האמפי תיאטרון ההיסטורי של אילת מותח פנים

מאת: דוברות עיריית אילת ● 28/6/2024 08:05 ● ערב ערב 3178
בית פיליפ מוריי - בית התרבות הראשון של אילת שהוקם על ידי הסתדרות העובדים לפני כמעט 60 שנים, מותח פנים בהובלה משותפת של ההסתדרות ועיריית אילת. האמפי המקיף את המבנה ישודרג כולו ויהפוך למרכז תרבות עירוני במרכז העיר. יושב ראש ההסתדרות החדשה – ארנון בר דוד הגיע השבוע (ד') לאילת כדי לברך על תחילת העבודות.
האמפי תיאטרון ההיסטורי של אילת מותח פנים
עבודות בגובה 5-7 מיליון שקל. בית פיליפ מוריי אילת - צילומים: יוד צילומים

   לפני
 

   בית התרבות פיליפ מוריי הינו אחד מהאתרים ההיסטוריים של אילת הכולל מבנה תרבות, אמפי גדול ומדשאה בחזית המבנה הממוקם בלב העיר. הוא נחנך בשנת 1956 כמרכז התרבות והחברה של העיר והיו בו הספרייה ובית הקולנוע הראשונים בעיר. המבנה תוכנן בהשראת הנוף של אילת והאקלים הייחודי, עם קירות עבים מאבן מקומית וגג פתוח למחצה המאפשרים מיזוג אוויר טבעי. לחנוכת הבניין הגיעו נציגי האיגודים המקצועיים בארה"ב, שתרמו חלק מהכסף להקמתו ולכן נקרא על שם ראש האיגוד דאז, פיליפ מוריי.

 

הדמייה אחרי

 

   בשנתיים האחרונות ארח בית פיליפ מוריי לצד הצגות מובילות גם עשרות אומנים במסגרת פריינדס - מיזם התרבות של ההסתדרות, המציע מופעים לחברי ההסתדרות במחירים מסובסדים. שדרוג האמפי בו מתקיימים טקסים עירוניים וגן ההסתדרות הנושק לרחוב שדרות התמרים, יהפוך את כל המתחם כולל הגן למרכז תרבות עירוני. במסגרת העבודות ישודרגו כאמור האמפי והגן כולל שבילי הליכה מוצללים, אמפי עם 400 מקומות ישיבה במדרגים ועוד 350 מקומות שניתן להוסיף ברחבה, הצללה, מדשאה, קיר משחקים, חנייה, פודטראק ועוד. משה אזולאי – יו"ר הסתדרות המרחב, שמוביל את השדרוג בברכתם של ראש העירייה – אלי לנקרי ויו"ר הסתדרות החדשה – ארנון בר דוד אמר: "כבן אילת, זו זכות גדולה לשדרג מרכז עירוני בו היינו משחקים כילדים". גם אזולאי וגם בר דוד הודו לראש העירייה על שיתוף הפעולה ההדדי בין ההסתדרות לבין העירייה.

 

טקס הסרת הלוט: מימין: משה אולאי (ראשון), ארנון בר דוד (חמישי) ולידו בטי סימלביץ ועו"ד סימה נמיר

 

   אתמול (ד') הוסר הלוט מהשלט המבשר על תחילת העבודות. במפגש בו השתתפו ארנון בר דוד, ראש העירייה, יו"ר הסתדרות העובדים במרחב אילת, שמוליק תגר – ממנהלי ומקימי בית פיליפ מוריי והנהלת ההסתדרות, קיבלו המשתתפים סקירה מאדריכלית הנוף חוי ליבנה שתכננה את העבודות בליווי מינהל הנדסה בעירייה ויחד ברכו כולם על תחילת העבודות לשדרוג גן ההסתדרות שיהפוך כאמור למתחם בילוי בלב העיר לרווחת התושבים והנופשים.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת