ההסתדרות: ''נמל אילת הכניס עובדי קבלן במקום עובדים שהוצאו לחל''ת

מאת: רותם נועם ● 4/10/2024 06:27 ● ערב ערב 3192
לאחר שביה''ד לעבודה דחה את עמדת ההסתדרות ואישר להנהלה להוציא לחל''ת 26 עובדי נמל ● טוענים כעת בהסתדרות כי אוניה שנפרקה ממש ביממה שלאחר קבלת ההחלטה, נפרקה על ידי עובדי קבלן ● חברת נמל אילת נמנעה מלהגיב להאשמות אף שביה''ד איפשר לה לעשות כן ● ביה''ד: ''על הצדדים לעשות כל מאמץ לחתום על הסכם קיבוצי''
ההסתדרות: ''נמל אילת הכניס עובדי קבלן  במקום עובדים שהוצאו לחל''ת
עוד לא נאמרה המילה האחרונה בסכסוך המתמשך בנמל אילת. גדעון גולבר מנכ”ל הנמל

   גם כשנדמה היה כי הסכסוך בין הנהלת נמל אילת לעובדי הנמל בגיבוי ההסתדרות הסתיים בהחלטת ביה"ד מיום 17.9 לפיה התקבלה עמדת חברת נמל אילת ונדחתה עמדת ההסתדרות כאשר ביה"ד אישר הוצאתם לחל"ת של 26 מעובדי הנמל, נראה כי בהסתדרות לא השלימו עם התוצאה, שהובילה לטענתם לכך שהנמל נהג באופן בריוני והביא יממה לאחר מתן ההחלטה, עובדי קבלן לשם פריקתה של אוניה שנכנסה לנמל אילת וזאת תחת אשר לעשות שימוש בעובדים שבחל"ת. כזכור עוד טרם הוצאת העובדים לחל"ת הגיעה אוניית תפסורת אחרת לנמל אילת והעובדים סירבו לפרוק אותה במשך יומיים עד אשר נאותו לעשות כן בחסות הדיונים בביה"ד.
   בהודעת דיווח שהגישה לביה"ד ב-22.9, מפנה ההסתדרות לסיפא החלטת ביה"ד, בה נקבע כי: " יש לקוות כי חרף החלטה זו, הצדדים ימשיכו במגעים נמרצים מתוך הבנה כי מדובר במערכת יחסים נמשכת שבמסגרתה מוטב כי ישמרו על יחסי עבודה תקינים; בית הדין אף מצפה כי הצדדים לא ינקטו בהליכים חד צדדיים נוספים עד לחתימה על הסכם קיבוצי חדש".
   ואולם ,לטענת ההסתדרות: "ציפיותיי בית הדין הנכבד לחוד ומעשי הנהלת הנמל לחוד,לצערה של ההסתדרות,הנהלת הנמל רואה בהחלטה גושפנקא שאינה מוגבלת בזמן להתנהלות זחוחה, בריונית, פורקת עול ומשולחת כל רסן. כך מוכיחות התבטאויותיה של הנהלת הנמל מאז מתן ההחלטה בפורומים ציבוריים". בהסתדרות טוענים כי "במהלך היממה האחרונה (קרי: ב-23.9 – ר.נ) נכנסה אנית תפזורת לטעינת סחורה בנמל; להסתדרות נודע ,כי הנהלת הנמל התקשרה עם קבלן חיצוני להעברת נתב הנמל לאניה הנכנסת,וזאת חלף שימוש בספינת הנתב הנמלית. לשון אחר הנהלת- הנמל נעזרה לצורך הכנסת האניה בעובדי קבלן, תחת עובדיה המצויים בחל"ת מאונס  והכל שוב באופן מפר, פרוע, חד צדדי ובריוני, החותר תחת אושיות העבודה המאורגנת ויחסי העבודה בנמל ודוק ; לבית הדין הנכבד זכור בוודאי,כי הקושי בהפעלת ספינת הנתב הנמלית,תחת מדיניות החל"ת הפרועה בה נקטה הנהלת הנמל,היתה העילה להגשת הבקשה המקורית בפני בית דין נכבד זה, ולבקשת הנמל לקבל את סיוע בית הדין הנכבד בצווים; כך פעלה הנהלת הנמל טרם מתן ההחלטה.
   והנה, לאחר קבלת החלטת בית הדין, שוב אין הנהלת הנמל טורחת אפילו לפנות לעובדים בנסיון לאייש את הספינה בעובדי נמל, או לפנות לבית הדין בבקשה למתן צווים לאיוש כאמור; היא פונה ישירות לקבלן חיצוני, מדלגת מעל ההסכמים והדין,ככל הנראה מתוך פרשנות של ההחלטה כנותנת בידה "כרטיס פתוח" לכל מהלך". 

   ההסתדרות טוענת כי התנגות כזו עולה בקנה אחד עם החלטתו של בית הדין הנכבד ועם "הצפיות המפורשות המופיעות ומודגשות בה. בעוד שבית הדין הנכבד כתב בהחלטה שמטרתה לצמצם מחלוקות ולקרב בין הצדדים, הנהלת הנמל נשענת עליה על מנת להרחיק, ולהסלים את פגיעתה בעובדים". בהסתדרות הודיעו כי הם שומרים לעצמם את הזכות לפעול בנוגע להתנהלות הנמל, אף שטרם עשו כן. השופט יעקב אזולאי התיר לנמל להגיב על הדברים, אך הנמל בחר שלא למסור את התייחסותו לטענות עד כה. 
   בו ביום קבע ביה"ד כי "מבלי לנקוט עמדה ביחס לנטען בהודעה, מצופה מהצדדים לעשות כל מאמץ כדי לחתור ולהגיע להבנות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ובכך לייתר הליכים פוטנציאלים נוספים". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<