע התחלנו בחקירת נסיבות האירוע, במסגרתה נעצר החשוד. אנו מגנים אלימות מכל סוג שהוא וכל מקרה כזה מטופל באפס סבלנות ובנחישות עד מיצוי הדין. אני מחזק את ידיהם של כל הצוותים הרפואיים בעבודתם המסורה לציבור תושבי העיר ואורחיה״.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש