שינוי מדיניות: החופים הדקל ומוש לא ייסגרו עוד בשעה שש

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/7/2024 08:20 ● ערב ערב 3180
למעלה משנתיים אחרי שעברו החופים הדקל ומוש מחברת נמלי ישראל לידי עיריית אילת, קיבלה לאחרונה, היועצת המשפטית לעירייה את עתירת עמותת סוף הים, בראשותו של גל אשכנזי שטיינבאום, לפיה על חופי הרחצה הציבוריים להישאר פתוחים וללא כל הגבלה לאורך כל שעות היום, כולל שעות הלילה ● בסיועו של סגן ראש העירייה, יניב חנו, שנכנס לעובי הקורה ולמד את החוק, הוחלט כי החל מהחודש יישארו החופים פתוחים עד השעה 22:00 ● בכך הושגה פשרה בין מפעילי החופים לחברי עמותת סוף הים, שרשמו הישג לטובת הציבור
שינוי מדיניות: החופים הדקל ומוש לא ייסגרו עוד בשעה שש
לא עוד הגבלת שעות כניסה וסגירת שערים - חוף הדקל באילת

   אם עד לאחרונה היו החופים הדקל ומוש פתוחים לקהל הרחב עד השעה 18:00 בערב בלבד, הרי שכבר מתחילת החודש (יולי) החלו החופים להישאר פתוחים לכל דורש עד השעה 22:00. אמנם זה לא אומר שבמקום תמצאו את הבר פתוח או שירותי הסעדה, אבל בהתאם לחוק החופים הציבוריים, שערי החופים כן יישארו פתוחים לפחות עד השעה 22:00. את ההחלטה בעניין קיבלה לאחרונה היועצת המשפטית לעירייה לאחר שהוצגו בפניה נתונים ברורים על ידי חברי עמותת סוף הים האילתית בראשותו של גל אשכנזי שטיינבאום, שנעזר לצורך קידום הנושא בסגן ראש העירייה יניב חנו. "ההחלטה התקבלה לאחר הסברים משכנעים ובדיקת חוק החופים אצל היועצת המשפטית של העירייה", הסביר השבוע שטנבאום. "אנו גאים כי לאחר 27 שנים בהם היו החופים סגורים בשעות הלילה, החל מהשבוע זה כבר השתנה".

 

החופים הועברו לעירייה, החוק לא השתנה


   לפני כשנתיים וחצי, על פי סיכום בין עיריית אילת לחברת נמלי ישראל (חנ"י), העבירה חנ"י לעירייה שלושה חופים שהיו קודם לכן בבעלותה - חוף חברת חשמל, חוף הדקל וחוף מוש - כל זאת במסגרת ההסכם בין שני הצדדים להשבת שטחים לעירייה לטובת פיתוח העיר אילת בהיקף של 235 דונם. כאמור, במסגרת ההסכם הוחזרו לידי העירייה כבר לפני כשנתיים וחצי שלושת החופים המדוברים המשתרעים על שטח של כ- 570 מ'ר. בפועל אמורים החופים האלו לצאת למכרזים פתוחים חדשים ואולם מאחר ולטענת גורמים בעירייה,שאמורה להוציא לפועל את המכרזים, עדיין קיימים על החופים חריגות אותם יש להסדיר לפני הוצאת החופים למכרז, הנושא מתעכב.

 

״את מה שהציבור ברובו כלל לא ידע, אנחנו קידמנו״. גל אשכנזי שטיינבאום


   כך או כך, בעמותת סוף הים בראשותו של גל א. שטיינבאום הבינו זה מכבר כי עם כל הכבוד להחזרת החופים לידי עיריית אילת ולמרות שטרם הוצאו המכרזים החדשים, מרגע העברת החופים לעירייה הם הפכו לחופים ציבוריים לכל דבר. במילים אחרות, לא עוד גדרות שתוחמות את הכניסה לחופים ולא עוד הגבלת שעות הכניסה וסגירת שערים כפי שקרה בימים בהם היו החופים שייכים לחנ"י. אמרו, למדו וגם עשו. לאחר שהבינו כי הצדק איתם, החליטו נציגי העמותה לפעול לטובת הציבור באילת ולהאריך את שעות הכניסה לחופים בשעות הלילה כנדרש בחוק. מי שגויס לטובת המטרה היה סגן ראש העירייה החדש, יניב חנו, שלמד גם הוא את החומר ואת החוק ופעל יחד עם נציגי העמותה מול היועצת המשפטית לעירייה להבנת הנושא וקידומו. "זה צריך להיות ברור", אומר השבוע שטיינבאום, "מרגע שיש חוק ברור בנושא חופים ציבוריים, אין סיבה שהחופים המדוברים שהפכו לציבוריים כבר לפני שנתיים לא יפעלו בכפוף לחוק הברור שאוסר בפועל את סגירתו 24/7 ואף מונע את תיחומו בגדרות, שערים ומנעולים. את מה שהציבור ברובו כלל לא ידע, אנחנו קידמנו".
   בבדיקת הנושא מול מפעילי החופים הנוכחיים, עלתה הסוגייה כי לא ניתן יהיה להשאיר את החופים פתוחים 24/7 בשל הציודים הרבים והיקרים הממוקמים על החוף. "אז הבנו את הסוגייה ומאחר ולא באנו לעשות רע לאף אחד, הסכמנו לפשרה שאומרת כי החל מהראשון לחודש הנוכחי יוארכו שעות פעילות החופים הדקל ומוש מהשעה 18:00 עד לשעה 22:00 אך לאחר הוצאת החופים למכרז ובחירת המפעילים החדשים, יפעלו החופים בכפוף לחוק הקובע מפורשות שלא ניתן יהיה עוד לסגור את החופים 24/7 ולא ניתן יהיה עוד לתחום אותו בגדרות", אומר שטיינבאום שברך השבוע על הצעד. "אמנם מפעילי החופים לא יהיו מחוייבים להשאיר את הבר פתוח או לתת שירות במקום ועדיין התושבים והאורחים בעיר שאוהבים שחייה לילית או סתם רוצים לשבת בלילה על החוף לא יהיו מוגבלים עוד בחופים ולא יתקלו בשערים סגורים, לפחות עד השעה 22:00". שטיינבאום הודה לסגן ראש העיריה חנו על האוזן הקשבת ועל הפעולה המהירה והיסודית מצידו שהביאו לכך שתוך זמן קצר יחסית התקבלה בקשתם והוצאה לפועל. "אנו מודים לכל התושבים שהיו מעורבים במאבק הזה ולכל האנשים שעמדו מאחורינו ומקווים להמשיך לקדם את טובת הציבור ושיפור איכות החיים בעיר שלנו".

   סגן ראש העירייה יניב חנו ברך גם הוא על המוגמר ואמר: "כל עוד החופים היו שייכים לחנ"י החוק לא פעל עליהם והשינוי התקיים עם מעבר החופים לידי עיריית אילת. הייתה לנו כאן סוגיה של חוק ברור מצד אחד, אבל גם הבנה של המגבלה והקשיים הקיימים על בעלי העסקים שיש להם ציודים יקרי ערך על החוף ולא יכולים שיהיה פתוח לאורך כל שעות הלילה. אני שמח שלאחר פעילות גישור והידברות הצלחנו להגיע לעמק השווה בו שני הצדדים הבינו זה את זה ויצאו מרוצים. כפשרה, נכון להיום, החופים יישארו פתוחים עד השעה 22:00 - מצב שישתנה לאחר זכיית המפעילים החדשים במכרזי החופים. הדרך שלי היא תמיד למצוא את הפשרה בדרך של הידברות ואני שמח שזה הצליח גם הפעם". לשאלה מתי ייצאו המכרזים החדש אמר חנו: "מתקיימת פעילות להסדרת החריגות על החופים. כל עוד יש חריגות לא ניתן להוציא את החופים למכרז. אני מאמין כי הנושא יתקדם כבר בקרוב". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת