נחשפת שיטת הפעולה של מבריחי הנשק מירדן -’'זוגות בירח דבש''

מאת: ניר אמיתי ● צילום: דוברות המשטרה ● 31/7/2024 15:20 ● ערב ערב 3183
דיון בהארכת מעצרה של תושבת חיפה שנעצרה בחשד להברחת כלי נשק מרובים מירדן דרך מעבר הגבול רבין באילת , חושף את שיטת הפעולה בה עושים שימוש גורמים עברייניים בחברה הערבית החולשים על פלח זה של הברחות ● התחזות לזוגות רומנטיים הכולל סיפור כיסוי וראיות מפוברקות
נחשפת שיטת הפעולה של מבריחי הנשק  מירדן -’'זוגות בירח דבש''
תפיסת כלי נשק במעבר רבין (1-6-24)

   ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע האריך (23.7) את מעצרה של תושבת חיפה עד לתום ההליכים כנגדה, לאחר שנעצרה בחשד למעורבות בהברחה של 29 אקדחים ורובי M16 מירדן לאילת, שנתפסו ברכב בו נסעה עם אחור, תושב אחד הישובים בדרום, בעת שניסו לעבור בחזרה מירדן לישראל במעבר הגבול רבין באילת. 
מהחלטת השופט נסר אבו טהה עולה, כי החשוד היה זה שהציע לחשודה (24) במהלך מאי השנה, לחבור יחד לצורך ביצוע מעשה ההברחה. האישה יצאה ברכבה מביתה בחיפה ב-22.5 ואספה את החשוד מישוב בדרום הארץ בו הוא מתגורר, כאשר הגבר סיפק לחשודה בגדים מסורתיים המתאימים לאישה נשואה והשניים הצטלמו תמונות זוגיות במכשירי הטלפון שלהם. בהמשך נסעו למעבר הגבול יצחק רבין שבגבול עם ירדן ועברו משם לעקבה, בה שהו בבית מלון. אז גם קיבלו לידם את המכלולים והסתירום בחלק הפנימי של תא המטען של רכבם. בודקי המכס היו אלה שתפסו את המכלולים בעת חיפוש שערכו בו. השופט ציין כי לחשודה אין עבר פלילי, אך גם את מסקנות התסקיר שמצאו כי "קיים סיכון להמשך התנהלות שולית בכלל ובתחום הנשק בפרט". עוד ציין: "ריבוי המקרים של שימוש בפועל בנשק לאחרונה, במיוחד במחוז הדרום ובמגזר הערבי, מגביר את הערכת הסיכון הנובע מכל נשק ונשק. זאת גם בטרם התממש הפוטנציאל, טרם נעשה שימוש באותו נשק עצמו. עוד בהקשר זה, יודגש שהנטל להפריך את חזקת המסוכנות הסטטוטורית הרובצת לפתחו של מחזיק נשק (כדי לשכנע בהיתכנות חלופת מעצר) גובר בתקופות בהן נעשה שימוש רב בנשק, כמו המציאות דהיום. כאמור, התנהלות המשיבה בחקירתה מהווה אינדיקציה הפוכה".


   עוד נפסק כי: "הגוף העברייני המחזיק בנשק, בדרך כלל, יהיה ארגון פשיעה, כנופיה או משפחה ולא אדם בודד. גוף זה, בדרך כלל, ידאג לכך שהנשק ייאחז בפועל על ידי מי שאין לו עבר פלילי כדי להקטין את הסיכון למעצר אם הנשק ייתפס. משכך, המעצר בגין החזקת נשק שלא כדין נדרש כדי לגדוע את היד של הגוף המסוכן כולו - אף אם היד, כשלעצמה, אינה נראית כל כך מסוכנת, רק המעצר יכול לוודא שהיד לא תתחבר חזרה לגוף העברייני, זאת בדומה לקטיעת שרשרת הפצת הסם בתחום הסמים, כפי שעמד על כך בית המשפט העליון בפסיקתו".  


   השופט סיכם את פסק הדין ואמר: "הערה אחרונה בטרם סיום, ובענווה, מוצא מותב זה, אשר דן במשך שנים כמותב קבוע בהליכי מעצר עד תום ההליכים במחוז הדרום, מרבית כתבי האישום ובקשות המעצר שמובאים בפניי בתחום הנשק עניינם נאשמים צעירים נורמטיביים, נעדרי עבר פלילי. יכול והדבר מקורו בסכסוכי משפחות, בהתארגנות עבריינית רחבה, בפיתוי הכספי והקלות הבלתי נסבלת בהשגת כלי נשק בלתי חוקיים. במקביל, מאמצי אכיפה מרובים מושקעים בגילוי כלי נשק לא חוקיים, בתפיסתם, במניעת השימוש בהם ובסיכול עבירות חמורות, וכן בפענוח העבירות ובהבאת הנאשמים לדין. המעצר נדרש במלחמה זו, לא לשם הרתעה, אלא לשם מניעה בפועל של העבירות על ידי העצורים עצמם, שלימדו על עצמם שהם נכונים לרתום את עצמם למלחמה נגד החברה הנורמטיבית".
כאמור, הוארך מעצרם של השניים עד לתום ההליכים. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש