שומרים על מפרץ אילת מכל משמר

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/7/2024 08:04 ● ערב ערב 3180
המאבק לשמירה על מפרץ אילת נמשך והפעם עם התנגדות נחרצת של ראש העירייה - אלי לנקרי להצעת מחליטים, שעניינה ביטול מדיניות המשרד להגנת הסביבה הקובעת אפס תוספת סיכון למפרץ אילת. על רקע האמור פנה ראש העירייה למזכיר הממשלה, בדרישה להסיר את הנושא מסדר היום תוך שהוא מבהיר, כי מדובר בהצעת החלטה מסוכנת ורעה המבוססת על טענות ציניות וחסרות בסיס ומאיימת על יציבותה הכלכלית של אילת ועל ביטחונם ובריאותם של התושבים והנופשים.
שומרים על מפרץ אילת מכל משמר
תגיות:

במכתב דחוף ששיגר ראש העירייה למזכיר הממשלה – עו"ד יוסי פוקס עם העתקים לראש הממשלה, לשרים ולמנכ"לי המשרדים ציין ראש העירייה, כי "המטרה לא רק לאשר הרחבת שינוע הנפט דרך המפרץ במסגרת הסכם Red-Med, אלא ככל הנראה גם במטרה לאשר, כלאחר יד וללא בדיקה ראויה ומעמיקה כנדרש, פעילות מסוכנת נוספת של קליטת תזקיקים, לרבות דס"ל וסולר". ראש העירייה הדגיש את חשיבות מפרץ אילת המהווה אבן יסוד כלכלית עליה נשענת העיר אילת, כאשר כ-90% מהמשרות בעיר אילת קשורות ישירות או בעקיפין לענף התיירות, הנשען בעיקר על המפרץ. מכאן החשיבות שמייחסת העירייה לשמירה על המפרץ והחופים מפני פגיעה סביבתית בלתי הפיכה בדמות דליפת נפט, אשר ההסתברות להתרחשותה תלך ותעלה ככל שתגדל כמות מכליות הנפט הפוקדת את נמל קצא"א. "עיריית אילת בראשותי לא תאפשר כל פעילות המסכנת את מפרץ אילת המהווה את אבן היסוד הכלכלית עליה נשענת העיר שלנו ולא תיתן יד לחשיפה של תושבי העיר והנופשים בה, למפגעים בריאותיים, כלכליים וביטחוניים" אמר ראש העירייה וציין, כי הצעת המחליטים מתעלמת לחלוטין מהסיכון של דליפת נפט בנסיבות ביטחוניות, שכלל לא נאמד או נבחן!

בדבריו התייחס ראש העירייה גם למצב הביטחוני וציין, כי תרחיש הסיכון לאירוע דליפה כפועל יוצא מפעילות עוינת של מדינות או ארגוני טרור הוא תרחיש בעל הסתברות מימוש גבוהה כבר כיום, עוד בטרם תורחב פעילות השינוע של קצא"א במפרץ. "לא ברור כלל, מדוע דווקא בתקופה, שבה נתיב השיט ממילא סגור כך שאין דחיפות מכל סוג שהוא, ובה חשופה העיר אילת לשיגורים בלתי פוסקים משטחי מדינות אויב, אצה לממשלה הדרך לאשר הרחבת פעילות שינוע נפט ודלקים דרך מפרץ אילת, באופן שייצר סיכונים אדירים נוספים לעיר. מדובר בחוסר אחריות משווע! איננו יכולים אלא להביע זעזוע מנכונות של גורמי ממשלה לסכן כך את מפרץ אילת ואת העיר אילת" אמר ראש העירייה והוסיף: "העיר אילת סבלה מהזנחה מתמשכת לאורך עשרות שנים. בין היתר הוזנחו שירותי הבריאות והרפואה של העיר, שעדיין אינם מספקים מענים בסיסיים לאורחיה ותייריה. על אחת כמה וכמה שהעיר אינה ערוכה להתמודדות חלילה עם אסון שיביא לפגיעה בריאותית קשה בתושביה ואורחיה. כבר חווינו בשנים האחרונות מטרדי ריח רבים שפגעו בבריאות התושבים, והדבר אף בולט בתקופת מלחמת "חרבות ברזל".

כאמור התריע ראש העירייה בפני הממשלה על הסכנה החמורה הנובעת למפרץ אילת ולעיר אילת מהרחבת פעילות שינוע נפט או דלקים דרך נמל קצא"א, שבניגוד למוצג בהצעת המחליטים, אין בצדה כל תועלת לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל, גם לא עקיפה. "ודאי שלא ניתן להרחיב את הפעילות ללא סקר סיכונים מלא, ולא ניתן לעקוף את הצורך בסקר סיכונים מלא בסקירה של צוות בין-משרדי נטול מומחיות, שכלל לא הביא בחשבון את הסיכונים הביטחוניים!" אמר ראש העירייה וסיכם את דבריו בכך, שהצעת המחליטים המוצעת היא מסוכנת וחסרת אחריות, וביקש שלא לאשרה!


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש