מצטיידים ללימודים? טיפים צרכניים ממה מה להעדיף וממה להיזהר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 16/8/2024 18:40 ● ערב ערב 3185
לכו על מבצעים מוקדמים וסיימו עם ההצטיידות מוקדם ככל הניתן ▪ אל תרכשו לעצמכם כלום במהלך הקנייה ▪ והקפידו להירשם למועדוני לקוחות משתלמים ▪ קבלו רשימה של טיפים צרכניים שמגובים בסקר עדכני
מצטיידים ללימודים? טיפים צרכניים  ממה מה להעדיף וממה להיזהר
ארבעה מתוך 10 הורים (בכל קבוצות הכנסה) צפויים לרכוש השנה פריט משומש או משופץ

אתר 2.deloitte.com  שעוסק במחקרי שוק וסקרים במגוון תעשיות, סוקר ב-17 השנים האחרונות את המגמות המשתנות בחייה משפחה עם ילדים, ביחס לתקציב הכרוך בחזרה ללימודים. השנה מעלה הסקר שמתייחס לקהל האמריקאי, כי משפחות מתחשבות ביוקר המחייה, כאשר שיקולים של נוחות מול יוקר משמשים בערבוביה, עוד נתון הוא עלותם העולה של פעילויות חוץ בית ספריות, שמצמצמות את התקציב הפנוי לפינוקים הכרוכים בהצטיידות לקראת שנת הלימודים. אחרי הכול, מדובר בשוק שמוערך ב-31.3 מיליארד דולר בשנה רק בארה"ב, ועל פי סקר TVB, בתוספת לימודים גבוהים צומחת ההכנסה הכוללת ממכירות בענף ל-38.8 מיליארד דולר בשנה.
   
  הסקר האחרון נערך במאי השנה בקרב 1,200 הורים בארה"ב לילדים בגילאי בית ספר במטרה ללמוד על תוכניות ההוצאות שלהם בתקופה שלקראת החזרה לבית הספר. אם ישנה מסקנה ברורה מהסקר היא שההורים שמים לנגד עיניהם בראש ובראשונה את נושא הערך עוד לפני המחיר וכי לחיפוש אחר מבצעים אטרקטיביים משקל של ממש. עוד עולה כי אנשים מחפשים לבצע את הרכישות מוקדם ככל הניתן על מנת להוריד מעליהם את הנטל לקראת תחילת הלימודים ולאחר שהוציאו הוצאות נוספות על קייטנות וספרי לימוד, בשיטה זו הם גם יודעים מוקדם יותר כמה כסף נותר להם לפינוקים, אם נותר, שכן 85% מהנסקרים אמרו שהם פתוחים לבזבז כספים עודפים כאלו על רכישות אקסטרה לילדיהם ו-50 אחוז אמרו כי הם מתכננים לרכוש בכספים שיוותרו משהו עבור עצמם. נתון חשוב נוסף שעלה הוא כי 61 אחוז מההורים טענו כי ילדיהם משפיעים עליהם להוציא יותר ולכן על הורים להיזהר בשיתוף ילדים במסעי קניות כאלו שיחשפו אותם למגוון אינסופי ומבלבל. 
  
   אז כמה כסף מוציא הורה השנה על ילד בחזרה לבית הספר? מסתבר שסכום דומה לזה של השנה שעברה – 586 דולר (2,191 שקל בקרוב), כאשר הסכום, אף שרובו מוצא בתחילת השנה אמור לספק את כלל הצרכים הללו לאורך כל השנה (לא כולל פעילויות חוץ בית ספריות, עליהן מוכנים ההורים להוציא סכום שנתי נוסף של 582 דולר שהם כ-2,177 שקל), כאשר ההנחה היא שגם פעילויות אלו מצריכות רכישות נוספות מצד ההורים.  סקר TVB, שבוחן הוצאות הקשורות בלימודים בבתי ספר לרבות לימודים גבוהים, מעמיד את סכום ההוצאה הממוצע על-1,365 דולר למשפחה בארה"ב (כ-4,736 שקל בשנה).
  
   הסקר של deloitte מוכיח את מה שהגיוני, שמשפחות שנאבקות מבחינה כלכלית וגם כאלו שהן בעלות הכנסה בינונית, יקצצו בהוצאות החזרה ללימודים של ילדיהם ועל כן על קמעונאית להשריש את נושא מועדוני הלקוחות ולוודא כי התנאים המוצעים בהם אטרקטיביים באמת על מנת לייצר נאמנות של לקוחות לאורך זמן. הסקר מראה כי לקוח נאמן מוציא ב-35 אחוז יותר מאשר רוכש מזדמן בכל קנייה. 
  
  עם זאת, ערך גובר על נאמנות בכל הנוגע לצרכנים, ובכך מכוון השוק ליציאה למבצעים אטרקטיביים בשלב מוקדם יחסית, כבר בתחילת חודש אוגוסט, על מנת לתפוס את התקציבים של ההורים לפני כולם. בנוסף, קונים מוקדמים, כך עולה מהסקר, רוכשים פי 1.5 מאשר רוכשים של הרגע האחרון. 
  
  נתונים נוספים מראים כי 66% מהתקציב צפוי להיות מושקע עד סוף יולי לעומת 59% ב-2023), מעבר למותג פרטי (50%) וקניות בפורמטים קמעונאיים נוספים כדי למצוא את העסקאות הטובות ביותר (4.7 לעומת 3.9 בשנת 2023).

   ארבעה מתוך 10 הורים (בכל קבוצות הכנסה) צפויים לרכוש השנה פריט משומש או משופץ, מה שמעיד על הפופולריות הגוברת של תחום הקיימות ו-RE USE. קמעונאים שידעו לצרף לתחום פעילותם ענף של פריטים משומשים או שיצליחו לשכנע לקוחות כי הם ברי קיימא, יצליחו לנגוס גם בשוק מתרחב זה. מבחינת הקמעונאים הבחירה ברורה – לייצר סביבות מענגות עבור ילדים שימשכו אותם לשהות זמן מרובה ככל הניתן בחלל הקנייה. 
  ועוד נתון אחד של אזהרה להורים – הורים שקונים לעצמם בתוך כדי כך שהם רוכשים עבור ילדיהם, צפויים להוציא פי 1.4 יותר בהשוואה להורים שלא קונים לעצמם. זו בדיוק הסיבה שבדרך כלל תמצאו בחנויות הללו גם דברים של מבוגרים לגמרי.


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש