מותק - מדור החברה של אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 26/6/2024 15:42 ● ערב ערב 3178
מותק - מדור החברה של אילת
תגיות:

כמה כיף ומרגש
חג של שמחה בבית הספר בגין אילת, התרגשות, התחדשות והמשכיות... ולכן בחרה כיתה י"א 4 לציין את חג השבועות בהרמת כוסית חגיגית לכבוד התינוקות החדשים שנולדו השנה לצוות ולמשפחת ביה"ס בגין ... גם מורים שנולדו להם נכדים השנה זכו לחגוג במעמד זה... לא פחות מ-19 מורים ואנשי מנהלה הפכו להורים או סבים בשנה האחרונה. שירבו ויהיו בשמחה ובריאות תמיד, אמן ובמיוחד בשנה כזאת, השמחות שלהם היו חלק מהשמחה המשותפת של כולנו כקהילה.
לזכרה
טקס מרגש ומכובד מאד, בהשתתפות בני משפחה, ילדיה ונכדיה של שרה גרנות ז”ל, התקיים לאחרונה להנצחתה. בטקס השתתפו גננות, סייעות וותיקי העיר, מוקירי זכרה. נשאו דברים לזכרה ובשבחה - סגנית ראש העירייה, המפקחות אסתי רון, גילה נחמני ויוכי בוימגולד ונציגת הגננות אסתי קורנפלד. שרה ז”ל עבדה בחינוך במשך 40 שנה, והיא זכורה לכולם כמחנכת מקצועית וכמדריכה פדגוגית בכל רמ"ח איבריה, אהובה ונערצת על כל מי שהכיר אותה.ד”ר דרורי גניאל כתב דברים בשבחה, וחיה עירון נשאה דברים כאמא בשם ילדיה. אמיר חיים, שהתחנך בגן של שרה, ניגן ושר  במהלך כל הערב וריגש את כולם. בני המשפחה, שחלקם גרים באילת, תרמו למרכז הגיל הרך שולחן וספסלים הנושאים את שמה ושהונחו מתחת לשלט ההנצחה בכניסה למרכז לגיל הרך,  שייקרא על שמה. נזכור אותה לעד. יהי זכרה ברוך. 
צילם: פרנסיסקו דסטסיו 
לרגל יום האוקיינוס הבינלאומי התקיים מפגש פסגה בין בכירי הים והמים בישראל
אפרת לב, מנכ”לית חברת האושן טק סיקורה, נחתה באילת בימים האחרונים כדי להציג מקרוב
במתקן ההתפלה של מקורות, את הטכנולוגיה הייחודית של החברה לשימוש בגידול אצות כפילטר ביולוגי לספיחת חנקות ממי רכז המוזרמים לים ממפעלים ומתעשיות.
המפגש, בו נכחו גם נועם מוזס, מנהל תחום חקלאות ימית במשרד החקלאות, יו”ר מקורות איציק אהרונוביץ' וחזי ליפשיץ, מנהל רשות המים, נועד להדגיש את חשיבות פיתוח פתרונות בני קיימא להגנה על הסביבה הימית. 
בכל שנה מוזרמים לים התיכון ולים סוף מאות טונות של חנקות, המחייבים עמידה קפדנית בתנאי היתרי ההזרמה לים הנקבעים על ידי המשרד להגנת הסביבה. הטכנולוגיה המוגנת בפטנט של סיקורה מאפשרת ספיחת חנקות ממי רכז בקרב תעשיות מזהמות בעלות היתרי הזרמה לים, ובכך מפחיתה סיקורה את העומס הכימי המוזרם אל הים כדי לאפשר למערכות ימיות להשתקם אל עצמן. האצה, כחומר גלם בראשיתי עתיר יתרונות, היא האחראית העיקרית בביולוגיה הימית לחמצון וניקוי של בין 60%-80% ממי הים. האצה סופחת חומרים מזהמים כמו חנקות, מתכות כבדות וזרחן ומאפשרת לנקות את המים ולהחזירם לים ללא פגיעה בסביבה הימית.
אפרת לב, מנכ"לית סיקורה, ציינה, כי "השימוש באצות כפילטר טבעי וביולוגי לניקוי מזהמים הוא פריצת דרך משמעותית בשמירה על איכות הסביבה הימית. הטכנולוגיה החדשה שלנו מאפשרת להתמודד עם אתגרים סביבתיים מורכבים ולספק פתרון חדשני, מעגלי ואקולוגי לתעשיות המזהמות את הים". הביקור באילת הדגיש את הצורך בשיתופי פעולה בין חברות טכנולוגיה, מוסדות אקדמיים ורשויות.
הכירו את בוגרי תכנית מיל"ה החדשים - תלמידי כיתות ח' בחטיבת הביניים ע"ש רבין
בטקס חגיגי ומרגש שנערך במעמד מפקד משטרת מרחב אילת ומנהלת בית הספר ע"ש רבין, הוענקו תשורות ותעודות סיום ל-15 נערות ונערים, תלמידי שכבה ח' בחטיבת הביניים ע"ש רבין, שהשתתפו לאורך כל שנת הלימודים בתוכנית מיל"ה של משטרת ישראל וסיימו אותה בהצלחה. תכנית מיל”ה – מובילים יחד למען הנוער – היא תכנית ייחודית של משטרת ישראל למען הנוער, במסגרתה משתתפים בני הנוער בהרצאות תוכן מעולם המשטרה, בתכנים חינוכיים וערכיים, תכני מצוינות ומנהיגות ופעילות תרומה לקהילה. במהלך הפרויקט שהתמשך לאורכה של כל שנת הלימודים ובהובלת השוטרים הקהילתיים רס”ב יאיר כהן ורס"ב רועי רייך – השתתפו תלמידי שכבה ח' בתיכון ע”ש רבין באילת, בהרצאות בתחומים שונים שהועברו ע”י בעלי תפקידים במשטרה, לקחו חלק בפעילות למען הקהילה, נחשפו למערכת האכיפה והמשפט ולמדו מקרוב על חשיבותן של מערכות אלה ביצירת משמעת וסדר בחיי היום יום בקהילה ובחברה. במעמד החגיגי והמרגש שהתקיים באודיטוריום מתנ"ס שחמון, לקחו חלק סגל הפיקוד ושוטרים ממשטרת אילת, מנהלת תיכון רבין, הגב' בטי מנולה, מנהל חטה"ב רבין, ארמון קמקר ורכזת שכבה ח', אורי סרוסי.
צילום: דוברות המשטרה
מצטיינים
לאחרונה, התקיים טקס מצטייני מפקד אוגדה 80 לכבוד יום העצמאות בסימן מצוינות, אחריות ויוזמה בזמן מלחמת 'חרבות ברזל'. מבין כלל המצטיינים נבחר סרן (במיל') מארק בזנוב מאילת. מארק משרת כסגן מפקד פלוגת 'אילות' השייכת לגדוד ההגמ"ר (הגנה מרחבית) בחטיבת יואב, וחייליה אמונים על שמירת בטחון תושבי חבל אילות. כוחות ההגמ"ר היוו כח מענה ראשוני לאסון ה-7 באוקטובר בעוטף עזה כנגד מחבלי החמאס, וכך גם חיילי חטיבת יואב אשר הוקפצו לעמדותיהם ומגנים על אזור חבל אילות מפני איומים אפשריים. מאז האסון, גדוד ההגמ"ר התאמן, התחזק, התעצם, וכח האדם גדל פי 2 עקב התנדבות תושבי חבל אילות לשירות מילואים משמעותי בהגנת הבית.
בתמונה: תא"ל איתמר בן חיים, מפקד אוגדה 80, אל"מ איתמר דשל, מפקד חטיבת יואב.
צילום : רועי אסרף.
יום פתוח בקמפוס אילת
לקראת שנת הלימודים תשפ"ה, התקיים לאחרונה יום פתוח באוניברסיטת בןגוריון באילת, אליו הגיעו מועמדים רבים מכל רחבי הארץ. המועמדים הגיעו בטיסות הלוך ושוב שהעניקה האוניברסיטה למועמדים והסעה שיצאה מבאר שבע. מועמדים רבים הגיעו גם באופן עצמאי על מנת לקחת חלק ביום הפתוח.
המשתתפים ביום הפתוח לקחו חלק במפגשים עם המחלקות השונות והכירו את המרצים והסטודנטים, השתתפו בסדנת יצירה עם המחלקה לאומנות, נהנו מארוחת שף וממופע סטנדאפ. לסיום - סיירו בקמפוס ובמעונות הסטודנטים.
צילום: רון בן נעים
מועדון רוטרי אילת חוגג 60 שנים להיווסדו
לאחרונה, מועדון רוטרי אילת בראשות נשיאו יורם שילה חגג אירוע מרגש, ששים שנה לייסוד המועדון. המוזמנים היו: נגיד רוטרי ישראל בשיר נוסיר ומזכיר האזור יונה מזור. ראש עיריית אילת אלי לנקרי, הרב הראשי הספרדי של אילת משה הדאיה שהיה חבר המועדון בעבר ועוד מכובדים. הנשיא יורם שילה הזמין את כל נשיאי המועדון לדורותיהם. את האירוע הנחתה במקצועיות חברת המועדון - אורן דולב (דור 3 לרוטרי) שהציגה מצגת מושקעת על ההיסטוריה של המועדון. התלמידה המוכשרת, זוכת המקום הראשון בתחרות רוטרי הנאום הצעיר, נאמה את נאומה בראשית המפגש. על החלק האמנותי היו אחראים שני זמרים מקצועיים וכן להקת ריקוד של בני נוער מהעיר.
הנשיא יורם שילה נשא דברים מרגשים.
הנגיד בשיר נוסיר ברך את המועדון על פועלו והעניק לו תמיכה נדיבה ךפעילותו הקהילתית. ראש העירייה אלי לנקרי נשא דברים והעלה על נס את פעילותם הברוכה של חברי המועדון בתמיכתם הרבה בתושבי העיר והשנה - גם במפונים הרבים שמתארחים במלונות העיר.
היה זה אירוע מרגש ומושקע . מודים לנשיא יורם שילה ורעייתו נורית, למזכירת המועדון הנמרצת שולמית קידר ולכל חברי המועדון.
כנס אילת ה-6 לעסקים 2024
כנס אילת לעסקים ה -6 נערך במלון הרודס ביוזמה של מרכז הזדמנויות ועיריית אילת. בין האורחים: השף אסף גרניט, אדווה דדון ודביר בנדק . איילת יוסף הצלמת (’איילת קריאייטיב’) הביאה לנו טעימה מהכנס.
צילום: איילת יוסף

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש