האופטימטריסטית הקלינית שהצילה את ראייתם של ילדי אילת בעזרת השיטה החדשנית

מאת: ניר אמיתי ● צילום: despacitophoto ● 1/10/2024 14:28 ● ערב ערב 3191
בעידן בו חשיבותה של ראייה תקינה היא חיונית להתפתחות האישית והחברתית של ילדינו, חוקרת הראייה, ריטה אליאנוב מהמרפאה לאופטומטריה באילת, מציעה גישה חדשנית לטיפול בבעיות ראייה שכיחות בקרב ילדים הכוללת סדרת תרגילים ופעילויות שמטרתם לסייע לילדים עם קשיי ראייה לא רק לראות טוב יותר, אלא גם להרגיש טוב יותר עם עצמם ● ״שיפור ראייתו של ילדכם היום יכול לתרום לו לעתיד מוצלח יותר״
האופטימטריסטית הקלינית שהצילה את ראייתם של ילדי אילת בעזרת השיטה החדשנית
הטיפול בבעיות ראייה יכול להוביל לשינוי משמעותי באיכות החיים של ילדכם

   בימים אלו של מתיחות וחוסר וודאות, רבים מאיתנו נוטים לדחות טיפולים ובדיקות חשובות ובכללם גם בדיקות עיניים וטיפולי ראייה לילדים. ואולם אם תשאלו את המומחים, תגלו שרובם מסכימים פה אחד - כשמדובר בשמירה על בריאות העיניים ותקינות הראייה של ילדיכם, מומלץ שלא להמתין אלא לפעול ואף יפה שעה אחת קודם. ״אבחון מקדים של לקות ראייה אצל ילדים מאפשר להעניק להם את הטיפול האופטימלי שיכול שפר את איכות החיים שלהם״. כך אומרת לנו השבוע מי שמסייעת מדי יום לילדים באילת לראות טוב יותר באמצעות טיפולי ראייה מתקדמים - האופטומטריסטית הקלינית (MSc), ריטה אליאנוב שמבהירה כי ״בניגוד לשימוש במשקפי ראיה או עדשות מגע שתפקידן לתקן ליקויי ראייה, או לניתוחים המשנים את האנטומיה של העין, טיפול ראייה מיועד לאמן את מערכת הראייה לתקן את עצמה, באופן הדומה לטיפול פיזיותרפיה, רק לעיניים״.

אז מהו טיפול ראייה וכיצד הוא מסייע לילדים?

   ׳׳מדובר בתוכנית טיפול ללא התערבות כירורגית, המיועדת לשפר את מיומנויות הראייה באמצעות תרגילים ופעילויות שונות. הטיפול מיועד לסייע לילדים המתמודדים עם ליקויי ראייה שונים כגון: עין עצלה, פזילה, חוסר יכולת התכנסות, ראייה כפולה, בעיות במעקב ומיקוד העיניים, או הפרעות בעיבוד חזותי. זאת על ידי אימון ממוקד המשפר ומחזק את שיתוף הפעולה שבין העיניים כך שיפעלו יחד בהרמוניה באופן שמקל על קריאה ומסייע להשתתף בפעילויות ספורט וכמובן, להצליח בלימודים׳׳ אומרת ריטה.

 

ריטה אליאנוב עם מומחה רשתית בכיר, פרופ' גלעד רבינא, בעת ביקורו החודש במרפאה לאופטומטריה באילת

 

כיצד נוכל לזהות אם הילד זקוק לטיפול ראייתי?

   ״אם ילדך נתקל בקשיים בקריאה, חווה כאבי ראש, או סובל מבעיות בתיאום בין העיניים לידיים, מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים לגבי התאמת טיפול ראייתי׳׳. 

מה כולל הטיפול במרפאה לאופטומטריה באילת?

   ׳׳מדובר בבניית תוכנית המותאמת אישית וכוללת אבחון מקיף לצד תרגילים ופעילויות המיועדות לחיזוק העיניים ולשיפור התיאום ביניהן כולל תרגילים אורתופטיים, למידה תפיסתית ואימונים דיכופטיים שמובילים לשיפורים משמעותיים בחדות הראייה בקרב ילדים. 

 בתוך כך, ניתן לטפל בליקויי ראייה דו עינית  גם באמצעות משחקים ייעודיים באייפד למשך ארבע שעות בשבוע, מה שמוביל לשיפור משמעותי בחדות הראייה של ילדים עם אמבליופיה, כאשר השפעות הטיפול נשמרות לפחות שלושה חודשים לאחר מכן. יש לציין  שטיפול בראייה דו עינית למשך שבועיים באמצעות משחקים או סרטים מאזן ניגודיות וגורם לשיפור מובהק בחדות ראייה ובמדדי ראייה דו עינית בקרב ילדים הסובלים מעין עצלה״ 

מהם יתרונות הטיפול במרפאה לאופטומטריה?

   ׳׳טיפול ראייה מעניק מגוון יתרונות לילדים, כולל שיפור ביצועים בבית הספר בעקבות חיזוק הראייה, העצמת מיומנויות ספורט בעקבות שיפור תיאום בין העיניים לידיים, הפחתת מאמץ העיניים שמביאה להקלה על כאבי ראש ועייפות בעיניים, וכן עלייה בביטחון העצמי כאשר הילדים מרגישים יכולת גבוהה יותר בהיבטים האקדמיים והחברתיים׳׳ מסכמת ריטה.

המרפאה לאופטומטריה באילת עובדת מזה שנים עם המומחים הכי בכירים בארץ בתחום העיניים, ביניהם  דר' חיים סטולוביץ- מומחה עיניים-ילדים, מר גיא ברנט יצחקי- אורתופטיסט בכיר ויו"ר איגוד האורתופטיקה בישראל. 

   אם קיים חשש שילדכם סובל מבעיות ראייה, מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום לבחינת אפשרות לטיפול ראייתי שכן בשיתוף פעולה עם האופטומטריסט וההורים, ניתן להשיג תוצאות מיטביות ולראות שינוי משמעותי באיכות החיים של הילד.

 

ריטה אליאנוב עם ד''ר חיים סטולוביץ', מומחה ברפואת עיניים, מומחה למחלות עיניים בילדים ופזילה. הוא משמש כרופא בכיר ביחידה למחלות עיניים בילדים ופזילה, במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי במסגרת בית החולים דנה-דואק לילדים.

 

ריטה אליאנוב הינה אופטומטריסטית קלינית בעלת התמחות בתרפיה ויזואלית עם למעלה מ-25 שנות ניסיון 

   לריטה תואר ראשון באופטומטריה באניברסיטת בר אילן; תואר שני באופטומטריה קלינית ותרפיה ויזואלית באוניברסיטת La universidad internacional Isabel I de Castilia; סרטיפיקטים של מומחה באופטומטריה פדיאטרית; מומחה בטיפול במיקוד ראייה וראייה דו-עינית; מומחה בטיפול באקומודציה; סטרביזמוס ותנועות עיניים; מומחה בטריפה ויזואלית לשיפור יכולות קוגניטיביות; מומחה בהתאמה מורכבת של עדשות מגע; מומחה בניהול קוצר ראייה אצל ילדים ונוער; מומחה בראייה ירודה ושיקום מצבים מורכבים אצל כבדי ראייה; מומחה בנוירו-אופטלמולוגיה ושיקום של לקויות נוירו-אופטלמולוגיות.
   חברה באיגודים: ״קונסוליה עולמית באופטומטריה״; ״NORA איגוד אופטומטרי לשיקום מערכת הראייה״; ״איגוד בינלאומי לניהול ועצירה של קוצר ראייה אצל ילדים ונוער״; WSPOS ״ איגוד בינלאומי של אופטלמולוגיה פדיאטרית וטיפול בכל מצבי הפזילות״;  BIOS ״איגוד בריטי ואירי לאורתופטיקה״ חברה בקונסוליה עולמית באופטלמולוגיה פדיאטרית וסטרביזמוס (IPOSC).

לתיאום בדיקה במרפאה לאופטומטריה:

08-6850225

ווטסאפ: 052-8008035 

eyeseilat@gmail.com 

 

רחוב אילות 31, אילת

א׳-ה׳ 20:00-9:00 | שישי  וחג 9:00 - 13:00

 

פייסבוק: Optometry Clinic Eilat מרפאה לאופטומטריה באילת   

eyeseilat.com

 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאוטעות בכתבהכתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<