מותק - מדור החברה של אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 15/8/2024 08:06 ● ערב ערב 3185
מותק - מדור החברה של אילת
תגיות:

נחנך סניף חבל אילות בידידים
   בטקס מכובד ומרשים שנערך ביום שלישי האחרון, נפתח בשעה טובה סניף חבל אילות במרחב אילת והערבה בידידים. את המעמד כיבדו בנוכחותם מנכ"ל ידידים - ישראל אלמסי, סמנכ"ל ידידים - לייזי שטרן, מנהל מחוז דרום - אלעד מאיר, וסג"מ מחוז דרום - אוראל לנגר. מטעם המועצה האזורית חבל אילות, כיבדה בנוכחותה מנכ"לית המועצה - הגברת הדס שפירא. במהלך האירוע ובנוסף לטקס הפתיחה, הושק מחסן ציוד וצמיגים למתנדבים, שייתן מענה לתושבי חבל אילות ולאורחים הרבים העוברים באזור זה בדרכם לעיר הדרומית אילת. באירוע הוענקה תעודת הוקרה לדמיאן סרניאקי - אחראי המתנדבים בסניף חבל אילות, שמקדם ופועל רבות לקידום ההתנדבות ולשיתופי פעולה. כמו כן, הוענקה תעודת הוקרה למנכ"לית המועצה, שעומדת לימין הארגון בכל זמן ואף מתנדבת בו בפועל. ציון טל - מנהל אחזקה ורכש במועצה שאף מתנדב בידידים, קיבל אף הוא תעודת הוקרה על פועלו הרב בהקמת מחסן הציוד. 
צילום: ידידים.
אלופים על גלגלים
   עמותת בית הגלגלים קיימה בסוף השבוע במושב קטורה שבחבל אילות מחנה קיץ לנערים ונערות עם מוגבלויות פיזיות, בו השתתפו חניכי העמותה המתגוררים ביישובי הדרום. "לראות את ההתרגשות והשמחה של החניכים כשהגיעו למחנה - זה שווה הכול" אומר מנכ"ל עמותת בית הגלגלים אביב שפיגלמן. "הם מצפים לזה כל השנה. מחנה הקיץ הזה הוא הרבה יותר מסתם כיף. הוא מעניק לחניכים הזדמנות לחוות עצמאות, לבנות ביטחון עצמי ולהתנסות בחוויות שבדרך כלל אינן נגישות להם. זו תזכורת חשובה לכולנו על הכוח של קהילה תומכת ועל החשיבות של יצירת הזדמנויות שוות לכולם, בכל מצב". 
   עוד ציין שפיגלמן כי "המחנות מופעלים בעיקר ע"י מתנדבים מסורים אחרי שירות צבאי, שרובם שירתו ועדיין משרתים במילואים, אך לא מוותרים על מחנות הקיץ עם החניכים. וזה מוערך מאוד".
 צילום: עמותת בית הגלגלים
פעילות מבורכת למען מפונים
   צוותי החינוך של המועצה לשימור אתרים, בשילוב עם צוותי אתרי המורשת אחוזת דוברובין וצריף בן גוריון, נמצאים  באילת ומקיימים פעילויות ללא תשלום למפונים מקריית שמונה השוהים במלונות בעיר. הצוותים עורכים פעילות בוקר לילדי הגן ובית הספר ופעילות אחה"צ וערב לבני נוער, משפחות ומבוגרים. בין הפעילויות בהם מתנסים המשתתפים: קליעה במחטי אורן, פארק חלוציות, סדנת ״עץ במדבר״ ומגוון גדול של משחקי שימור ומורשת. הפעילויות באילת מתקיימות במסגרת "ארץ אהבתי" פעילויות קיץ לקהילות המפונים מהצפון ומהדרום, הנערכות בסיועם של משרד המורשת וארגון Jewish National Fund-USA. הפעילויות מתקיימות בכ-90 אתרי מורשת בכל הארץ, וכן במרכזי המפונים ובקהילות עצמן. 
כחול ולבן
תרומה בכחול ולבן. טמבור, חברת הצבע ומוצרי הגמר בנייה הגדולה בישראל, תרמה קרוב ל-3,000 ליטרים של צבע לטובת תיקון דגל ישראל הענק שניזוק באפריל האחרון מפגיעת כטב"ם  עוין. הדגל העצום, 120 מטרים רוחבו ו-30 מטרים גובהו, מצויר בסגנון ריאליסטי אשר נראה לעין לאורך כל מפרץ אילת.
   על עבודת השיקום והצביעה של הדגל הענק אחראי האמן רוני פלוא, מי שצייר את הדגל לפני 11 שנים והופקד כעת גם על חידושו. בעבודת שיקום הדגל השתמש האמן ב-10 גוונים שונים של צבע, בהם שחור,
לבן, 4 גווני כחול ו-4 גווני אפור, אותם כאמור תרמה טמבור.
   במהלך עבודת השיקום שערכה כחודש ודרשה תיכנון מדויק, נעזר האמן גם במנוף זרוע הרמה, בסיוע חברת רום אילת.
יצירותיו של האמן רוני פלוא מעטרות את רחבי העיר אילת על קירות, גדרות, מקלטים ועוד.
   מיכה שרייר, מנכ"ל  ;ל טמבור: "כמותג ישראלי מוביל, אנו רואים חשיבות גדולה וגאים לקחת חלק גם בפרויקט שיקום הדגל שהפך כבר מזמן להיות חלק מהנוף האילתי אל מול ים סוף.  צילום: רוני פלוא
מזל טוב
   שמעון ובטי בלייכר חגגו 62 שנות נשואים ביחד את השמחה חגגו במסעדת פדרו אכלו ונהנו ממבחר מנות טעימות ומגוונות סיימו בקינוח האהוב אליהם בבורלה.  צילום : עופרי
שוטרי מרחב אילת השיבו מכשירי שמיעה שנגנבו לילדה כבדת שמיעה
   בסוף השבוע האחרון, התקבל דיווח במשטרת מרחב אילת, אודות גניבת תיק של משפחה השוהה בחופשה בעיר ובו חפצים אישיים. בעת דיווחו למשטרה, אבי המשפחה חסר האונים, ציין כי בין היתר נמצאים בתיק זוג מכשירי שמיעה של ביתו  בת ה-12 כבדת השמיעה, אשר מלבד שווים יקר הערך, שמיעתה לא מתאפשרת.
   עם קבלת הדיווח הוזעק שוטרי יחידת השיטור העירוני באילת והחלו בפעולות חקירה מקיפות באמצעותן הצליחו להתחקות אחר זהות החשוד.
   משהבינו השוטרים כי החשוד בגניבת התיק הוא תושב אילת, קטין בן 17, הזעיקו למשימת את  שוטרי מחלק הנוער באילת, ששהו באותה העת בביתם. בשל חשיבות האירוע, החליטו בלשי הנוער על דעת עצמם להגיע באופן מידי ולאתר את החשוד. בו בעת החלו בפעולות מאומצות לאיתור החשוד הקטין, תוך יצירת קשר עם הוריו. בזכות שיתוף הפעולה של אבי החשוד עם בלשי הנוער, החלו הבלשים להתחקות אחר מסלול הליכתו של בנו ואיתרו את התיק הגנוב שהושם על ידו בפינת מסתור. לשמחתם הרבה, בתיק נמצאו מכשירי השמיעה.
   עוד בטרם החלה חקירתו של החשוד, זימנו השוטרים את אביה של הילדה להגיע לתחנת המשטרה ולקבל את מכשירי השמיעה וזאת כדי לאפשר לילדה שימוש בהם מוקדם ככל הניתן. 
   האב הנרגש הודה בדמעות לשוטרים ומיהר לצאת ולהשיב לביתו את מכשירי השמיעה. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים, החקירה בעניינו נמשכת.

יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש