רוצחו של התכשיטן ממרכז רזין באילת לא ישוחרר

מאת: רותם נועם ● 5/7/2024 04:05 ● ערב ערב 3179
ביהמ''ש העליון דחה את ערעורו של יוסף נחמיאס, רוצחו של ארנון שלום סייג ז''ל, על החלטת המחוזי שסירבה לקבל את בקשתו של הרוצח לקציבת עונשו
רוצחו של התכשיטן ממרכז רזין באילת  לא ישוחרר
''עוד רבה הדרך לפניו''. יוסף נחמיאס ● השאיר שלושה ילדים קטנים. ארנון שלום סייג ז

   יוסף (ג'ו) נחמיאס, רוצחו של בעל חנות התכשיטים מאילת, ארנון שלום ז"ל יוותר במאסר עולם, זאת לאחר שנדחתה (23.6) בקשת רשות ערעור שהגיש לעליון, על החלטת ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע בשבתו כבימ"ש לעניינים מנהליים, שהחליט שלא להמליץ לנשיא המדינה לקצוב את עונשו, כך שיוכל להשתחרר בעתיד מבית הסוהר.
   ג'ו נחמיאס , שביצע את הרצח ב-23.1.2008 הורשע ונדינו נגזר למאסר עולם והוא החל את ריצוי עונשו עם מעצרו ב-19.11.2009. במהלך 2023 הגיש בקשה לקציבת עונשו לוועדת השחרורים וזו דחתה את בקשתו בדצמבר אותה שנה. הוועדה נימקה את החלטתה, בין היתר, בכך שהרוצח מעולם לא שילם את הפיצוי למשפחת הנרצח, שעמד אז על חצי מיליון שקל וכיום האמיר למעל מיליון שקל (זולת סכום פעוט של כ-9,000 שקל). עוד ציינה הוועדה כי מזוודת התכשיטים יקרת הערך שנשדדה על ידו, מעולם לא הושבה והוא מצדו מעולם לא טרח למסור פרטים בעניינה. לסיכום ברכה הוועדה את האסיר על תהליך השיקום בו הוא מצוי אך קבעה כי "עוד רבה הדרך לפניו". 
   הרוצח לא השלים עם ההחלטה וערער עליה לביהמ"ש המחוזי, שדחה את הערעור וקבע כי "הוועדה התייחסה לכלל הנושאים הצריכים לעניין" וכי "לא נפל כל פגם בהחלטת הוועדה שהינה סבירה ביותר בנסיבות העניין".

   כאמור, גם ערעור נוסף שהגיש לעליון נדחה. בהחלטתו אמר השופט סולברג, "האמנם עשה המבקש 'כל שאל ידו' בנדון? המבקש, נזכיר, שילם עד כה לנפגעי העבירה סכום פעוט – 9,127 ₪ מתוך חוב שלמעלה מ-1,000,000 ₪ – סכום שאף אותו החל לשלם רק בחלוף למעלה משבע שנים משנגזר עונשו, ובמסגרת הסדר תשלומים זמני, בין השנים 2022-2020; כמו כן, מעיון בחומר שלפנַי עולה שעם סיום תקופת ההסדר בן השנתיים, המבקש שקט של שמריו, ורק בחלוף למעלה משנה מסיום ההסדר הזמני, ובסמיכות יחסית למועד החלטת הוועדה בעניינו, הגיש את בקשתו לחידוש ההסדר, בקשה שנדחתה כאמור. בנוסף, כפי שטוענים המשיבים, המבקש כלל לא מיצה את מסלול ההשגה על ההחלטה לדחות את הסדר התשלומים שהציע. ולבסוף – המבקש מסרב, כאמור, למסור מידע שישפוך אור על גורלה של מזוודת התכשיטים אותה שדד; סירובו זה להשיב גזילה לבעליה – מטיל צל על טענתו כי הפנים את חומרת הפגיעה בקורבנותיו, וכי חזר למוטב".
   על פי כתב האישום, ב-2008 הגיעו נחמיאס וחברו, רכובים על אופנוע, לחנות "תכשיטי פלס" במרכז המסחרי רזין באילת. נחמיאס, שהיה מוסווה בשפם וזקן וחמוש באקדח, נכנס לחנות ודרש מהמוכר שיפתח את הכספת. כשנוכח לראות שהיא ריקה, פנה לסוכן ודרש ממנו את מזוודת התכשיטים שהחזיק בידו, אשר הכילה תכשיטים בשווי של כ-80 אלף דולרים. סייג ניסה להתנגד לנחמיאס, ובמהלך המאבק נורו מספר יריות, שפגעו בו ובמוכר בחנות, איל קוזינסקי. סייג נהרג במקום וקוזינסקי נפצע באורח קשה. נחמיאס חבר אל שותפו, עלה על האופנוע והשניים נמלטו מהמקום. בהמשך נתפס שותפו לאחר שהורשע ברצח של אחר. נחמיאס עצמו נעלם ורק כעבור שנתיים, התקבל מידע לגביו כי הוא מסתתר בזהות של חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים. אז אותר נתפס ונעצר. הוא הכחיש את החשדות נגדו אף שהודה כי היה באילת, לא סיפק אליבי וכמות הראיות הפורנזיות כנגדו היתה משמעותית. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

<