שחר צוברי: ׳׳יש גם תחושת החמצה׳’

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 8/8/2024 23:58 ● ערב ערב 3184
אחרי שזכה בטייטל נוסף ונחשב ברזומה שלו - מאמן מדליסטית הכסף באולימפיאדת פריז, שחר צוברי, האילתי נחת בארץ ביום ראשון, ממהר לאישה ולילדים ● עבור מי שזכה בעצמו במדליית הארד באולימפיאדת בייג'ינג והשתתף כגולש בשתי אולימפיאדות, זו הייתה הפעם הראשונה לחוות את המעמד העוצמתי מעל גבי סירת הליווי של המאמנים ● רגע אחרי הזכיה הגדולה של שרון קנטור, הגולשת הישראלית הראשונה שעמדה על הפודיום באולימפיאדה ורגע אחרי החוויה מהזווית האחרת, מסכם צוברי ומבהיר: ''אנחנו מאושרים על הזכיה במדליה אבל יש גם תחושת החמצה כי שרון יכלה להביא גם את הזהב”
שחר צוברי: ׳׳יש גם תחושת החמצה׳’
קנטור וצוברי - מאושרים על הזכיה, אבל יש תחושת החמצה. סלפי
תגיות:

   הגולש האילתי שחר צוברי, מדליסט אולימפיאדת בייג'ינג, הוסיף בשבוע שעבר טייטל נחשב לרזומה שלו כשהפך למאמן הגלישה הישראלי הראשון בתולדות המדינה שהצליח להביא את חניכתו, שרון קנטור להיות האישה הישראלית על הפודיום בענף הגלישה. אמנם לאורך השנים ייצגו את ישראל גולשות מצוינות, שהגיעו גם קרוב לזכיה, אלא שבאולימפיאדת פריז, תחת ניצוחו ואימונו, הפכה הגולשת שרון קנטור לגולשת הישראלית הראשונה בתולדות המדינה שגם הצליחה לעמוד על הפודיום וזכתה במדליית הכסף. הישג ענק למאמן שקיבל לפני כשלוש שנים לידיו נבחרת נשים מפורקת והצליח גם במקרה הזה בנונשלנטיות צוברית להפוך את הקבוצה לגוש לוחם אחד.
   ההישג הענק הזה, מסכם עבורו כמאמן תקופה מצויינת במהלכה הפכה נבחרת הנשים בגלישה של ישראל למובילה בענף, כשבכל תחרות עולמית יש לפחות גולשת אחת על הפודיום ובלא מעט מקרים גם שתיים ואפילו שלוש. 
   ביום ראשון השבוע חזרו ארצה צוברי וגל פרידמן - מאמן נבחרת הגברים של ישראל שחניכו, תום ראובני זכה במדליית הזהב, כדי להיות קרובים למשפחות בתקופה המתוחה הזו. עבור צוברי לא היה פשוט להשאיר מאחור את אשתו ושתי הבנות הצעירות, אבל מחויבות זו מחויבות. "חזרנו הכי מהר שיכולנו כי כמו שאמרה אשתי - תחזור מהר לפני שלא תוכל לחזור", הוא מספר בחיוך.

אז איך מסכמים?
   "היה כיף. אני עדיין מכיל את החוויה. כרגע עדיין זוכר את הדברים הפחות הטובים שהיו לנו שם - ביטולי השיוטים, ההמתנות הארוכות על החוף לשיוטים שיוזנקו, את זה שלא היו מים בכפר האולימפי ולא תמיד היה אוכל. חסכו עלינו באולימפיאדה הזו. לא היו לנו שם הפעם תנאים אידיאלים, מצד שני זה היה המצב אצל כולם. בכל שלב הכנה לתחרות אני מכין את הספורטאיות לכך שלא תמיד צפויים להיות לנו התנאים האידיאלים, צריך להתמקד במטרה ולהסתדר עם מה שיש. אין מה לעשות, אנחנו לא בבית ואת מה שכן תלוי בנו אנחנו צריכים לעשות הכי טוב. בקטע הזה שרון ואני, ובעיקר שרון, מיקסמה את כל מה שהיא יודעת לעשות והצליחה להתרכז, אף על פי ולמרות התנאים והדחיות ושיהיה ברור, לא פשוט מנטלית להמתין יום שלם לשיוט הגמר, במתח שיא ולגלות שהשיוט נדחה רק ליום למחרת ואיתו גם כל הלחצים".
לפני שיצאתם אמרת ששרון תחזור עם מדליה אם היא רק תעשה את מה שהיא יודעת לעשות
   "והיא באמת עשתה בדיוק את מה שהיא יודעת לעשות. יש לה את היכולות. ענף השייט הוא ענף של טעויות. בים מנצח מי שעושה פחות טעויות. צריך לדעת לשחק בתוך התחום. מצד אחד, אני מאוד שמח שמח על מדליית הכסף ומצד שני, יש תחושת החמצה כי היריבה העיקרית של שרון בגמר הייתה דווקא הגולשת הבריטית וכשהיא עשתה טעות, שרון לא הייתה מספיק חדה כדי לנצל את הטעות הזו. ידענו שהיא יכולה לעשות את הטעות הזו ודיברנו על זה, אבל כנראה ששרון התרכזה בעיקר בה ולא בגולשת האיטלקיה, שבסופו של דבר לקחה את הטעות הזו וניצחה. על זה נאמר - שתיים רבות, השלישית לוקחת וחבל. יש תחושה שזה יכל לקרות ולא קרה ועדיין, שלא יובן לא נכון, אנחנו מאושרים על הזכיה וההישג הענק. שרון בסך הכל בת 21 - בדיוק בגיל בו אני הייתי כשזכיתי באולימפיאדה, וכל החיים עוד לפניה".

 

''שרון בסך הכל בת 21 - בגיל בו אני הייתי כשזכיתי באולימפיאדה, וכל החיים עוד לפניה'’


יש לך נבחרת נשים מאוד חזקה. בפועל, לכל אחת אחרת מהבנות שהייתה מגיעה לאולימפיאדה, היה סיכוי לחזור עם מדליה
   "זה נכון מאוד ואין לי ספק שכל אחת מהן מפרגנת מאוד לשרון ושמחה בשמחתה, אבל גם אוכלת עכשיו את הלב כי זו היא שיכלה להיות שם. אבל שרון ניצחה את המבחנים ושרון הגיעה ועשתה את הטוב ביותר. עכשיו הן יצטרכו להמתין 4 שנים עד לאולימפיאדה הבאה וזה לייף טיים, כשבפועל לא באמת ברור עדיין מה יקרה איתן".


מה עכשיו?
   "קצת חופש וכבר בראשון לספטמבר חוזרים להתאמן כי בחודש אוקטובר יש את אליפות אירופה בסרדיניה שבאיטליה. אסור לשכוח שחוץ משרון, יש נבחרת של עוד חמש גולשות שיש להן הרבה מה לפרוק והן מגיעות כדי לנצח. מבחינתי זה מצוין שזה כבר קורה, כדי שתהיה המשכיות מהירה. זה נתן לבנות מוטיבציה להתאמן עם שרון עד לרגע האחרון ויאללה עוד תחרות. שרון מן הסתם תוכל לבחור אם מתאים לה כבר להתחרות או שעדיין לא".


איך עושים כמאמן את הסוויץ׳ המהיר הזה אחרי זכיה באולימפיאדה וחוזרים מהר כל כך לשגרה?
   "תום ראובני (זוכה מדליית הזהב באולימפיאדה), שאל אותי לפני התחרות אם אני לחוץ ואמרתי לו שלא, כי לא אני גולש. זה בדיוק מה שהרגשתי. אני מאוד מחוייב לנבחרת, מאמין מאוד בספורטאיות שלי, ידענו מראש שככה זה יהיה ואנחנו מוכנים להמשיך קדימה".


לפני כשלוש שנים קיבלת לידיים נבחרת מפורקת, חבורת בנות ששנאו, רבו ולא הסתדרו. איך הפכת אותן לנבחרת מגובשת ברמה כזו גבוהה?
   "הכל היה עניין של הצבת גבולות בפן המקצועי וההתנהגותי. מהר מאוד כולן הבינו את זה. אל תשכחי שלפני שלוש שנים קיבלתי לידיים ילדות שהיו חייבות את הגבולות והמשמעת בצורה ברורה וחד משמעית ומדהים היה לראות את הדינמיקה שנוצרה ביניהן, מהר מאוד הן התחילו להסתדר ביניהן ומכאן הדברים עברו להתרכזות בפן המקצועי".


אשתך עמדה בגבורה עם שתי הבנות הקטנות במשימה?
   "כן, גיבורה אמיתית ועכשיו היא כבר מבינה שזה אוטוטו מתחיל מחדש", הוא צוחק. "מבחינה אישית זה לא פשוט לתפקד כאם חד הורית, כשאני כל הזמן בנסיעות ובתחרויות. אני מאמין שהקמפיין הקרוב יהיה לה קצת יותר קל כי הבנות כבר קצת יותר גדולות והקטנה בת שנה וחצי, זה לא תינוקת שרק נולדה. כך או כך, אני גאה בה מאוד, רוצה שתבין שבלעדיה ובלי הכוחות, החוזק והגב שהיא נתנה לי, כל זה לא היה קורה. אין בכלל ספק שההצלחה שלי היא ההצלחה שלה ולא מעט בזכותה".  ■


 

זרקה ינסה לשפר מיקום
 

ביום ראשון השבוע יצא לדרך גולש הקייט האילתי, דור זרקה בתחרויות האולימפיאדה. את השיוט הראשון פתח דור לא טוב כשסיים רק במקום ה-15, אך בהמשך סיפק את הסחורה וסיים במקום השלישי והמצוין. את השיוט השלישי של היום הראשון סיים דור במקום ה-12 אך מאוחר יותר השיוט נפסל ובשיוט הרביעי הוא סיים תשיעי - מקבץ שמיקם אותו בסיום יום השיוטים הראשון במקום ה-12 כללי. בסיום שלושה ימי שיוטים לא הצליח דור לפרוץ קדימה והוא ממוקם נכון להיום במקום ה-13 כשברור לו שבשיוטים הבאים הוא חייב לשפר מיקומים על מנת להצליח ולהתברג בשיוט המדליות.׳ערב ערב׳ ימשיך לעדכן.


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש