מאבק ההורים הצליח: כיתות ז'-ח' יפתחו בבית הספר חב''ד

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: רותם נועם ● 23/8/2024 23:43 ● ערב ערב 3186
לאחר מאבק של כשש שנים, בתחילת שנת הלימודים הקרובה יפתחו בבית הספר חב''ד בעיר, בניהולה של הרבנית לאה אייזנבך, כיתות המשך לבית הספר היסודי ● החל מהשנה לא יאלצו בוגרי כיתות ו' לעזוב את בית ספר חב''ד לטובת מסגרת אחרת, אלא יוכלו להמשיך ללמוד בבית ספר חב''ד ● ''זה ניצחון שלנו ההורים, אבל גם ניצחון של מערכת החינוך בעיר שנלחמה לצידנו מול משרד החינוך'', אומרים ההורים המרוצים
מאבק ההורים הצליח: כיתות ז'-ח' יפתחו בבית הספר חב''ד
בוגרי כיתות ו' יוכלו להמשיך את לימודיהם בבית הספר למשך שנתיים נוספות

   בכל שנה מחדש, רגע לפני תחילת שנת הלימודים שבה ועלתה סוגיית היעדר כיתות ז' - ח' בבית הספר חב"ד. אמנם בעבר יכלו תלמידי בית הספר להמשיך את לימודיהם תחת קורת הגג בה סיימו את שש שנות הלימודים הראשונות שלהם, אלא שבמרוצת השנים הכיתות התמוססו וההורים זעמו על כך כי עליהם למצוא לילדיהם פתרונות חלופיים וזמניים עד להגעתם של בניהם לכיתה ט' - אז הם עוברים לישיבה הדתית הפועלת בעיר. היה זה ראש העירייה לשעבר, מאיר יצחק הלוי שהבטיח להורי התלמידים לסייע ואולם הדבר לא צלח בידו. בשנה שעברה הבטיח ראש העירייה הנוכחי, אלי לנקרי להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר את האפשרות של הילדים להמשיך את לימודיהם לשנתיים נוספות בבית הספר. אלא שאת מה שלא הצליחה מערכת החינוך להשיג בשנה שעברה, היא הצליחה להשיג השנה. "זה אולי צעד קטנטן לאנושות אבל זה צעד ענק עבורנו", אומרים השבוע הורים לבנים בבית הספר חב"ד שלא יאלצו עכשיו להעביר למשך שנתיים את ילדיהם לבתי ספר אחרים. לאורך השנים טענו ההורים כי המסגרות הדתיות האחרות בעיר שמאפשרות לבנים ללמוד את כיתות ז'- ח' אינן עולות בקנה אחד עם הזרם הנכון להם בבית ספר חב"ד. כמו כן, טענו ההורים כי העברתם של הבנים לבתי ספר חילוניים פוגעת בהם וציינו כי להוציא תלמידים בגיל צעיר כל כך מאילת ללמוד במסגרת דתית מתאימה מחוץ לעיר היא עוול כי הילדים עדיין צעירים וחייבים את מסגרת ההורים והבית.
   כך או כך, לאחר מאבק עיקש של ההורים שזכה לגיבוי מלא ותמיכה מצד מנהל החינוך בעיריית אילת, בהובלתו של הד"ר דרורי גניאל, ראש מינהל שח"ק בעירייה, ובהליך שזכה לגיבויו ודחיפתו של ראש העירייה אלי לנקרי, החל משנת הלימודים הקרובה יוכלו בוגרי כיתות ו' של בית הספר חב"ד בעיר, להמשיך את לימודיהם בבית הספר למשך שנתיים נוספות עד לסיום כיתה ח' אז יעברו לישיבה התיכונית צביה בעיר. "זה בדיוק הגשר שהיינו חייבים להשיג כדי לאפשר את המשך הלימודים התקין של ילדינו במסגרת המתאימה והנכונה להם", אומרים השבוע ההורים שמודים לעיריית אילת ומינהל החינוך על המאבק שניהלו לצידם. "יאמר לזכות אנשי העירייה שהם נלחמו בכל ניסיונות אנשי משרד החינוך לדחות את הרעיון", אומרים השבוע ההורים. אמנם בשנה הקרובה ילמדו בכיתה ז' רק 15 בנים ואולם ההורים בטוחים כי מרגע שתינתן האפשרות ותושבי העיר יידעו על כך, יותר ויותר הורים יעבירו את ילדיהם ללימודי כיתות ז'- ח' בבית הספר חב"ד. "כמו שהרבנית ידעה לקבל את בית הספר חב"ד עם 70 תלמידים והיום הוא מונה כ-200 תלמידים מרוצים ומאושרים, אין לנו בכלל ספק שהיא תצליח להפריח גם את כיתות הבנים האלו", אומרים ההורים שמבהירים כי נכון להיום התניית מערכת החינוך היא כי על הכיתות להכיל כמות מוצדקת של תלמידים לטובת הפעלתן. "אנחנו מאמינים כי לא ירחק היום והכיתות האלו יהפכו לסיפור הצלחה בעיר", אומרים ההורים.

   בשלב הראשון ירכז רב שהוא גם מורה מוסמך את פעילות כיתות ז'- ח' בבית הספר, שיפעלו בשנה הקרובה בכפיפה אחת. הכיתה המשותפת אמורה לפעול בקראוון שימוקם על שטח חצר בית הספר. את מקצועות הליבה בכיתה ילמדו מורים מקצועיים שמלמדים בחטיבות ביניים רגילות בעיר. "זו רק ההתחלה", מזכירים ההורים, "וכל עוד מספר התלמידים בכיתה מצומצם, התוכנית מצויינת. אין לנו ספק כי ברגע שהביקוש יגדל והכיתות יגדלו השמיים יהיו הגבול".

   אחרי שהצליחו להשאיר בבית הספר את הבנים עד לסיום כיתה ח', עכשיו יתפנו ההורים למאבק חדש - פתיחת כיתות ז'- ח' בבית הספר חב"ד גם לבנות. "אם הצלחנו עם הבנים, נצליח גם עם הבנות", אומרים ההורים שכבר מחכים בקוצר רוח לפתיחת שנת הלימודים הקרובה בה סוף סוף לא ישאר אף לא בוגר כיתה ו' אחד בבית הספר חב"ד בבית כי אין לו מסגרת מתאימה.  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת