גורשה מהמונית בשדה רמון כי דרשה להפעיל מונה

מאת: ניר אמיתי ● צילום: רותם נועם ● 23/8/2024 13:05 ● ערב ערב 3185
אלא שאז התברר למגינת ליבו של הנהג המופתע, כי המדובר בפקחית של משרד התחבורה ● השבוע הוגש כנגדו כתב אישום בבית המשפט לתעבורה באילת
גורשה מהמונית בשדה רמון כי דרשה להפעיל מונה
מוניות בשדה רמון (ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה)

   מכת עיר, אין דרך אחרת לתאר את התנהלותם של חלק מנהגי המוניות שאילת שעדיין חיים בימי הביניים ומסרבים למלא אחר הוראות החוק הברור המחייבות אותן להפעיל מונה מיד עם כניסת נוסע למונית. ויובהר, כי בניגוד גמור למה שנהוג לחשוב, או למה שנהגי המוניות היו רוצים שנחשוב, אין שום אפשרות חוקית לנהג ולנוסע להסכים ביניהם על עקיפת הפעלת המונה וקביעת מחיר פיקס לנסיעה – גם הנוהג הזה פסול ואסור על פי חוק!.

   למעשה, מרגע שנוסע נכנס למונית, אין לנהג (או לנוסע) שיקול דעת בכל הנוגע להפעלת המונה והיא מחויבת על פי חוק. מה כן מותר? מותר לנהג להתקשר לפני שהוא מגיע ללקוח, לברר אתו את יעד הנסיעה ואם הוא חושב שיעד הנסיעה אינו רווחי עם מונה (כפי שחלק מנהגי המוניות באילת חושבים) זכותו שלא לקבל את הנסיעה, אך כאמור לא להסכים על מחיר פיקס.

   במקרה שלפנינו, שהתרחש ב-9.7.23 נכנסה פקחית של משרד התחבורה למונית בנמל התעופה רמון באילת וביקשה לנסוע לאילת. הנהג דרש ממנה מחיר של 100 שקל עבור הנסיעה בעוד הפקחית דרשה ממנו כי יפעיל מונה. אלא שמקרה זה סירב הנהג לדרישת הנוסעת שחזרה עליה מספר פעמים, ואז פשוט יצא הנהג מהמונית, הוציא את המזוודה של הנוסעת ואמר לה: "אין נסיעה, לא קרה כלום". על כך, כאמור, הוא הועמד השבוע לדין בביהמ"ש השלום באילת.


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת