טום חזר הביתה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 31/8/2023 16:39 ● ערב ערב 3135
במשך 17 שנים מאז נפילתו של טום דקל ז''ל, בן אילת, היתה רשומה קבוצת הנוער של הפועל אילת אותה אימן במשך כל השנים יוסי מלול, תחת השם הפועל טום אילת ● בדרך הזו בחר מלול, מי שאימן את טום בכדורסל מאז היה ילד בכתה ב', להנציח את זכרו הכי קרוב אליו ● אלא שבשנים האחרונות נעלמה ההנצחה יחד עם עזיבתו של מלול את אגודת הפועל בכדורסל ● השבוע, שלוש שנים לאחר שנפתחה אגודת מכבי אילת, חזר השם טום דקל לאיגוד הכדורסל, גם הפעם כמו שהבטיח מלול- הכי קרוב אליו ● קבוצת ילדים ב' של מכבי אילת תישא איתה את השם עד שתגיע לגיל הנוער ● אביבה דקל אמו של טום ז''ל, ברכה על היוזמה בהתרגשות רבה: ''הלב מתרחב ונותן קצת רוגע בידיעה שאנו עדיין מצליחים להנציח את טום, בני היקר, בדרך שהוא הכי אהב - הכדורסל”
טום חזר הביתה
אביבה דקל אמו של טום בטורניר הכדורסל על שם טום דקל ב-2012 ● אהב כדורסל יותר מכל. טום דקל ז''ל

"כשטום היה בכתה ב' לקחתי אותו לאימון הכדורסל הראשון שלו", נזכרת השבוע בהתרגשות אביבה דקל, אמו של טום ז"ל, בן אילת שנפל בשנת 2004 בקרב בטול כרם כשהיה בן 20. "פגשנו שם את יוסי מלול שאימן את הילדים. הנחתי את כף היד הקטנה של טום בידו של יוסי הגבוה ואמרתי לו- אתה רואה את הילד הזה? אתה דואג לו. וככה זה היה לאורך כל השנים בהן טום היה חלק בלתי נפרד מאגודת הכדורסל בעיר. ולמעשה, לא היה משהו שטום אהב יותר מאשר את הכדורסל. יוסי שאימן אותו עמד בהבטחתו ותמיד דאג לו", אומרת אביבה ומספרת: "כשטום נפל יוסי הבטיח שלא יעזוב. ועמד גם בהבטחתו הזו. במשך 17 שנים נקראה קבוצת הנוער של אילת בכדורסל, אותה אימן במשך כל השנים יוסי מלול על שמו של טום שלנו- הפועל טום אילת". כחלק מהנצחתו הבלתי מתפשרת של טום דקל ז"ל באגודת הכדורסל התקיימו לאורך השנים טורנירים יוקרתיים בה לקחה חלק בין השאר קבוצת הנוער של אילת הקרויה על שמו, במשחקי ידידות מול קבוצות אחרות וגם מול קבוצות ייצוגיות של צה"ל.
אלא שלפני כשלוש שנים ההנצחה הזו נעצרה. יוסי מלול הועזב מאגודת הפועל אילת והנצחתו של טום ז"ל נעלמה, משום מה, יחד איתו.

ככה היה עד שהשבוע טום חזר הביתה. זו הייתה פגישה כמעט מקרית של יוסי ושל אביבה במשרדי אגף הספורט של עיריית אילת במהלכה ביקשה אביבה, האם להתעדכן בפרטים לקראת המירוץ לזכרו של טום שאמור להתקיים בעוד כחודש וחצי כמיטב המסורת במסגרת אירועי הספורטיאדה בעיר. רגע אחר כך כבר הבטיח לה מלול כי זכרו של טום חייב לחזור לאגודת הכדורסל. אם לא של הפועל אילת- הפעם של מכבי אילת, אגודת הכדורסל שנפתחה בעיר ופותחת בימים אלו את עונתה השלישית. כמי שמאמן באגודה, הבטיח מלול לאביבה, ממש כמו בעבר שהוא ימשיך וידאג להנציח את זכרו של בנה. השבוע כבר חזר השם טום להופיע על לוח שמות הקבוצות הרשומות הבאיגוד הכדורסל. מי שתישא את זכרו של טום תהיה קבוצת ילדים ב' במכבי אילת שתישא את השם איתה עד שתגיע לגיל נוער, אז ימשיך זכרו של טום וילווה את קבוצות הנוער. "כמובן שכל חברי ההנהלה באגודה קיבלו את הרעיון באהבה רבה", מספר מלול בהתרגשות ומספר כי גילה כי יו"ר האגודה שירן יצחק הייתה חברה קרובה של טום בצעירותו. "אנחנו גאים ומודים על הזכות שניתנה לנו להנציח את שמו של טום איתנו", אומר השבוע מלול ומבטיח כי בראש השנה הקרוב יתקיים באולם הפעילות של מכבי אילת – אולם בית הספר עציון גבר, טקס בו יוסר הלוט מתמונת ענק של טום ז"ל שתיתלה על הקיר. "יותר מאשמח אם גם באגודת הפועל אילת ימצאו לנכון להחזיר את הנצחתו של טום. אין שום פסול שקבוצה נוספת ואפילו יותר יקראו על שמו של טום וישאו את זכרו. המרוויחה העיקרית תהייה משפחתו של טום שתזכה שוב להנציח את הילד במקום שאהב יותר מכל- הכדורסל. הנצחה היא לגמרי לא המקום למלחמות של אגו וכבוד", אמר מלול.

אביבה דקל, אמו של טום התרגשה השבוע מאוד מהמחווה והבהירה: "טום חזר הביתה. להיות מונצח במקום שאהב יותר מכל- הכדורסל". היא הודתה לכל חברי הנהלת מכבי ואמרה:"הלב מתרחב ונותן קצת רוגע בידיעה שאנו עדיין מצליחים להנציח את טום בני היקר בדרך שהוא אהב כל כך- הכדורסל". ליוסי מלול אמרה אביבה: "ביום בו אחזת בידו של טום כשהיה בכתה ב' וליווית אותו עד בגרותו, נתת ערך מוסף לחייו באופן הכי אישי ומקצועי. טום הפך מזוהה עם ענף ספורט זה במשך שנים רבות גם בנבחרת ועד גיוסו לצה"ל. אנ ימאחלת לכל ילד באילת להגיע ולהתחבר לענף הכדורסל ובכך לקבל כלי חשוב לחיים. תודה. ריגשתם אותנו מאוד, מאוד, מאוד".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש