מרוץ השדה לא יתקיים בגלל הבנייה סביב הלגונה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/10/2024 06:46 ● ערב ערב 3192
אחרי שנים בהם התקיימה תחרות ריצות השדה של ילדי אילת סביב לגונת הרחצה בעיר, לאחרונה התבשרו התלמידים כי השנה לא יתקיים המרוץ לו הם מחכים שנה שלמה, בשל עבודות הבנייה סביב הלגונה, והעובדה שבאגף הספורט בעירייה לא מצליחים למצוא מקום אחר שיענה על הדרישות ● אלא שבאותה נשימה את מרוץ דקל הטום שאמור להתקיים בתחילת חודש נובמבר במסגרת אירועי הספורטיאדה באילת אף אחד לא מבטל ● ''אנחנו האחרונים ששמחים לבטל אירוע'', מסביר השבוע רונן שחרור, סגן מנהל מחלקת ספורט בעיריית אילת שאמון על התחרות ומבהיר: ''יש דרישות חמורות וקפדניות הרבה יותר לקיום אירוע ספורט של בתי ספר יסודיים לעומת אירוע כדוגמת מרוץ דקל הטום הפתוח לקהל הרחב”
מרוץ השדה לא יתקיים בגלל  הבנייה סביב הלגונה
בעירייה לא מצליחים למצוא מקום אחר שעונה על הדרישות ● צילום: יניב כהן

   אכזבה גדולה נרשמה השבוע בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר כשהמורים לחינוך גופני נאלצו לעדכן אותם כי  מרוץ השדה המסורתי לו הם ממתינים כבר שנתיים (לפני השנה המרוץ בוטל בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל) בוטל גם הפעם ולמעשה לא ברור בכלל מתי הוא יחזור לנוף אירועי הספורט באילת. במשך שנים התקיים המירוץ המסורתי בו לקחו חלק מעל 300 תלמידי בתי הספר היסודיים מכיתות ד'- ו' סביב לגונת הרחצה בעיר. במשך כמה טובות יצאו לדרך בסבבים המרוצים במרחקים השונים בחלוקה למגדרים ולגילאים. אלא שהשנה נאלצו באגף הספורט בעיריית אילת לבטל את האירוע בעקבות עבודות הבנייה שמתקיימות בימים אלו במקום. "זה הרי לא הגיוני שמבטלים אירוע ולא מוצאים מקום חליפי לקיומו", מחו השבוע הורים לילדים מאוכזבים והצביעו על מרוץ השדה המסורתי לזכרו של טום דקל ז"ל שאמור להתקיים ב1/11 השנה במסגרת אירועי הספורטיאדה ואינו מבוטל. "איך עיריית אילת מבטלת אירוע ריצות שדה של ילדים ובאותה נשימה מוציאה לפועל אירוע אחר של ריצות שדה? אמנם מרוץ דקל הטום אינו מתקיים סביב הלגונה אלא בשטח עפר מזרחית לאילת, באותה מידה בדיוק יכלו באגף הספורט לקיים את אירוע ריצות השדה של הילדים על אותו מסלול בלבד. אחרי הכל, גם במרוץ דקל הטום משתתפים עשרות רבות של תלמידים, חלקם מגיעים באופן מרוכז דרך בית הספר גולדווטר", מחו ההורים והוסיפו "האם מרוץ הממומן כספית על ידי גופים כאלו ואחרים יכול להתקיים ומרוץ שאמור להתקיים לטובת ילדי אילת מבוטל? ולחשוב שאנחנו עיר הספורט של מדינת ישראל, זו הרי בושה והוכחה נוספת לכך שעניי עירך אף פעם לא קודמים".
   מי שהדף השבוע את ההאשמות האלו הוא רונן שחרור, סגן מנהל מחלקת הספורט בעיריית אילת שאמון על קיומו של אירוע ריצות השדה לתלמידי בתי הספר היסודיים. "אנחנו האחרונים שנרצה לבטל אירוע ספורט לילדי אילת", אומר שחרור ומזכיר את כל אירועי הספורט שאגף הספורט בעיריית אילת הוסיף לטובת ילדי בתי הספר בעיר במרוצת השנים האחרונות. "לאורך כל השנים קיימנו את ריצות השדה סביב הלגונה, במקום תחום שיכולנו לשלוט עליו במאה אחוז. המקום היה סגור, יכולנו לפרוש לאורכו פקחים, לא הייתה סכנה של מעבר כלי רכב, אבל לצערי המצב השתנה. המקום כולו הפך לאתר בנייה מלא בקראוונים. עם כל הרצון שלנו אי אפשר לקיים שם יותר את מרוצי השדה של בתי הספר. שלחתי את שלמה זקס, המורה המיתולוגי לספורט ואת הדר בן דרור, מפיקת אירועי ספורט, לעזור לנו לחפש מסלולי ריצה אחרים שיענו על כל הדרישות אבל אפילו הם חזרו בידיים ריקות. עצוב ככל שזה אולי ישמע, אבל כיום אין בעיר אילת שום מקום חליפי אחר שיכול להיות בטוח מספיק ותחום על מנת לקיים בו את מרוץ השדה לבתי הספר היסודיים. בתחילת השנה קבעתי פגישה עם כל המורים לחינוך גופני על מנת שנשב ביחד וננסה לחשוב על מקום חליפי, רק מורה אחת הגיעה. אם באמת חשוב למורים באילת לשמר את המסורת, יותר מאשמח לשמוע את דעותיהם, ובכלל, כל מי שיכול לחשוב על מיקום שיכול להתאים, אשמח לשמוע והלוואי ונוציא את המירוץ לפועל".

למה שלא תקיימו את מרוץ התלמידים על המסלול של מרוץ דקל הטום?
   "מדובר במסלול שאינו תחום ואינו עונה על מגבלות משרד החינוך. אנשים חייבים להבין שיש הבדל עצום בין ארגון אירוע שהוא פתוח לקהל לבין ארגון של אירוע לחינוך הפורמלי. יש מיליון ואחת הגבלות ואילוצים. אף אחד לא ייקח שום סיכון על ילד שעלול להיפגע בדרך כזו או אחרת. לצערי מסלול דקל הטום אינו עונה על דרישות החינוך הפורמאלי".

ומה על קיום המרוץ בסיבובים בתוך אצטדיון ספורט?
   "את זה אנחנו עושים במסגרת כנס האתלטיקה הקלה. אנחנו מדברים על מרוץ שדה ולא על ריצת 1000 מ' בתוך אצטדיון. אין שום טעם לעשות את זה שכן הכוונה היא לקיים מרוץ שדה שכשמו כן הוא".

עיר הספורט של ישראל ואתה אומר לי שאין בכל האזור הזה שטח מתאים?
   "את רואה מה זה? הזוי. לא פסלנו את הרעיון על הסף, הלוואי ומישהו יימצא רעיון מתאים למסלול שיכול לענות על הדרישות. זה מאכזב, אני מבין, אבל זה המצב הקיים. לא נקיים אירוע שעלול לסכן ילדים על אחת כמה וכמה במצב הביטחוני הקיים". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<