עיריית אילת מאיימת לשלול לקצא׳׳א את רישיון העסק

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/8/2024 09:28 ● ערב ערב 3184
על רקע כוונת הממשלה לאשר הרחבה של פעילות קצא״א במפרץ אילת כולל הקמת נמל תזקיקים באילת, הודיע ראש עיריית אילת - אלי לנקרי, כי במידה שתאושר הצעת המחליטים שמעמידה את מפרץ אילת בסכנה, לא יאשר רישיון עסק לחברת קצא״א
עיריית אילת מאיימת לשלול לקצא׳׳א את רישיון העסק
תגיות:

במכתב דחוף ששיגר ראש העירייה לראש הממשלה - בנימין נתניהו ולשרי הממשלה ובהמשך לפניותיו הרבות בדבר העמדת מפרץ אילת בסכנה חמורה כתוצאה מהרחבת פעילות קצא"א כולל הקמת נמל תזקיקים, הודיע כאמור ראש העירייה, כי לא יחתום על רישיון עסק לחברה בטרם ייבחנו כל הסיכונים הכרוכים בכך.

״כראש עירייה הפועל גם כרשות רישוי עסקים לפי חוק, אני נושא באחריות כלפי תושבי העיר וכל הבאים בשעריה, לשלמות העיר וביטחונה בהיבטי בטיחות, בריאות, כלכלה וסביבה״ אמר ראש העירייה והוסיף: ״לא אהיה שותף להעמדת העיר אילת בסיכונים קיומיים מיותרים״. 

ראש העירייה שב והתריע, כי אם תאפשר הממשלה פעילות נושאת סיכונים למפרץ אילת, לרבות ובפרט הקמת נמל תזקיקים, תוך עקיפת שיקול הדעת המקצועי של המשרד להגנת הסביבה ועקיפת הסמכויות שלו, כראש עירייה וכרשות רישוי עסקים של עיריית אילת, בכוונתו להסיר מעצמו ומעיריית אילת כל אחריות הנובעת ממתן רישיון עסק לקצא"א! ״לא אחתום על כל רישיון עסק של קצא"א, ואמשוך חתימתי מכל רישיון עסק קיים, אם הבדיקות המקצועיות של המשרד להגנת הסביבה לא יבוצעו כסדרן ואם יירמס שיקול הדעת המקצועי של הגורמים הרלוונטיים, וכן אם אני וחבריי בשלטון המקומי לא נהיה שותפים בקבלת ההחלטות בנושא!״ אמר ראש העירייה והוסיף: ״ודאי שלא אתן ידי לרישיון לייבוא תזקיקים״. 

כאמור מכתב זה הינו המשך לפניות חוזרות ונשנות כולל מכתב עליו חתמו ראשי הערים והמועצות לאורך הקו, ביניהן אילת, אשקלון, אשדוד, חבל אילות ערבה תיכונה ורמת נגב.