מה מעכב את דוח נתיחת המוות של התינוק מאילת?

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 4/10/2024 06:26 ● ערב ערב 3192
על אף הזמן הרב שחלף מאז מות התינוק מאילת, שהוריו נעצרו ושוחררו מאז, טרם העביר המכון לרפואה משפטית את דוח נתיחת התינוק לבית המשפט והחקירה נתקעה ● בעוד שמשרד הבריאות סירב להגיב לפניית 'ערב ערב', הוא הגיב בנושא לכאן חדשות: "בנסיבות מקרה זה חקירת סיבת המוות כוללת בדיקות מעבדה מקיפות ונרחבות שלוקחות פרק זמן ממושך" ● משרד הבריאות: "ככל שיועברו הפרטים, נוכל להגיב לגופו של עניין כמקובל”
מה מעכב את דוח נתיחת המוות של התינוק מאילת?
עוצמת החשד נגד ההורים נחלשה

   למעלה משלוה חודשים לאחר שתינוק נמצא מת במיטתו באילת, ובמכון לרפואה משפטית טרם השלימו את הדוח אודות נסיבות מותו. מי שחשפו את המחדל היו תוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב, וזאת בעקבות בקשת כאן חדשות להתרת פרסום זהותם של ההורים החשודים בגרימת מות התינוק. 
ההורים, ששוחררו ממעצרם כבר לפני יותר מחודש, ממתינים ביחד עם סנגורם להשלמתו של דוח הנתיחה שלאחר המוות שנערכה בתינוק במטרה לקבוע את נסיבות מותו, אלא שדוח זה טרם הושלם על אף הזמן הרב שחלף.
   על זהותם של ההורים החשודים הוטל צו איסור פרסום עם מעצרם. בקשה שהוגשה על יד כאן חדשות בהמשך נדחתה על ידי השופט ניר שנידרמן שציין בהחלטתו: "מיוחסות לחשודים עבירות חמורות, אך דומה כי עוצמת החשד מאז ניתנה החלטת השופט על איסור הפרסום נחלשה, ולמצער לא התחזקה. השניים אף שוחררו וכאמור, אין לדעת בשלב זה, מתי ואם בכלל תתקבל חוות דעת המכון הלאומי לרפואה משפטית ואת מסקנתה בדבר סיבת מות הפעוט. בשל כך, לא ניתן לדעת, בשלב זה, אם ומתי יוגש כתב אישום". 

   'ערב ערב' פנה לדוברות משרד הבריאות וביקש את תגובת המשרד, אך זה התנה בתחילה את מתן תגובתו באיתור לפי מספר תיק בית המשפט בו מתנהל ההליך נגד הורי הילד. משזה הועבר אליה, היא שבה ודרשה לקבל לידה את מספר תעודת הזהות של התינוק המת, על מנת להגיב. הדבר לא הפריע לה להעביר תגובה מפורטת לכאן חדשות (המנהלים מולה הליך משפטי תחת פיקוח שיפוטי) ב-7 בספטמבר והיא מובאת כאן כלשונה: 


   "מהמכון לרפואה משפטית נמסר בתגובה: "בנסיבות מקרה זה חקירת סיבת המוות כוללת בדיקות מעבדה מקיפות ונרחבות שלוקחות פרק זמן ממושך, כאשר תום ההליך הכירורגי כשלעצמו אין פירושו סיום איסוף הנתונים וניתוח המידע. לא אחת קיימים ממצאים שלא ניתן לגלותם או לאבחנם מבלי שיבוצעו בדיקות מעבדה משלימות. גורמי מקצוע במכון הלאומי לרפואה משפטית מסרו ליחידה החוקרת את ממצאי הבדיקות שבוצעו עד כה, והשיבו לשאלות ספציפיות שהועלו בשלב זה ככל הניתן. גורמי המקצוע עשו את מרב המאמצים על מנת להשלים את חוות הדעת בהקדם האפשרי, זאת בכפוף למקרים דחופים נוספים הנדרשים לטובת הליכים משפטיים".
   כזכור, בסוף חודש יוני נמצא תינוק כבן שנה כשהוא ללא רוח חיים על יד אימו שהזעיקה את כוחות ההצלה והמשטרה. ההורים נעצרו בחשד להמתה והתעללות ועלו עדויות לפיהן הילד חווה הזנחה והבית היה לא נקי. 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: לצערנו הרב, עיתון "ערב ערב באילת" סרב להעביר למשרד הבריאות את פרטי המקרה על מנת שנוכל לבדוק את סטטוס הטיפול במקרה ולהתייחס בהתאם. ככל שיועברו הפרטים, נוכל להגיב לגופו של עניין כמקובל ■”.


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<