הישיבה התיכונית הימית צביה בראש טבלת הדיפרנציאלים של משרד החינוך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/8/2024 23:47 ● ערב ערב 3186
בית ספר בגין אאוט, הישיבה הימית צביה אין ובגדול ● בית ספר רבין חזר לדירוג שני בטבלה ובית הספר גולדווטר שמר על המקום השלישי ● רגע לפני החזרה לבתי הספר, משרד החינוך פרסם השבוע את טבלת הדירוג הדיפרנציאלית של החטיבות העליונות - המטרה לעודד את צוותי החינוך למצוינות ● המורים בבתי הספר שהצליחו להתברג ברביעיה הפותחת יקבלו מענקי עידוד אישיים של אלפי שקלים
הישיבה התיכונית הימית צביה בראש טבלת הדיפרנציאלים של משרד החינוך
על ההישג הגדול חתומים אנשי ישיבת צביה באילת בראשותו של הרב אמנון ויסבוים, מנהל הישיבה

כמו בכל שנה, רגע לפני החזרה לבתי הספר פרסם השבוע משרד החינוך את רשימת החטיבות העליונות שזכו בדירוגים הדיפרנציאליים ובמענקים לאחר שעמדו בדרישות המשרד להצטיינות ברמה החברתית, ערכית והלימודית. ברשימה שפרסם משרד החינוך נכללות 351 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה שנמצאו מצטיינות בתחום הערכי, חברתי ולימודי. חשוב לציין כי חטיבות עליונות אלו זכו בדירוג הגבוה ביותר מתוך 878 בתי ספר מכל רחבי הארץ שעברו את תנאי הסף ונכללו בחישוב לבדיקת זכאות. השנה נרשמה ירידה בקרב בתי הספר במחוז הדרום שנמצאו זכאים לדירוג- 46 בתי ספר ממחוז הדרום לעומת 58 בתי ספר בשנה שעברה. 

 

הישיבה צביה בצמרת


   על ההישג הגדול בשנת הלימודים תשפ"ג (השנה שלפני המלחמה), חתומים אנשי הישיבה הימית התיכונית צביה באילת, שהצליחו להצעיד את הישיבה לדירוג הראשון בטבלה הדיפרנציאלית. בית הספר גולדווטר שמר גם השנה כמו בשנה שעברה על רמת דירוג 3 בטבלה ובית הספר רבין חזר לאחר הפסקה של שנה למקום השני בטבלה. אולפנת תהילת ישראל שחתמה בשנה שעברה על זינוק גדול כשעלתה מהמקום הרביעי בטבלה למקום הראשון, לא נכללת השנה ברביעיה הפותחת ולמעשה הצליחה להתברג רק אי שם במקום התשיעי בטבלה, מקום שאינו מזכה במענק כספי. ירידה חדה נרשמה השנה אצל בית הספר האזורי מעלה שחרות שהיה ממוקם בשנה שעברה במקום הראשון בטבלת הדירוג והשנה סיים רק בדירוג השביעי. בית הספר ברנקו וייס באילת סיים השנה בדירוג השמיני. גם השנה בולטת היעדרותו של בית הספר בגין באילת מרשימת הטופ 4 בדיוק כמו בשנה שעברה. בית הספר בגין הצליח להגיע השנה לדירוג 6 בלבד. 

   כחלק מתמריצי צוותי החינוך בבתי הספר הזוכים בהתאם לסיכומים שהתקבלו בין משרד החינוך לארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה עוז לתמורה, ינועו השנה המענקים שיקבלו המורים בכל אחד מהחטיבות העליונות שהצליחו להתברג בארבעת הדירוגים הראשונים בטבלה, בין 9453 ש"ח למורים בחטיבות העליונות שדורגו במקום הראשון לבין 3544 ש"ח לחטיבות העליונות שדורגו במקום הרביעי בחישובים הדיפרנציאליים. גם השנה נמשכת העלייה הדרגתית בסכום של 300 ש"ח לעומת המענקים שקיבלו המורים באותו מדרג בשנה שעברה.
   ממשרד החינוך נמסר כי בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים ובכלל זאת מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, שיעור הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי- לאומי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז הזכאות לתעודת בגרות איכותית ומידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת. בסך הכל 878 חטיבות עליונות מכל רחבי הארץ עברו את תנאי הסף ונכללו בחישוב לבדיקת זכאותם מהם 351 חטיבות עליונות התברגו בארבעת המקומות הראשונים וצוותיהם זכו במענקים הכספיים.

   שר החינוך יואב קיש ברך השבוע את הצוותים הזוכים ואמר: "אני גאה מאוד באנשי ובנשות החינוך הנפלאים שלנו, שמערכת החינוך והתלמידים שלנו התברכו בהם....הם אלה שנוטעים בתלמידים את האמונה כי יש בהם את היכולת, המסוגלות והכוחות לפרוץ קדימה".  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש