לילה של כוכבים בשמורת טבע חי בר יטבתה

מאת: מערכת יום יום באילת ● 11/8/2024 17:10 ● ערב ערב 3184
מסע בין כוכבים בערבה הדרומית? זה בדיוק מה שמציעה הלילה שמורת טבע חי בר יטבתה ● מטר הפרסאידים 2024 - המופע השמימי השנתי, צפוי להגיע לשיאו עם תחזית מרשימה של עד 100 מטאורים בשעה ● רשות הטבע והגנים וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות מדע וטכנולוגיה, מזמינות את הציבור לאירוע רואים כוכבים ● כל הפרטים
לילה של כוכבים בשמורת טבע חי בר יטבתה
תגיות:

מדי שנה בחודש אוגוסט מתקבצים המונים כדי לצפות בתופעת טבע לילית ומדהימה "רואים כוכבים - מטר המטאורים" (פרסאידים) בה נצפים מטאורים רבים מנקודה אחת בשמי הלילה. 

פשוט דמיינו אתכם שוכבים על הגב בחשכה המוחלטת של המדבר, מביטים למעלה ונשאבים לתוך החוויה השמימית. רחוקים מהרעש והבלגן של העיר, זאת הזדמנות טובה לבקשת משאלות מכל ה"כוכבים הנופלים".

הפעילות תלווה בהדרכה מקצועית של מומחה לאסטרונומיה, שיסביר ויספר לכם על מסתרי גרמי השמיים. ואם כבר הגעתם, לא תישארו ללון? להשלמת החוויה, מומלץ להזמין לינה בחניון הלילה של חי בר יוטבתה, בהזמנה נפרדת באתר רשות הטבע והגנים, הפעילות היא בתשלום והרשמה מראש. 

היכן: שמורת טבע חי בר יוטבתה 

מתי: ביום ראשון 11.8 בשעה 20:30 

ציוד נדרש: נעליים גבוהות, מכנסים ארוכים, מחצלת קטנה או מזרן דק, ולמי שיש – טלסקופ, כמובן.  

משך הפעילות: כשעה וחצי 

מי: מתאים לכל המשפחה 

הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר, יש להתעדכן באתר הרשות,

להרשמה לפעילות: https://www.parks.org.il/activity/yotvata-2/

כמובן שתמיד ניתן לצאת אל הטבע בליל המטר ולצפות באופן עצמאי ושקט. כדי שכולם יוכלו ליהנות מהמטר בצורה המיטבית, הרשות ממליצה להימנע ככל האפשר משימוש בתאורה מיותרת על מנת לשמור על שמיים נקיים ככל הניתן מזיהום אור. הציבור מתבקש לשמור על ניקיון, לאסוף את הזבל בסיום הצפייה ולהישמע להוראות פקחי רשות הטבע והגנים והסדרנים הפזורים בנקודות הצפייה.

 

מטר הפרסאידים, מתרחש כתוצאה ממפגש כדור הארץ עם השובל של כוכב השביט סוויפט-טאטל, הוא נחשב כמטר גדול במיוחד שבו ניתן לראות מטאורים רבים בלי שימוש באמצעי ראייה. בשיא המטר, קצב המטאורים הנראים מגיע ל-80 עד 100 מטאורים בשעה. על מנת שתוכלו להנות מהחוויה מומלץ לעקוב אחר מצב העננות והחושך קרוב למועד המטר.

אפרת רוחין, ממונת קהל וקהילה במחוז דרום של רשות הטבע והגנים: "כמדי שנה, אנו ברשות מתכוננים לבואם של אלפי ישראלים וישראליות שרוצים לחזות במופע השמיימי, כאשר הדגש שלנו הוא חוויה טובה למבקרים יחד עם שמירה על הטבע. חשוב מאוד להישמע לכללי הטיול הבטוח, ללכת רק על שבילים מסומנים ולהגיע לחניוני לילה/נקודות מוסדרות בשעה מוקדמת על מנת לצפות במטר. אנחנו מבקשים מהקהל שמגיע לנקודות השונות ברחבי הארץ לנקוט במשנה זהירות בהגיעו לטבע בשעות הלילה, אלו השעות בהן חיות הבר פעילות ומסתובבות בכל מקום. צריך לכבד אותן ולהשאיר את הטבע ללא פגיעה בלכתנו."

אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "מדי שנה אנחנו מציינים בחודש אוגוסט חגיגה של צפיה בשמי הלילה. האירועים נערכים בפריסה ארצית ומאפשרים למשתתפים רבים לבצע תצפיות שמיים, צפייה מודרכת באמצעות טלסקופים, ולהשתתף בסדנאות ופעילויות חווייתיות בתחום החלל. היום יותר מתמיד, ברורה חשיבותו של תחום החלל ויכולתו להיות מנוע צמיחה כלכלי, ולאומי. זוהי הזדמנות  לצאת אל הטבע ,להביט אל השמיים וללמוד על אין סוף האפשרויות שהחלל צופן עבורנו". 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש