למרות השביתה של מועצת התלמידים - התיכוניסטים באילת הגיעו לבתי הספר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 13/9/2024 02:01 ● ערב ערב 3189
למרות ההחלטה המפתיעה להשבית את הלימודים, הפעם על ידי מועצת התלמידים והנהגת ההורים הארצית - הרוב המוחלט של התיכוניסטים באילת הגיעו ביום שני ללימודים ● יו"ר פורום ההורים בעיר, רינת לייבוביץ: "יפה לראות שהתלמידים התגעגעו ללימודים, מצד שני, זה טוב לחזור ללימודים ולדעת שיש מי שסופר אותך" ● השבוע הבהירו חברי פורום ההורים באילת כי גם הם ניצבים מאחורי ההתרעה שמשמיעים חברי מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית - כי במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות עד ליום שני הקרוב, ינקטו ההורים בשיבושים קיצוניים ● "עיצומים הם לא שיגרת לימודים. לא נסכים לנרמל מצב שכזה בבתי הספר התיכוניים בישראל", מבהירה יו"ר הפורום באילת
למרות השביתה של מועצת התלמידים -  התיכוניסטים באילת הגיעו לבתי הספר
פורום ההורים באילת יגבה את החלטת הנהגת ההורים הארצית. רינת לייבוביץ
תגיות:

רגע לאחר שאירגון המורים החליט להפסיק לעת עתה את השבתת הלימודים והודעה על כך נמסרה לתלמידים רק לקראת חצות, החליטו חברי הנהגת ההורים הארצית יד ביד עם חברי מועצת התלמידים הארצית, שהפעם הם לא שותקים והכריזו לפנות בוקר על השבתה שלהם את מערכת החינוך. אולי בגלל השעה המאוחרת שההחלטה פורסמה ואולי בגלל שתלמידי אילת בבתי הספר התיכוניים כבר ממש התגעגעו לבית הספר, ביום שני בבוקר נרשם רוב מוחלט של תלמידי התיכוניים באילת שלא נענו להשבתה והגיעו לתיכונים.
במועצת התלמידים הארצית הסבירו את ההחלטה לשבתות בנימוק כי החזרת הלימודים על ידי אירגון המורים 'תחת עיצומים' לא נחשבת מבחינתם להחזרה אמיתית של הלימודים. רוני קמאי, יו"ר מועצת התלמידים הארצית הרימה את נס המרד יחד עם הנהגת המורים הארצית, ולמרות הגיבוי המלא שהעניקו לצד זה גם חברי פורום ההורים העירוני בראשותה של היו"ר רינת לייבוביץ, באילת כמו באילת נרשמו אחוזי הגעה גבוהים במיוחד לבתי הספר התיכוניים. כיכב בראש הרשימה בית הספר גולדווטר עם 94 אחוזי הגעה.

 

הנהגת ההורים: "אל תנסו אותנו”


יום אחד בלבד לאחר השבתת הלימודים על ידי חברי מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית, החליטו אלו וגם אלו להחזיר את הלימודים לסידרם. את החלטתם נימקו ההורים והתלמידים בכך שהם מבקשים לאפשר בזאת לצדדים- הממשלה ואירגון המוירם, להגיע להסכמות ולהפסקת השביתות והעיצומים. עוד בהחלטתם הבהירו ההורים והתלמידים בנחישות כי הם מאפשרים לצדדים להגיע לסיכומים עד ליום שני הקרוב ה - 16/9. בהמשך הבהירו אלו כי הממשלה ואירגון המורים לא יגיעו להסכמות "מועצת התלמידים והנהגת ההורים יחלו במהלך שיבושים קיצוניים בפעילות מערכת החינוך בתיכונים".

בשיחה עם יו"ר פורום ההורים באילת רינת לייבוביץ, החברה בהנהלת הנהגת ההורים הארצית (נבחרה במקום ה- 10 מתוך 32 חברי הנהלה), הבהירה רינת כי: "מצד אחד יפה לראות שהתלמידים באילת התגעגעו לבית הספר והגיעו למרות ההשבתה ללימודים, מצד שני", הדגישה לייבוביץ, "טוב לחזור ללימודים ולדעת שיש מי שסופר אותך".

לשאלה מה קרה שפתאום הנהגת ההורים החליטה גם היא שלא לשתוק עוד, הבהירה רינת כי לאורך השנה כולה נלחמה הנהגת ההורים בהחלטות אירגון המורים הן בפנייה לבית הדין לעבודה והן בפניות לבג"צ, "אבל מרגע שהבנו שהדברים האלו לא ממש עובדים, החלטנו הפעם להוריד את הכפפות ולהסביר לשני הצדדים שאנחנו לא מכתוונים עוד לשתוק. במילים אחרות שלא ינסו אותנו וזה לא בקטע של איום. לא יתכן שהממשלה ואירגון המורים עושים מלחמות על הגב של הילדים. יש לילדים האלו נשמה וכל המאמבקים האלו גמרו אותם. יש ילדים שטיול שנתי מטעם בית הספר הוא הדרך היחידה שלהם לצאת מהעיר. יש ילדים שטיול שנתי עבורם הוא האירוע החברתי לו הם מחכים שנה שלמה. נדמה כי מישהו שוכח שזה אותו דור שחווה במשך שנתיים את הקורונה. דור שלא היו לו לימודים רגילים. דור שחווה את המלחמה ומה לא? דור של לחצים, חרדות ופחדים ולמרו תכל אלו אף אחד לא חושב עליהם ולא רואה אותם. עד מתי?", זועמת רינת שבהיותה חברת הנהלת הנהגת ההורים הארצית היתה שותפה להחלטות הקשות שהתקבלו". השבוע מבטיחה רינת כי באם הצדדים לא יגיעו להסכמים ביניהם, גם העיר אילת תהייה חלק מתגובת ההורים והתלמידים.

ובאיזה צעדים קיצוניים תנקטו? אני מבקשת לדעת ורינת מעדיפה לשמור את הקלפים קרוב לבטן ורק מבהירה: "אנחנו לא סתם מאיימים. אנחנו גם נקיים ויש לנןו כבר תוכניות ברורות להמשך. אנחנו מקווים שהממשלה והן אירגון המורים יבינו שאי אפשר עוד לנרמל את המצב הזה ולהמשיך ככה. זו לא שיגרת לימודים והמצב הזה לא יהיה עוד מקובל עלינו", היא מבהירה.

נכון לעכשיו מומלץ להורים לעקוב בתקשורת אחר התקדמות המו"מ בין הממשלה לבין אירגון המורים. יום שני כאמור הוא מועד הדד ליין שנתנו ההורים למציאת הפתרונות למחלוקות.■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש