ממשרד מעונב לסכין קצבים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/10/2024 06:34 ● ערב ערב 3192
במשך ארבע שנים עבדה כרמית שמואלי במשרד מסודר ● נינוחה, בגדים מחוייטים, הפסקות קפה ● אלא שאז הגיעה הצעה ששינתה לה לא רק את הלוק אלא גם את חיי היום יום שלה ● היום תמצאו אותה בעולם הבשר, קצבית, לבושה בחולצת עבודה, מתרוצצת, עם סכין קצבים ביד, מפרקת עופות, מפלטת שניצלים, חותכת סטייקים ומייעצת בכל נושא הבשר וכל זאת בהמון אהבה: ''זו אולי עבודה קשה יותר, אבל ההנאה שלי בה מושלמת”
ממשרד מעונב לסכין קצבים
מעבודה במשרד לעבודה כקצבית בחנות עולם הבשר

   מי שמכיר את כרמית שמואלי, לא בטוח שיזהה אותה ב'עולם הבשר' בשחמון, כאן היא משמשת בשנה החולפת כקצבית מן המניין וכאחראית על המקום כשבעלי הבית נעדרים. כרמית נשואה פלוס 3 עבדה במשך 4 שנים בעבודה משרדית הקשורה במכירת ציוד כיבוי אש. תמיד הייתה מגיעה לבושה טיפ טופ, מחוייטת, בעבודה מסודרת עם הפסקות קפה מתי שרק הייתה רוצה. אלא שבשנה החולפת היא חתמה על שינוי משמעותי בעבודה שמשפיע לה בעצם על כל חיי היום יום, כשהפכה לקצבית. ממש כמו שזה נשמע, מנצחת כרמית היום עם סכין הקצבים שלה על כל עבודות הבשר הנדרשות במקום - החל מחיתוכי בשרים, פירוק עופות, מפלטת ודופקת שניצלים, חותכת סטייקים וממליצה באהבה מניסיונה בעולם המטבח.

מאיפה הגיע השינוי הזה?
   אמיל וקטי, בעלי העסק, חברים טובים שלנו כבר קרוב לעשור. אמיל כל הזמן היה אומר לי, בואי, קחי את העסק לידיים ודחיתי אותו, מה אני אעבוד בימי שישי? ואז זה קרה, בטיימינג שרציתי בו שינוי. אמרתי ננסה. אמנם כולם הציעו לי לא לערב חברות ועבודה אבל אנחנו יודעים לעשות את ההפרדה. בעבודה יש בינינו לגמרי יחסי עובדת מעביד אבל זה לא מפריע לנו להיפגש בערב שתי המשפחות ולעשות על האש כמו שחברים עושים".

מה הקשר שלך לבשר?
   "נתחיל בזה שאני אישה של מטבח, מאוד אוהבת את התחום ומבשלת הרבה. ההורים שלי היו מסעדנים באילת במשך 40 שנה, הבעלים של מסעדת מרקש במרכז התיירות, כך שבערך מגיל אפס הייתי במטבח. אמא שלי מבשלת חבל על הזמן ואני קיבלתי ממנה כנראה את החוש הזה. בתכלס, לפי איך שעובד מחזיק את הסכין ביד, את יכולה לדעת אם יש לו את זה במטבח", היא אומרת בחיוך. בפועל אני עושה הכל בחנות, משמשת כקצבית, מתחזקת את החנות, מסדרת, כל מה שצריך ובעלי הבית סומכים עלי ומשאירים אותי להיות אחראית כשהם נוסעים. אני מאוד אוהבת ומתחברת לעסק. השילוב בין עבודה שקשורה למטבח לבין אנשים. יש לנו כאן כבר שיחות על הילדים, על הבעל, והרבה שאלות על איך מכינים ואיזה בשר מתאים ואני חולקת באהבה את כל הטיפים שיש לי. אז נכון שזו עבודה קשה יותר וגם פיזית, שמצריכה עמידה ממושכת על הרגליים, אבל לזה מתרגלים והיי, אני נהנית מכל רגע. אז נכון שזה לא עוד בגדים מחוייטים אלא סינר או חולצה של העסק ונכון שמתלכלכים ולא כולם יכולים לשרוד את פירוק הבשר, אבל לי כיף ובשורה התחתונה הכי חשוב זה לאהוב את מה שאתה עושה".

אנשים לא מרימים גבה?
   "מרימים ועוד איך. לא מבינים מה אני עושה כאן. ובכלל, אנחנו רק נשים בקצבייה ורק זה גורם לאנשים להתפלא אבל באותה נשימה, גם לאהוב את הרעיון. לנשים שמגיעות לקנות קל יותר להתייעץ כאישה אל אישה, אנחנו נותנות להן מתכונים לשבת ובשבוע שלאחר מכן הן חוזרות ומספרות איך יצא להן האוכל".

קידום?
   "התחלתי במטבח, רק מטבח, אחרי חצי שנה של למידה יצאתי לפרונט. כיום אני מחזיקה את המקום כשבעלי הבית לא נמצאים והם סומכים עלי בהכל כולל בעבודה על הקופה. מבחינתי זה לגדול עם העסק, לדאוג ללקוחות, הצלחה של העסק זו הצלחה שלי כי זו הפרנסה שלי ושל כל העובדים בחנות וזה לא פחות חשוב".

יש לך התחלה חדשה גם בלוק.
   "זה נכון. לפני כחמש שנים עברתי ניתוח קיצור קיבה, הייתי מאוד גדולה ובשנה אחת ירדתי 70 ק"ג. עד היום אנשים ברחוב לא מזהים אותי. אז כן, עברתי שינוי עבודה ושינוי בחיצוניות, התחלות חדשות זה תמיד כיף. בעלי הלך גם הוא בדרכי ועבר ניתוח קיצור קיבה, נכון להיום הוא 60 ק"ג פחות וזה עשה לגמרי מייקאובר לחיים של שנינו. אנחנו קמים בכל בוקר קלילים, פעילים, עם הרבה מוטיבציה וכוחות. מי ישן היום צהריים? כשאת רזה וקלילה יותר את יכולה להתעורר מוקדם ויש לך כוחות לכל היום".

מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?
   "להתפרנס טוב ובכבוד. שימשיכו להיות לי הכוחות להתעורר בכל בוקר עם חיוך לעבודה, שיהיה לי כיף וטוב. אני מאחלת לכולם שנה טובה ושהמצב בארץ כבר יפסק. שכל החיילים שלנו יחזרו הביתה בשלום והחטופים יחזרו בריאים ושלמים אמן". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<