נסללת הדרך לכניסת צמד לקואליציה

מאת: רותם נועם ● 27/6/2024 12:58 ● ערב ערב 3178
נאמן להבטחתו כי יפעל להרחבת הקואליציה, ייפגש היום ראש העיר אלי לנקרי עם שמואל פילוס ראש סיעת צמד, על מנת לבחון אפשרות לכניסת הסיעה לקואליציה ● על המדוכה: שלושה תיקים שייקבעו אם כן או לא
נסללת הדרך לכניסת צמד לקואליציה
אורי שיש, חיים עמר (שפרש) ושמואל פילוס. סיעת צמד

   שמואל פילוס יו"ר סיעת צמד, לה 3 מנדטים, ייפגש היום עם ראש העירייה אלי לנקרי, במטרה לנסות ולקדם את השיח הפתוח המתקיים ביניהם מאז הבחירות. אף שלנקרי נהנה משקט של ממש בגזרת האופוזיציה, הרי שכבר מזמן אין לדבר על גוש צמד צעירי אילת, שהתפרק עוד בטרם יבש עליו הדבק, ובעוד שהצעירים על שני המנדטים שלהם, הם בבחינת פרסונה נון גרטה בעירייה, הרי שהשאיפה לצרף את צמד, שהנה הסיעה הגדולה במועצה, היא עניין עקרוני ואף חשוב מבחינתו של לנקרי.

   ראשית, נאמר כי האווירה חיובית וכי בצמד ממתינים לראות עם איזו הצעה יגיע היום לנקרי לשולחן. אז מה צריך לקרות על מנת שהמו"מ יישא פרי? שלושה דברים, או יותר נכון, בשלושה תיקים עסקינן: ועדת התחבורה (שהיא בכלל וועדת רשות), תיק האירועים ותיק הדת.

   נתחיל מהקל אל הכבד. בתיק התחבורה מחזיקה סוזי שרם כהן, שכבר אישרה ל'ערב ערב' אתמול כי היה ותתבקש לוותר על תיק זה לטובת כניסתה של צמד לקואליציה היא תסכים. שרם כהן מחזיקה כרגע גם בתיק איכות הסביבה ובוועדה למעמד האישה.

   תיק האירועים מוחזק כרגע בידיו של אלי לנקרי ועל כן יקל עליו להביאו כחלק מהטנא שיציע לצמד. נותר אם כן תיק הדת, שהוא למעשה לב העניין כולו, לפחות מבחינת צמד, אף אם לא יודו בכך בפה מלא. כאן חיונית הסכמתו של סגן ראש העיר בשכר, יניב חנו (ש"ס), שאינו שש לקבל את התיק שעוסק לא אחת במוסדות החינוך שמנהל אחיו הרב יואב חנו, ומכאן גם שאינו צפוי להתנגד להעברת התיק לידי צמד. חנו הסכים לומר ל'ערב ערב' כי הוא מברך על כל הרחבה של הקואליציה הקיימת וכניסתם של עוד גורמים שידעו לטפל בוועדות ובתחומים לטובת העיר". בכך הוא משגר ללנקרי אור ירוק להתקדם במו"מ מול פילוס.

   מה שמשאיר רק לקבל הנהון של הסכמה מממלא מקום ראש העיר סטס דינקין, שמעורב כיום גם בתיק הדת ואפשר לברך על המוגמר, כך לפחות על פי ההערכות בשטח. עם זאת, חשוב לציין כי בצמד מכחישים לגמרי כי אלו התיקים ואלו הנושאים ומדגישים כי טרם קיבלו כל הצעה מלנקרי, שמצדו, יכול להביא עמו עוד שלל הצעות, אחת מהן היא מינוי דירקטור בחכ"א, תפקיד שממתין לאיוש.

   כזכור, החליף אביאל רביבו את חיים עמר שפרש מהסיעה וממשיך בתפקידו כיו"ר המועצה הדתית באילת לצדם של אורי שיש ושמואל פילוס.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת