למרות הסיכומים - חברות התעופה מזניחות את אילת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 13/9/2024 01:22 ● ערב ערב 3189
חודשים אחדים עברו מאז מיהרה שרת התחבורה מירי רגב לבשר על הסדרים וסיכומים מול חברות התעופה לפיהן ייהנו תושבי אילת ממחירי טיסות מוזלים ובמקביל החברות יעבו את מספר הטיסות ביום ● אלא שבפועל הזילזול בתושבי אילת נמשך ● כרטיסי טיסה בודדים בלבד נמכרים על פי ההסכמים ב- 99 ש''ח, ביטולי הטיסות אינם פוסקים, הביטולים והעיכובים פוגעים בהגעת כוח אדם רפואי ואקדמאי לעיר, ואם תבחרו לטוס בישראייר תגלו כי זו כמעט וזנחה את האילתים ומוציאה במקרה הטוב שתי טיסות מאילת וחזרה ● השבוע שיגר ראש העירייה, אלי לנקרי, מכתב זועם לשרת התחבורה והבהיר: ''חברות התעופה מנתקות את אילת מהמרכז'' ● במכתבו דורש לנקרי מהשרה: ''מתן אישור מידי לחברות תעופה זרות לפעול בקו הפנים לאילת'' ● גורמים בעירייה מבהירים: ''ראש העירייה לא יכול להמשיך לשבת ולשלוח מכתבים'' ● ממשרד התחבורה הובהר: ''עקב ביטול הטיסות של חלק מהחברות הזרות בעקבות המצב הבטחוני, נאלצו חברות הטיסה הישראליות להסיט חלק מטיסותיהן המתוכננות לאילת, ליעדים שונים בחו''ל כדי לסייע להחזיר נוסעים ישראלים ארצה. עם חזרתן של חלק מהחברות הזרות, חזרו החברות הישראליות למתכונת הטיסות המתוכננות לעיר אילת”
למרות הסיכומים - חברות  התעופה מזניחות את אילת
מנתקות את תושבי אילת מהמרכז. חברות התעופה ● צילום :רותם נועם
תגיות:

מי שמיהר לחגוג את הבטחות שרת התחבורה, מירי רגב, לגבי מציאת הסדרים מול חברות התעופה ישראייר וארקיע בכל האמור לקו אילת- תל אביב, גילה שההבטחות, הסיקורים והתמונות המחוייכות, היו גם במקרה הזה לא יותר מספין של יחסי ציבור. ההבטחות שניתנו על הוזלת מחירי הטיסות לתושבי אילת התגלו כאורבא פרח, כשבמקרים רבים, דווקא הטיסות המזולות בוטלו ובמקרים אחרים נאלצו תושבי אילת לרכוש כרטיסים יקרים מ- 99 ש"ח בליווי שלל הסברים ותירוצים. גם ההבטחות כי חברות התעופה יעבו את כמות הטיסות שמגיעות לאילת ויוצאות ממנה בחזרה למרכז התגלו כהבטחות סרק כי שום דבר באמת לא השתנה בלו"ז הטיסות המדולל. אם תבחרו לטוס בחברת ישראייר, תגלו כי זו כמעט ושכחה את תושבי אילת ומוציאה במקרה הטוב שתי טיסות פנים ארציות ביום בלבד, אז מה הפלא שתושבים רבים נאלצים למצוא לעצמם דרך אחרת להגיע למרכז ולא באמצעות טיסות, ועדיין לא דיברנו על שערוריית ביטולי הטיסות שאינה פוסקת ולא זו בלבד שהביטולים גורמים לשינויים לא מתוכננים עבור הטסים, אלא שאלו פוגעים בסדר היום הציבורי כמו שתיארה השבוע מנהלת בית החולים יוספטל, ד"ר יפה אשור במכתב שצרף ראש העירייה אלי לנקרי בפנייתו הזועמת אל שרת התחבורה. במכתבה מתארת ד"ר אשור את הפגיעה המתמשכת בתושבי העיר שצריכים לקבל טיפול רפואי מחוץ לעיר וכן בזמינות הגעת רופאים וצוותים רפאיים לאילת. "עיכוב וביטול הטיסות גורם לירידה משמעותית כבר כעת במוטיבציה של הצוותים להגיע לאילת", ציינה ד"ר אשור והוסיפה שחלקם כבר הודיעו על הפסקת עבודתם בעיר. בנוסף על הרקע האמור, בוטלו ימי ניתוחים ועוד.

 

לא עומדים בהבטחות


במכתב זועם ששלח השבוע ראש העירייה אלי לנקרי לשרת התחבורה, מירי רגב, מבהיר ראש העירייה לשרה כי הסיכומים מול חברות התעופה עליהם הכריזה לא מתקיימים, ובפועל חברות התעופה ממשיכות לנתק את תושבי אילת מהמרכז על כל המשתמע מכך. "למרות הסיכומים החברות ממשיכות לעשות ככל העולה על רוחן", כותב ראש העירייה במכתבו לשרה. "מנתקות את העיר מהמרכז, פוגעות פגיעה קשה ובלתי מידתית בעיר ובתושבים שלה, בחולים הנזקקים לטיפולים, בנותני השירות המגיעים מהמרכז כמו רופאים, מרצים ובתיירות לעיר", כותב ראש העירייה והדגיש: "הגיעו מים עד נפש. המצב הפך בלתי נסבל וצריך לשים לו קץ ויפה שעה אחת קודם".
בהמשך למכתבו מציע ראש העירייה לשרה כי הפיתרון האמיתי לבעייה שאינה פוסקת חייב להיות הסדרה בהסכם כתוב מול חברות התעופה הישראליות "שבו תהייה התחייבות של שתי החברות להפעלת טיסות בתדירות קבועה וגבוהה בהרבה מזו שמתקיימת היום ובשעות קבועות הידועות מראש שלא ניתן יהיה לחרוג מהן וכל חריגה תחייב נקיטת סנקציות עליהן יוחלט". עוד מציע ראש העירייה לשרה רגב כפיתרון לבעייה: מתן אישור מידי לחברות תעופה זרות (חברה אחת או יותר) לפעול בקו טיסות הפנים באילת. "הדבר יאפשר תחרות בריאה וכן אפשרות שהחברות הזרות תפעלנה טיסות מרמון לחו"ל וכן החייאת שדה התעופה רמון הגווע", ציין ראש העירייה.

 

זועם על חברות התעופה. לנקרי

 

די לדיבורים


למרות הכעס שהעביר ראש העירייה השבוע במכתבו לשרת התחבורה, היו השבוע גורמים בעירייה שהזכירו כי עם כל הכבוד לכתיבת מכתבים "אקט בו חזק ראש העירייה", כהגדרתם. בפועל לא הועילו עד היום, המכתבים האלו שכותב ראש העירייה, בשום תחום. "יש גבול לכמה ראש העירייה יכול להמשיך לשבת על כסאו ולשלוח מכתבים למשרדי ההמשלה ולשרים בתקווה שבדרך הזו הבעיות יפטרו", ציינו הגורמים בעירייה שהבהירו כי הגיעה כבר מזמן עת למעשים. "מכתבים, פגישות מחוייכות והבטחות סרק לא יולידו לעיר אילת ולתושביה פיתרונות אמיתיים, כמו שקורה נכון להיום בפועל בכל תחומי החיים. ראש העיר חייב להבין שהגיעה עת למעשים", הם אומרים.

בחברת ארקיע שלחו השבוע את מכתב התייחסותם לטענות ראש עיריית אילת אל השרה מירי רגב. בין השאר נטען במכתב כי: "ארקיע פעלה ופועלת להרחיב את פעילותה בקו בחודשים אוגוסט עד אוקטובר 2024 כמשימה לאומית....". עוד הוזכר לשרה: "בשל החרפת המצב הבטחוני, צוותים זרים סרבו לנחות בישראל ובכך הותירו טיסות בסכנת ביטול. לפיכך נאלצה ארקיע לבצע התאמה כפולה בלוח הטיסות במטרה לענות בכוחות עצמה על המשימה הלאומית של החזרת ישראלים לארץ ובמקביל להמשיך לתת מענה לתושבי אילת ולמבקרים בעיר".
עוד צויין מארקיע: "ארקיע תגברה את הקו לאילת במטוסים גדולים כדי לצמצם את הפגיעה בסך המושבים המוצעים. יתרה מכך, בחודש אוגוסט הפעילה ארקיע יותר מושבים בקו לאילת בהשוואה לתוכנית הטיסות המקורית של חודש זה".
לסיום מבטיחה החברה: "עם חזרת מטוסים החכורים, נוכל לייצב את לוח הטיסות ולהגביר את כמות התדירויות לאילת".

בתגובה לטענות המועלות בכתבה נמסר השבוע ממשרד התחבורה: "משרד התחבורה באמצעות רשות התעופה האזרחית פועל בכמה מישורים כדי להבטיח שירות תעופתי יעיל וטוב לתושבי אילת. במסגרת זאת, בהנחיית שרת התחבורה, קיים מנכ"ל המשרד דיונים רבים עם חברות התעופה הישראליות כדי להבטיח מנגנון תעופתי מוזל ותדיר לתושבים. המנגנון לטיסות לאילת וממנה שנבחר, הינו מנגנון של תמיכה, במטרה להוסיף טיסות שמחירן יעמוד על 99 שקלים לתושבי אילת.
עקב ביטול הטיסות של חלק מהחברות הזרות בעקבות המצב הבטחוני, נאלצו חברות הטיסה הישראליות להסיט חלק מטיסותיהן המתוכננות לאילת, ליעדים שונים בחו"ל כדי לסייע להחזיר נוסעים ישראלים ארצה. כתוצאה מכך, היקף הטיסות לאילת ירד, אך עם חזרתן של חלק מהחברות הזרות, חזרו החברות הישראליות למתכונת הטיסות המתוכננות לעיר אילת.
יצויין כי פיתרון נוסף לתושבי אילת ובמטרה להגביר את התחרות בין חברו תהתעופה הישראליות, שיפור השירות והפחתת יוקר המחייה, בהובלת השרה רגב ולאחר 50 שנה שלא קמה חברת תעופה ישראלית חדשה, תחל לפעול חברת התעופה החדשה 'אייר חיפה' שקיבלה לפני מספר חודשים רישיון הפעלה משרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. הרישון מאפשר לחברה להפעיל טיסות מסחריות  מחיפה ליעדיםל קרובים באירופה ובאגן הים התיכון וכן לנמל התעופה רמון באילת.
משרד התחבורה בשיתוף רשות שדות התעופה, יצר מתווה שתכליתו לתגבר את כמות הטיסות לאילת. העיר אילת והקשר האווירי אליה חשובים למשרד התחבורה שפועל כאמור גם להביא לטיסות מחיפה לעיר אילת וגם לתגבר את הטיסות לאילת בשיח עם חברו תהתעופה הישראליות".

מחברת ישראייר נמסר: "מתחילת המלחמה לא הפסקנו לטוס לאילת. ישראייר מאפשרת לתושבי אילת וחבל אילות לטוס במחיר של 99 שקלים לכיוון כולל טרולי, לתושבי העוטף הצפון ומשפחות החטופים ישראייר מאפשרת לטוס ללא תשלום, כל זאת על פי המתווה שאושר על ידי הממשלה. הציעו לישראייר לעבור מטרמינל 3 לטרמינל 1 בתמורה לתוספת תדירויות, ישראייר לא העבירו טיסות כי ראינו שיהיה לנו קשה להתחייב על תוספת טיסות לאילת, ולכן להגיד שאנחנו לא עומדים בהסכם זה נואל". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת